Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Daan13 schreef:Voorlopig zie je dus geen uitweg.. ik begrijp dus dat je nog maanden de kliniek aan het afbetalen bent?
Zijn er grootouders in beeld die je wellicht een voorschot op de erfenis kunnen geven?
Dat zou je ook aan je ouders kunnen vragen dat het vastgelegd wordt.
Verkopen zou ik niet snel doen maar dat kan ik makkelijker typen want ik heb geen stalgeld kosten.
Voor jou zou het fijn zijn als je wel je paard kan behouden want ook al zeg je nu je gaat niet meer rijden,wie weet wat tijd met het verdriet doet en dan heb je daar je ouwe vriend nog staan.
Andere kant,de paardenmarkt is momenteel gek dus zelfs een 20 jarige die nog regelmatig bereden is (?)
Zou nog prima verkocht kunnen worden.
Al brengt dat ook weer een boel emoties met zich mee..
Is er een bedragje wat je wel maandelijks kan missen?
Snollygoster schreef:Britt1 schreef:Heb je de optie overwogen om hem alsnog weer te verhuren aan een bijrijder/leaser? Zo kan hij blijven waar hij is en weet je waar hij is. Is vast markt voor toch?
De markt voor bijrijders is haast onbestaand in de regio.. Daarnaast staat de winter voor de deur, een stalling met enkel een buitenbak is ook niet aantrekkelijk voor potentiële bijrijders
MarcoBorsato schreef:Nou prima dat jouw ouders je sponsoren maar dat zou mij toch wel een beetje m'n eer te na zijnik ben 34, geen 14. Zeker omdat de ouders vaag ts al nee hebben gezegd lijkt me dat geen optie.
En waarom geloof je niet dat ze de stalling niet kan betalen? Weet jij iets dat wij niet weten?
Elisa2 schreef:Ik denk niet dat TS deze situatie voorzien had en zoals ik het lees, als de bijrijder niet was gestopt met het oudere paard was er ook niet veel aan de hand geweest behalve een dure rekening om af te betalen en een flinke psygische klap voor de TS.
Lieser schreef:Elisa2 schreef:Ik denk niet dat TS deze situatie voorzien had en zoals ik het lees, als de bijrijder niet was gestopt met het oudere paard was er ook niet veel aan de hand geweest behalve een dure rekening om af te betalen en een flinke psygische klap voor de TS.
Maar als de merrie het wél overleefd had (en de bijrijder niet was gestopt), had ze ook de stalling (voor de merrie) en de dierenartsrekening moeten betalen.
Dus waarom niet voor het oudje?
tita schreef:MarcoBorsato schreef:Nou prima dat jouw ouders je sponsoren maar dat zou mij toch wel een beetje m'n eer te na zijnik ben 34, geen 14. Zeker omdat de ouders vaag ts al nee hebben gezegd lijkt me dat geen optie.
En waarom geloof je niet dat ze de stalling niet kan betalen? Weet jij iets dat wij niet weten?
Ik geloof gewoon niet, weide kost geen drol…. Paarden kosten geld
Bijrijders zijn niet voor eeuwig.
Neem aan dat ze logisch kan nadenken wat als merrie was blijven Leven dan ben je nog niet klaar met de kosten van kliniek en je had groter probleem …hoe had je het dan gedaan want je zou altijd een stalling hebben….ziek paard kun je niet verkopen.
Sponsoren is groot woord ik koos voor inslapen mijn ouder wilden dat ie bleef leven… noem ik geen sponsoren.
Uit hele verhaal van TS lees ik meer ik heb geld nodig paard moet weg…niet iedereen deelt die mening
Ik lees nergens dat haar ouder haar niet zouden willen helpen, ik snap wel dat ze niet haar paarden “willen” betalen, maar je kind helpen is geen sponsoren
Elisa2
Deels gelijk maar behalve dure rekening ook nog stalling, stalling die ze nu weer terug heeft doordat bijrijder is gestopt en het lukt nu niet dus
Merrie was blijven leven dure rekening en stalling …hoe dan
Bijrijder was gebleven maar die betaald Yutah
Bijrijder en merrie vallen weg dus TS situatie blijft zelfde en kan er niet betaald worden
Elisa2 schreef:Hmja dat is zo, maar ik denk dat dit voornamelijk..."als" scenario's zijn. Dan had de TS ook voor een keuze gestaan maar was het misschien een andere keuze geweest. De sport merrie verkopen had er waarschijnlijk voor gezorgd dat de DA rekening in een klap betaald had kunnen worden en het oudje zou kunnen blijven staan.
Ik denk dat niemand anticipeert op enorm hoge DA kosten, en die kunnen snel oplopen. Als je het al vaker meegemaakt hebt dan trek je sneller een grens denk ik. Ik vind het vooral een hele verdrietige situatie voor de TS.
MarcoBorsato schreef:Elisa2 schreef:Hmja dat is zo, maar ik denk dat dit voornamelijk..."als" scenario's zijn. Dan had de TS ook voor een keuze gestaan maar was het misschien een andere keuze geweest. De sport merrie verkopen had er waarschijnlijk voor gezorgd dat de DA rekening in een klap betaald had kunnen worden en het oudje zou kunnen blijven staan.
Ik denk dat niemand anticipeert op enorm hoge DA kosten, en die kunnen snel oplopen. Als je het al vaker meegemaakt hebt dan trek je sneller een grens denk ik. Ik vind het vooral een hele verdrietige situatie voor de TS.
Dat is zeker waar en ik vind dat mensen daar best tactvoller mee om mogen gaan.
Elisa2 schreef:Hmja dat is zo, maar ik denk dat dit voornamelijk..."als" scenario's zijn. Dan had de TS ook voor een keuze gestaan maar was het misschien een andere keuze geweest. De sport merrie verkopen had er waarschijnlijk voor gezorgd dat de DA rekening in een klap betaald had kunnen worden en het oudje zou kunnen blijven staan.