Wat ik zocht, en wat ik werkelijk gekocht heb ..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wyoming

Re: Wat ik zocht, en wat ik werkelijk gekocht heb ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 00:47

24 jaar geleden zocht ik (en mijn ouders) een (stabiele) ruin van 7-11 jaar oud. Ik kwam uiteindelijk thuis met een (bijna) 4 jarige erg eigenwijze merrie. Toch is zij 22 jaar mijn beste vriendin geweest, ik mis haar nog iedere dag.

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 03:25

Ik zocht een springpaard tussen de 7 en 10 jaar oud. Voorkeur voor een ruin en kleur maakte niks uit. Met springervaring... :D

Ik kwam thuis met een 3 jarige hengst, Irish sport horse, onbeleerd :')
Maar nog steeds zo blij met mijn keuze!
Afbeelding

Afbeelding

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 05:37

Ik zocht een braaf paard. Een echte allrounder waarmee ik alleen naar het bos kan, sprongetje kan maken en aardig kan dressuren. Liefst geen fjord.

Ahum…
Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 05:58

Ik zocht een ongecompliceerd paard :') dat mislukte _O-

Afbeelding

Nu zocht ik een gezelschapspony.. nou ja officieel is het nog een pony maar hoe ze uit groeit is nog de vraag (5,5 maand en al dik 125)

Afbeelding

Wijzig123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 06:49

Ik zocht ook helemaal geen paard. Heb altijd paarden van anderen gereden en dat beviel me goed. Wel de lusten maar niet de lasten. Tevens hou ik niet van paarden met veel wit en er is mij altijd gezegd: koop nooit een vos merrie.
Totdat mijn zus een (recreatie)paard kocht wat helemaal geen recreatie paard bleek te zijn. Ik heb haar geholpen met rijden omdat ze echt niet makkelijk was en ook nog wel een keer mega brutaal onder het zadel. Toen ik 3 weken op vakantie was belde ze me huilend op dat ze er zonder mij niks mee kon en heel bang op haar was dus haar wel moest verkopen. Tja toen heb ik haar maar gekocht.
We hebben heel wat blokkades moeten overwinnen maar rijden nu wel Z2 en ik ben heeeeeel blij met haar.
Afbeelding

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:19

Gefeliciteerd met jullie nieuwe ongeplade aanwinst! Leuk dier :)

Hier tig jaar terug:

Gezocht: nog niets, maar later als ik groot was een oudere merrie en liefst een mooie zwart bles, of palomino.

Geworden: toch al eerder dan gepland een paard, 4 jarige merrie, vosbles.

Numero 2:

Gezocht: Shetlander, speciale kleur, liefst palomino.

Geworden: vosje }:0

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:30

Wat een leuk topic!!

Ik zocht:
- jong paard, goed zadelmak
- niet een saaie bruine, leuk kleurtje gewenst, alles behalve bruin
- absoluut niet groter dan 1.65

En waarmee kom je thuis

Afbeelding

1.77 grote ruin! Hij was jong en goed zadelmak, laten we het daar maar op houden.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:30

Avalanche81 schreef:
Gezocht:

Vos ruin met een brede bles en vier witte benen :j
- braaf
- 1.65 tot 1.70

Ik kwam thuis met een zwarte merrie zonder enig wit op de benen en een kolletje. Niet braaf, en 1.72

Ik ga met jou paarden kopen :j

Ik ging ook heen voor een vosruin en kwam thuis met een zwarte merrie :D

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:34

Na mijn sensibele pre wilde ik een recrratie haflinger die al de halve wereld had gezien zodat ik kon opstappen en wegrijden. Liefst rond de 10 jaar zodat we meteen konden genieten van het bos.

Na heel wat omzwervingen bij andere rassen wezen kijken en drie (af)keuringen toch thuis gekomen met een haflinger.

3 jaar,sportgefokt en net zadelmak, nog niets van de buitenwereld gezien, maar wel met een heel relaxt karakter

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:34

De 1e keer zochten we een paard voor mijn moeder waar ik ook op kon rijden, ik was 11 oid. Kwamen thuis met een merrie van 1,73 maar zo breed en lang dat ik er niet op kon. Ook qua rijden was het een stapje teveel voor manege meisje.
Naast die merrie kregen we dus ook een pony merrie voor mij :') Maar dat paard was wel precies iets wat mijn moeder zocht en ik ben er 2 jaar later ook op gaan rijden.

Toen ik te groot werd gingen we opzoek naar een grote e pony, maximaal 10. Verder weinig eisen, mocht onervaren of ervaren zijn. Kwamen thuis met kleine e pony van 11.

