Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lukasje schreef:Je wordt niet zelf eigenaar maar dit asiel bestaat al lang en heeft een goede reputatie. De adoptie is gratis. Mss toch even een kijkje nemen op de site?
http://www.tohl.be/gastgezin-worden.html
hahahatsjoe schreef:Bij Paard zoekt Baas ben je adoptief moeder, maar je kunt verder zelf beslissen over hoe en wat. Misschien alleen bij inslapen dat je dat overlegt. Kost je een klein bedrag en kom je zelf in de problemen kan hij altijd terug. De moeite van het overdenken waard.
Rizette schreef:hahahatsjoe schreef:Bij Paard zoekt Baas ben je adoptief moeder, maar je kunt verder zelf beslissen over hoe en wat. Misschien alleen bij inslapen dat je dat overlegt. Kost je een klein bedrag en kom je zelf in de problemen kan hij altijd terug. De moeite van het overdenken waard.
Klein bedrag? Paarden worden duur verkocht in verhouding met de kwaliteit bij PZB En inderdaad kan hij terug maar dan ben je je geld kwijt.
Rizette schreef:Waarmee helpen ze dan?
wilmatj schreef:Mijn tip is om naar kleine paarden opvang plekjes te kijken. Die doen vaak adoptie paarden tegen klein bedrag of gratis herplaatsen.
Paard zoekt baas is geen opvang, mocht je dat gedacht hebben. Ze vangen wel eens paarden op, maar doen voornamelijk aan paarden verkoop
hahahatsjoe schreef:wilmatj schreef:Mijn tip is om naar kleine paarden opvang plekjes te kijken. Die doen vaak adoptie paarden tegen klein bedrag of gratis herplaatsen.
Paard zoekt baas is geen opvang, mocht je dat gedacht hebben. Ze vangen wel eens paarden op, maar doen voornamelijk aan paarden verkoop
Dat is niet waar, ze verkopen geen paarden. Je betaalt een bedrag als je een paard adopteert. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt en duidelijk niet gezien wat voor paarden zij opvangen. Wandelende skeletten, paarden die in een schuur hebben gestaan op een meter mest met hun hoofd tegen het dak, zwaar verwaarloosde shetlanders. Om dat te kunnen financieren vragen ze een adoptiebedrag en hebben ze donateurs. Ga zelf maar eens kijken en ga praten met Calijn en haar vader, dan zie je het wel anders.
hahahatsjoe schreef:wilmatj schreef:Mijn tip is om naar kleine paarden opvang plekjes te kijken. Die doen vaak adoptie paarden tegen klein bedrag of gratis herplaatsen.
Dat is niet waar, ze verkopen geen paarden. Je betaalt een bedrag als je een paard adopteert. Je hebt duidelijk geen idee waar je het over hebt en duidelijk niet gezien wat voor paarden zij opvangen. Wandelende skeletten, paarden die in een schuur hebben gestaan op een meter mest met hun hoofd tegen het dak, zwaar verwaarloosde shetlanders. Om dat te kunnen financieren vragen ze een adoptiebedrag en hebben ze donateurs. Ga zelf maar eens kijken en ga praten met Calijn en haar vader, dan zie je het wel anders.
wilmatj schreef:Ze verkopen idd niet, ze pakken het slimmer aan. Adoptie zodat je hem niet door kan verkopen, maar gratis aan ze terug geeft en zij er weer zo'n zelfde bedrag voor kunnen vragen. De adoptie bedragen zijn absurt, mochten die bedragen verkoop bedragen zijn, vind ik het prima bedragen. En denken dat ze alleen maar zielige paarden en ponys opvangen is gewoon naiff, ze hebben daar zoveel waar niets mee aan de hand is.![]()
Ik ken diverse paarden opvangcentra in nederland persoonlijk, die werken allemaal met hetzelfde doel. Alleen die vragen geen duizende euros voor een paard. Die redden het ook met een adoptie bedrag van 750 euro.
Jezelf de vraag stellen waarom ze niet aangemeld staan bij een landelijke dieren organisatie zou al genoeg moeten zeggen toch?
hahahatsjoe schreef:wilmatj schreef:Ze verkopen idd niet, ze pakken het slimmer aan. Adoptie zodat je hem niet door kan verkopen, maar gratis aan ze terug geeft en zij er weer zo'n zelfde bedrag voor kunnen vragen. De adoptie bedragen zijn absurt, mochten die bedragen verkoop bedragen zijn, vind ik het prima bedragen. En denken dat ze alleen maar zielige paarden en ponys opvangen is gewoon naiff, ze hebben daar zoveel waar niets mee aan de hand is.![]()
Ik ken diverse paarden opvangcentra in nederland persoonlijk, die werken allemaal met hetzelfde doel. Alleen die vragen geen duizende euros voor een paard. Die redden het ook met een adoptie bedrag van 750 euro.
Jezelf de vraag stellen waarom ze niet aangemeld staan bij een landelijke dieren organisatie zou al genoeg moeten zeggen toch?
[/quote
Heb nog nooit zo'n onzin gehoord. Voor sportpaarden vragen ze misschien een hoge adoptiebedrag maar daarvan betalen ze weer de kosten van de zwaar verwaarloosde paarden. En nee, ze vangen niet alleen maar zielige paarden op, dat is bekend, maar dat hoeft ook niet. Mensen brengen hun paarden niet voor niets daar, vaak hebben ze problemen met geld en willen niet dat hun paard in de handel komt. Dat gebeurt ook niet. Komen ze terug in de opvang wordt je als oud-eigenaar ook ingelicht. Jij doet net of ze iets illegaals doen nou dat is niet zo. Met de hogere adoptieprijzen voor goede sportpaarden bekostigen ze zielige paarden. Zijn erkend goed doel en bij verschillende organisaties aangesloten. Geloof je dat niet, mail hun dan en vraag het zelf. Worden ook door de politie en de landelijke inspectie ingeschakeld als zij weer eens verwaarloosde paarden in beslag genomen hebben.