Sintara schreef:Ik zie een stel dat mega stappen maakt, super leuk!
Waar hij eerst wat op de rem liep en jij wel erg hard lijkt te werken, ziet het er op de laatste uit alsof jullie er beide van genieten. En dat is het allerbelangrijkste natuurlijk
Je bent een stuk strenger met je binnenhand dan met je buitenhand, en daarbij best onrustig met je benen.
Ik heb datzelfde probleem regelmatig met mijn handen, en wat dan helpt is of echt eens tien minuten te rijden met de teugels vast aan de gesp, of letterlijk alleen de buiten teugel.
Het hangt er een beetje vanaf waarom je dat doet. Is het bijvoorbeeld omdat hij dat als eigen houdinkje heeft en jij dat volgt, of heb je het idee dat hij anders de bocht niet haalt?
Wat betreft je benen, het is echt heel veel. Kijk maar eens een minuut alleen naar wat je beide benen doen op een simpele korte zijde zonder overgang en verklaar voor jezelf wat je met elk van die hulpen nou eigenlijk verwacht. Wrs niet te doen. Probeer het eens een beetje in te dammen, en dan wél op elke been hulp de reactie te 'eisen' die je hebt gevraagd
Dankjewel!

We genieten veel meer, dam is fijner en ik stap zelf veel blijer af. Eerst was alles een drama, we waren twee totaal verschillende plaatsen van elkaar af aan het gaan leek het wel.
Ik kreeg die feedback ook van mijn instructrice, mijn buitenhand zweeft maar wat mee. In het begin gebruikte ik veel binnenstelling omdat wij veel voltes reden omdat we dan elke keer verassingen hadden en niet van te voren spanning konden opbouwen op "enge" punten, maar nu is het een aandachtspunt. Hij is gewoon relaxed nu, alleen mijn binnenhand moet weer samenwerken met mijn buitenhand.
Mijn benen zijn inderdaad niet rustig, ik merk het zelf ook. Schiet vaak ook door de beugel omdat ik dan weer op mijn tenen rij

Hij is eindelijk meer voorwaarts, en nu spoor ik hem veel onnodig aan. Ik moet er op letten dat ik mijn benen stil hou totdat ik echt een reactie nodig heb.
Dankjewel voor de tips, ik ga ermee aan de slag