Paard daarna was weer voor ons samen, maar die was precies wat we zochten. Jong, talentvol, niet te groot en braaf. Hij werd uiteindelijk wel bijna 1,70 maar compact dus heel andersbte rijden als die tank van een merrie.

Bij huidige paard zochten we een braaf paard, minimaal 6 en al wat ervaring voor mijn moeder. Middenmaatje, zo rond de 1,65. Plus was vos met veel wit. Kwamen thuis met vos merrie met veel wit, braaf, wel 6 maar pas kort onder het zadel en eigenlijk geen ervaring. Maar doordat ze zo enorm braaf was maakte dat niet uit. Wel wat kleiner maar heel breed.

Afbeelding

Geen hele grote verschillen dus. Dit willen we ook echr niet want elke zoektocht was met een reden met die eisen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:39

Niet te jong, ervaren en braaf
niet groter dan 160
niet te ver weg omdat ik vaker wilde gaan kijken en uitproberen

5 jarige net onder het zadel, 165 en stond op dik 2 uur afstand

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:41

Heerlijk topic dit _O-

Bottles schreef:
Heel leuk dit!
Ik wilde een lekker klein paard, want ben zelf klein. En absoluut geen schimmel!!
Dus nu uiteraard 2 schimmels van 1.80m in de wei :+
[ [url=m/hgGj9w.jpg]Afbeelding[/url] ]

:D

Hier wilde ik ook nog géén paard. Ik maakte een carrièreswitch, ging een nieuwe studie beginnen en had een leuk verzorgpaard. Later, als ik dan groot zou zijn (*ik was toen al 43 :Y) ) en veel gespaard had, wilde ik

- een Arabier (harde eis)
- per se een merrie (harde eis)
- beleerd (harde eis)
- kleur niet zo belangrijk

Maar ja, nog voor ik de studie goed en wel begon, kreeg ik een telefoontje dat het tweejarige hengstje waar ik al een jaar verliefd op was, te koop kwam. Nou ja, en nu heb ik dus het liefste paard van de wereld.

- geen paard (mislukt)
- Arabier (gelukt)
- merrie (mislukt)
- beleerd (mislukt)

Geen seconde spijt van.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door miereneter op 08-10-21 07:43, in het totaal 1 keer bewerkt

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 07:42

Ik riep vaak na Sun (vorige pony) neem ik eerst geen paard weer. En zou nooit 2 paarden tegelijk nemen, veel te duur 2 in pension. Oh en geen kruising fries meer :o

Vorige jaar oktober (sun was er toen ook nog):
'Dit is bas' **\O/**

Afbeelding

Bas is een kruisin friesx kwpn x ierse hunter

Sun is er ondertussen niet meer dus bas is weer enigs paard.

loadihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:02

Wel leuk dat bijna niemand is thuisgekomen met waar ze naar op zoek waren.
mijn eerste pony was ik absoluut niet opzoek naar een paard, maar de eigenaar van mijn toentertijd verzorgpaard zocht een maatje erbij.
Eindstand ik had mijn eerste pony een appeloosa hengstje van nog geen jaar oud, met als doel te betuigen.

paar jaar later zocht ik een leuke A pony erbij om in de toekomst evt. te dubbelspannen, of een ontzettend braaf rijpaard. ben thuisgekomen met een voskleurig, engels volbloed merrie veulen precies alles wat ik sowieso nooit wilde, gelukkig nog geen spijt van

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:07

Ik wou geen vos en ook geen ruin, nu heb ik een voskleurige ruin :+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:12

Ik ben nooit echt opzoek geweest.
Maar mijn droom als maatje voor Dennis was een grote bruine shet of dartmoor hengst.
Het werd Roos een vosschimmel merrie, mijn once in a lifetime pony <3 .
Afbeelding

Toen die overleed begon ik te denken aan een zoektocht naar een grote maatse vosmerrie voor in het span bij dochter van boven staand, maar rustig aan, eerst het verdiet een plaatsje geven.
Toen kwam dit frutzeltje, een luxe middenmaatse zwartbonte, weer thuis wonen. Zelf gefokt, kleindochter van mijn Roosje, uit de zus van mijn vos.
Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:18

Wat een leuk topic. Wat wij 3 jaar terug zochten, sportpaard. Absoluut GEEN schimmel. Waar kwamen we mee thuis, een schimmel:

Dit is 1 van de eerste keren dat ik erop zat:

Afbeelding

En vorig jaar, niet op zoek maar er kwam iets op ons pad. Een pony voor onze dochter. Absoluut niet op zoek, ook geen concrete plannen. Toch gekocht. Nog geen dag spijt van:

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:20

Wij wilde een doorgereden, braaf, recreatiepaard. Liefst (koffie)vos. Ruin. Tussen de 5-12 jaar oud.
Liefst Gelders, Tuiger of Duits.

