Tips om een leuk weidemaatje te vinden voor pensioenpony

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-21 15:37

Ik kies bewust voor een maatje erbij om eigenaar van te worden. Natuurlijk ben ik er me van bewust dat één van de twee dood kan gaan, maar ik neem altijd verantwoordelijkheid voor mijn dieren. Dus stel dat dit gebeurt dan misschien een nieuw maatje of pensionstal. En verder ook nog twee kinders rondlopen, dus misschien komt er nog wel een keer een rijpony bij. Tja en ik kan morgen ook onder een bus liggen, daar heb ik ook nog niet op geanticipeerd. Zelf eigenaar zijn vind ik gewoon fijn, dan kan ik 100% de beslissingen nemen. Zelf dat een dier ernstig ziek wordt, dan wil ik graag zelf de beslissing nemen om in te slapen of niet. Maar wel fijn om naar jullie suggesties te lezen, mogelijk dat we toch voor een B of C-pony gaan ipv een shet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 16:14

Lukasje schreef:
Je wordt niet zelf eigenaar maar dit asiel bestaat al lang en heeft een goede reputatie. De adoptie is gratis. Mss toch even een kijkje nemen op de site?

http://www.tohl.be/gastgezin-worden.html

Dit lijkt me best wat als je er in de buurt zou wonen.

hahahatsjoe

Re: Tips om een leuk weidemaatje te vinden voor pensioenpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-21 08:26

Bij Paard zoekt Baas ben je adoptief moeder, maar je kunt verder zelf beslissen over hoe en wat. Misschien alleen bij inslapen dat je dat overlegt. Kost je een klein bedrag en kom je zelf in de problemen kan hij altijd terug. De moeite van het overdenken waard.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-21 14:06

Dank Anjali voorde tip, ik ga eens op hun website kijken.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 20:28

hahahatsjoe schreef:
Bij Paard zoekt Baas ben je adoptief moeder, maar je kunt verder zelf beslissen over hoe en wat. Misschien alleen bij inslapen dat je dat overlegt. Kost je een klein bedrag en kom je zelf in de problemen kan hij altijd terug. De moeite van het overdenken waard.

Klein bedrag? Paarden worden duur verkocht in verhouding met de kwaliteit bij PZB En inderdaad kan hij terug maar dan ben je je geld kwijt.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:01

Rizette schreef:
hahahatsjoe schreef:

Klein bedrag? Paarden worden duur verkocht in verhouding met de kwaliteit bij PZB En inderdaad kan hij terug maar dan ben je je geld kwijt.

Nou en ? Ze helpen jou ook.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:32

Gewoon even rond vragen bij wat maneges. Op facebook zit ook een groep shetlander herplaatsing daar staat ook soms wel wat op.

marjor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 14:52

Op Facebook zag ik dat iemand een plek voor een 21 jarige D pony zoekt. Nienke Pohlmann “adverteert ermee”

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:33

Nou en ? Ze helpen jou ook.[/quote]
Waarmee helpen ze dan?

niu_board

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 15:57

Ik zag een pony op Facebook, ze maakten er reclame voor, je moet het zien.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:14

Ik heb je een pb gestuurd

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:17

@marjor schreef het al: Nieske Pohlman zoekt voor iemand een plek voor een 21 jarige D pony.
Sowieso zou je Nieske wel eens kunnen vragen; ze is een fijn mens en heeft een groot netwerk.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 16:22

Mijn tip is om naar kleine paarden opvang plekjes te kijken. Die doen vaak adoptie paarden tegen klein bedrag of gratis herplaatsen.

Paard zoekt baas is geen opvang, mocht je dat gedacht hebben. Ze vangen wel eens paarden op, maar doen voornamelijk aan paarden verkoop :Y)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:43

Rizette schreef:
Waarmee helpen ze dan?