Is toch deels gelukt… een koffievos ruin!
Maar wel pas 3,5, niet echt doorgereden en dus nog lerende (ofwel; niet overal 100% braaf). En een Engels Volbloed die net van de baan af kwam. Euhh…

Afbeelding

Wel heel blij met hem. <3

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:29

.
Laatst bijgewerkt door divided op 23-05-24 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:33

Ik wilde een grote zwarte met witte benen en een bles :D

Afbeelding

Ach een kolletje is ook leuk :D hij maakt de bles goed met zijn vlekken :))

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:39

Mijn man en ik hadden vroeger een lijstje van paarden die we niet wilden hebben.
Geen fries, geen tinker, geen haflinger/fjord, geen draver, geen schimmel, niet bont, Geen veulen.

Die laatste regel is in 2010 al overboord gegaan.
Toen we een heel knap zwart (tuigpaard) veulen met witte benen in een weiland zagen paraderen.
Een paar weken later was hij ons eigendom.
Januari is erg knap uitgegroeid en ondertussen 11 jaar oud, maar een eeuwige kleuter.

Eind 2012 overleed de tuigpaardmerrie die ik had en het verdriet was mega groot.
Enkele maanden later wilden we toch gaan kijken voor een paard erbij.
Want Jan hadden we immers gekocht omdat onze droom samen op buitenrit gaan was.
Het bovenstaande lijstje is overboord gegaan en werd vervangen door een veel kortere.
Namelijk "Braaf en groot genoeg om er beiden op te kunnen" (mijn man is bijna 2meter en ik ben bijna 1,80)
Na wat paardjes op marktplaats bekeken te hebben, zouden we bij een leuke schimmel gaan kijken.
Dit is er echter niet van gekomen, want Jan zijn buurvrouw en grote vriendin kwam te koop te staan.

Dit is een tinkermerrie van 1,60.
En luistert (Als ze zin heeft) naar de naam April.
Braaf en groot genoeg. Dus die paste perfect bij ons.

En zo kwamen we aan 2 paarden met maandnamen :')

Afbeelding

Letje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 08:57

Ik zocht:
* pinto
* ruin
* minstens 7 jaar
* western beleerd

Ik kocht Promise:

* donkerbruin
* merrie
* 4 jaar
* net zadelmak

Afbeelding

Na blessure en vroegtijdig pensioen, zocht ik:

* AQHA/APHA (liefst vlekken)
* niet te jong, maar nog niet doorgereden

Ik kocht Pepper:

* APHA (zonder de vlekken...)
* merrie
* 1.5 jaar (ondertussen iets meer dan 2)

Afbeelding

Nog geen seconde spijt van Promise... veel meegemaakt (goed en minder goed). Mag nu sinds bijna 2 jaar genieten op de weide tussen vriendjes van een veel te vroeg pensioen (16 jaar maar).

Pepper was nog niet de bedoeling... maar gekocht toen ik haar eerst zag. Op slag verliefd. Volgend jaar ergens rustig zadelmak maken en zien wat de toekomst ons brengt!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:23

Ik zocht een volwassen merrie, beleerd, waar ik ongecompliceerd mee het bos in kon. Grote pony- max 160.

Ik ben een heel eind gekomen, merrie van 160 en toen nog 12 jaar. Maar wel beleerd voor de renbaan en het bos was erg eng, zeker alleen :+
Wel lief, braaf en super verkeersmak

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:29

Eerste paard: ik zocht gewoon een goede leermeester, liefst max 15 en aan de kleine kant
Werd een witte schimmel van 12 :D

Voor men 2de paard: iets aan de jonge kant, 4 a 8 jaar en dressuurmatig
gekocht: een quarter veulen waarmee ik western ga rijden :')

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 09:35

Leuk topic dit! Ik zocht niet per se, maar altijd gezegd dat als ik m'n eerste eigen paard zou kopen het een fjord moest zijn met een apart kleurtje. Dat is het ook precies geworden. Dragan is ook echt m'n once in a lifetime horse, hij gaat nooit meer weg. Gekocht als 3.5 jarige, nu ruim 10 jaar oud en ik kan er alles mee. Dressuur, springen, eventing, buitenritten, we doen het allemaal.

Afbeelding
Foto door Nikki de Kerf.