Ze helpen je aan een leuk paardje tegen weinig geld. Voor weidemaatjes betaal je weinig adoptiekosten. En kom je in de problemen, dan kan het paardje weer terug zonder kosten. En als eigenaar heb je de garantie dat je paardje niet in de handel belandt en dat je weet hoe het met hem verder gaat.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:45

wilmatj schreef:
Mijn tip is om naar kleine paarden opvang plekjes te kijken. Die doen vaak adoptie paarden tegen klein bedrag of gratis herplaatsen.

Paard zoekt baas is geen opvang, mocht je dat gedacht hebben. Ze vangen wel eens paarden op, maar doen voornamelijk aan paarden verkoop :Y)

Dat is niet waar, ze verkopen geen paarden. Je betaalt een bedrag als je een paard adopteert. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt en duidelijk niet gezien wat voor paarden zij opvangen. Wandelende skeletten, paarden die in een schuur hebben gestaan op een meter mest met hun hoofd tegen het dak, zwaar verwaarloosde shetlanders. Om dat te kunnen financieren vragen ze een adoptiebedrag en hebben ze donateurs. Ga zelf maar eens kijken en ga praten met Calijn en haar vader, dan zie je het wel anders.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:40

hahahatsjoe schreef:
wilmatj schreef:

Dat is niet waar, ze verkopen geen paarden. Je betaalt een bedrag als je een paard adopteert. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt en duidelijk niet gezien wat voor paarden zij opvangen. Wandelende skeletten, paarden die in een schuur hebben gestaan op een meter mest met hun hoofd tegen het dak, zwaar verwaarloosde shetlanders. Om dat te kunnen financieren vragen ze een adoptiebedrag en hebben ze donateurs. Ga zelf maar eens kijken en ga praten met Calijn en haar vader, dan zie je het wel anders.

Met Paard zoekt Baas heb ik geen ervaring. Echter hun werkwijze is exact hetzelfde als de asielen voor honden en katten.Die werken ook met adoptiecontracten en flinke eigen bijdragen.Daar is weinig kritiek op omdat als het goed is alle partijen er voordeel van hebben.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 14:35

Precies.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:17

hahahatsjoe schreef:
wilmatj schreef:

Ze verkopen idd niet, ze pakken het slimmer aan. Adoptie zodat je hem niet door kan verkopen, maar gratis aan ze terug geeft en zij er weer zo'n zelfde bedrag voor kunnen vragen. De adoptie bedragen zijn absurt, mochten die bedragen verkoop bedragen zijn, vind ik het prima bedragen. En denken dat ze alleen maar zielige paarden en ponys opvangen is gewoon naiff, ze hebben daar zoveel waar niets mee aan de hand is. :')

Ik ken diverse paarden opvangcentra in nederland persoonlijk, die werken allemaal met hetzelfde doel. Alleen die vragen geen duizende euros voor een paard. Die redden het ook met een adoptie bedrag van 750 euro.

Jezelf de vraag stellen waarom ze niet aangemeld staan bij een landelijke dieren organisatie zou al genoeg moeten zeggen toch?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:21

Wij hebben onze weidemaatje (Nou ja maatje....meneer is bijna 1.80 )bij manege Poelenburgh in Schoorl vandaan.
Zij zoeken altijd, mits dit voor het dier de beste oplossing is, een nieuwe stal voor hun paarden en pony’s die niet meer in de les mee kunnen lopen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 17:33

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:00

wilmatj schreef:
Ze verkopen idd niet, ze pakken het slimmer aan. Adoptie zodat je hem niet door kan verkopen, maar gratis aan ze terug geeft en zij er weer zo'n zelfde bedrag voor kunnen vragen. De adoptie bedragen zijn absurt, mochten die bedragen verkoop bedragen zijn, vind ik het prima bedragen. En denken dat ze alleen maar zielige paarden en ponys opvangen is gewoon naiff, ze hebben daar zoveel waar niets mee aan de hand is. :')

Ik ken diverse paarden opvangcentra in nederland persoonlijk, die werken allemaal met hetzelfde doel. Alleen die vragen geen duizende euros voor een paard. Die redden het ook met een adoptie bedrag van 750 euro.

Jezelf de vraag stellen waarom ze niet aangemeld staan bij een landelijke dieren organisatie zou al genoeg moeten zeggen toch?

Heb nog nooit zo'n onzin gehoord. Voor sportpaarden vragen ze misschien een hoge adoptiebedrag maar daarvan betalen ze weer de kosten van de zwaar verwaarloosde paarden. En nee, ze vangen niet alleen maar zielige paarden op, dat is bekend, maar dat hoeft ook niet. Mensen brengen hun paarden niet voor niets daar, vaak hebben ze problemen met geld en willen niet dat hun paard in de handel komt. Dat gebeurt ook niet. Komen ze terug in de opvang wordt je als oud-eigenaar ook ingelicht. Jij doet net of ze iets illegaals doen nou dat is niet zo. Met de hogere adoptieprijzen voor goede sportpaarden bekostigen ze zielige paarden. Zijn erkend goed doel en bij verschillende organisaties aangesloten. Geloof je dat niet, mail hun dan en vraag het zelf. Worden ook door de politie en de landelijke inspectie ingeschakeld als zij weer eens verwaarloosde paarden in beslag genomen hebben.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:25

hahahatsjoe schreef:
wilmatj schreef:

[/quote
Heb nog nooit zo'n onzin gehoord. Voor sportpaarden vragen ze misschien een hoge adoptiebedrag maar daarvan betalen ze weer de kosten van de zwaar verwaarloosde paarden. En nee, ze vangen niet alleen maar zielige paarden op, dat is bekend, maar dat hoeft ook niet. Mensen brengen hun paarden niet voor niets daar, vaak hebben ze problemen met geld en willen niet dat hun paard in de handel komt. Dat gebeurt ook niet. Komen ze terug in de opvang wordt je als oud-eigenaar ook ingelicht. Jij doet net of ze iets illegaals doen nou dat is niet zo. Met de hogere adoptieprijzen voor goede sportpaarden bekostigen ze zielige paarden. Zijn erkend goed doel en bij verschillende organisaties aangesloten. Geloof je dat niet, mail hun dan en vraag het zelf. Worden ook door de politie en de landelijke inspectie ingeschakeld als zij weer eens verwaarloosde paarden in beslag genomen hebben.

Kun je mij de jaarverslagen en jaarekeningen tonen van 2018 en 2019 ,daar kun je uithalen wat ze precies doen. De rest is media toneelspel.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 08:58

Waar is dat gekat tegen Paard zoekt baas nou voor nodig.Als je het niet met hen eens bent dan breng of haal je je paard toch gewoon niet daar.Of,nog beter,begin zelf een paardenopvang waar het dan wel volgens jouw normen eraan toe gaat.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 09:36

Het is op dit moment inderdaad echt verschrikkelijk!
Ik heb mijn mini weidemaatje vorig jaar bij een handelaar gekocht. Hij heeft hele leuke dieren staan en je hebt de keuze. Wel zijn ze allemaal nog jong. Op het moment dat ik wat zocht stond er namelijk bijna geen pony op MP vandaar dat ik naar de handelaar ben gereden.

Als je echt een ouder dier zoekt zou ik een oproepje in de shetlander verkoop groepen op FB plaatsen, ik denk dat je daar wel vind wat je zoekt tegen een redelijke prijs.

Succes!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-21 12:26

Is geen gekat hoor, maar is gewoon dat je zelf goed bewust bent wat je koopt. Persoonlijk raad ik hun gewoon af. Als je in het opvang wereldje eens gaat rondvragen hoor je veel engere verhalen en daar hoor je mij niet over. Geruchten worden snel groots natuurlijk. Maar de manier waarop hun paarden naar binnen halen en weg doen vind ik verkapte handel en zeker niet altijd ten goede van de paarden.

Daarom begon ik met het advies om naar kleine opvangs te kijken, daar kan je vaak wel voor realistische bedragen een leuke pony vandaan halen. En met een volledig open verhaal.

Waarom ik er over door ging, omdat er op mij gereageerd wordt..