Ik weet het niet meer...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:31

Ik heb niet beweerd dat het nietkan...
Was al bang dat het zo zou worden opgevat,
Alleen ik ben ervan overtuigt dat het makkelijker is met een 'gewone kwpn'er'.

En ik heb verschillende goedgekeurde hengsten gezien, ik woon bijna tegenover Cristoffel arabians dus dat is het niet...
Maar het is mijn smaak helemaal niet!

En ik denk dat Jasmijn heus wel weet hoe het er vaak aan toe gaat, zij heeft zelf tenslotte nog een poos met een draver gereden als ik het goed begrepen heb.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:39

ja joh!
ik vat het ook niet helemaal verkeerd op hoor! (zit alleen nogal snel boven op de kast, grijnz!)

dat tegenover Jasmijn was overigens echt een grapje, want die zou ik echt wel als jury willen hebben *zucht*.

Tja, zoals gezegd: over smaak valt niet te twisten: ik heb een wpn-er en hij blijft. waarom? idd, omdat ik wil proberen iets in de sport te halen en dat met deze heikneuter makkelijker te realiseren is dan met een arabje (en ook omdat ik het niet over m'n hart kan verkrijgen om m'n "baby" weg te doen hoor!). Maar na Tender komt er geen warmbloed meer! ik ben verliefd geworden op het karakter van de arabier....

maar goed, eerst maar een zien dat Paflov-manne (hahahaha) waar gaat maken wat ik droom!!!

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:44

s
Laatst bijgewerkt door janna op 05-04-22 07:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 15:45

tja, ik denk dat je op een kwpn-er het makkelijkste kunt presteren. Als ik echter ooit weer op zoek ga naar een paard en ik loop tegen een grote maat arabische volbloed aan, en het is nog een rastypisch paard ook........... en ik kan hem betalen........ tja.... Want het blijven juweeltjes om te zien. Die fonkelende oosterse ogen, dat expressieve gezicht..... Ik ben echt altijd kapot geweest van arabieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 16:04

Alsje graag verder wilt in de dressuursport maakt meer kans met een warmbloed. Arabieren zijn prachtig maar de meeste komen toch te kort in beweging om het zwaardere werk aan te kunnen. En natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die de regel bevestigen.

En de Donnerhall die je op de foto hebt staan is echt Kwijl . Ga in ieder geval eens kijken, misschien klikt het wel helemaal niet. Dan weet je al iets beter waar je aan toe bent.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 16:46

Ik weet nog wel een arabiertje te koop.
5 jaar, vosje, wit blesje, paar witte voetjes, mooie bouw (mooi compact) en een mooie uitstraling. Een ruintje (nog niet zo lang geleden gecastreerd).
Hij is beleerd, maar heeft al weer een aantal maanden niets gedaan.
Nu ga ik m een tijdje lenen, en hem iedere dag berijden, verkeersmak maken, en lessen bij de club.
Hij heet Sandor.
Hij kost F3750-,

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-01 19:02

Nou, voordat jullie allemaal denken dat Avalon zo'n "druktemakertje is waar je helemaal niets mee kan", hij is absoluut geen druktemaker. Hij drukt nooit (nou ja, ik zeg nooit 'nooit') zijn rug weg, is makkelijk naar beneden te rijden en heeft het echt in zich om wat meer te presteren ( alleen niet met mij Haha! ). Wat zeur ik dan, zullen jullie vast denken. Hij is gewoon moeilijker als een doorsnee warmbloed (ok, je hebt ook moeilijke). Maar het is dan ook een hengst hè, en ook nog in de pubertijd (kan dat als hij 5 jaar is?). Ik wil absoluut verder met de arabieren (voor de zoveelste x gezegd), maar ik ben aan het twijfelen of ik het inderdaad wat makkelijker voor mezelf kan maken. Ach ja, ik wacht gewoon af Schijnheilig Lachen

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:29

Tja, je bent twintig jaar.
Misschien dat die leeftijd voor jou ook invloed heeft?
Wil je wedstrijden gaan rijden, dan zal het met die Donnerhal misschien wat gemakkelijker gaan, omdat sommige jury's de combinatie's met e-pony's minder vinden.
Aan de andere kant: het is niet altijd zo, maar vaak ben je qua stalling en nog wat andere dingen goedkoper uit met een e-pony dan een groot paard.
Dus mocht het een van de redenen zijn die je 'net over de streep trekken'...
Tja en zo zijn er denk ik nog meerdere redenen.
Met de Donnerhal kun je misschien ook nog gaan springen? Ik weet niet of je dat leuk vindt?
Veel succes met beslissen!

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 20:58

Waauuw!! Kwijl Wat een mooi paard zeg! (ik val op de een of andere manier heel erg op zwart en andere donkere kleuren, dit wil NIET zeggen dat lichte paarden niet mooi zijn hoor!) Maar ik kan nu nix over z'n karakter zeggen, ik zou er eens gaan kijken en erop rijden enzo. Maare, hijs wel suuuuper mooi hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 21:18

Als je serieus dressuur wilt rijden, koop dan een dressuurpaard. Net zoals Jippie zegt, hebben de meeste Arabieren gewoon te weinig in huis voor het echte werk, ze zijn te klein en te beperkt in hun bewegingen. De échte goede Arabieren zijn net zo duur (zo niet duurder?) als de échte goede warmbloeden, en die gaan voor prijzen die voor de gemiddelde amateur niet op te brengen zijn. (I've been there...)

Ga je voor de kick van het ras, de show, lange afstandritten, de lol, dan is een Arabier nog niet zo'n gekke keuze denk ik.

Uiteindelijk moet je die keuze zelf maken, het wordt jouw paard en jij moet er straks alle dagen opzitten.

Succes, en als je deze Donnerhall niet zou kopen, er zijn er nog wel meer!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-01 22:19

Yep, misschien koop ik nog wel eens ooit een arabier. Maar dan stop ik met wedstrijden. Het is maar waar je voro kiest he. maar toch, met een arabier kan het ook allemaal, zeker op ons niveau. je moet je gewoon breed orienteren en niet te veel vastpinnen op 1 soort paard. Stel jezelf een paar doeleinden en zoek een paard waar dat bij past.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 08:41

Om nog eventjes op je opmerking over zijn leeftijd in te gaan,
met 5 zijn ze over het algemeen het lastigst!
Echte pubers zie je gaan uitproberen! Pling

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 09:06

Ja, en als arabieren ouder worden, zo vanaf 9, 10 jaar, (en dan zijn ze echt nog niet op de helft!) kun je er echt alle kanten mee op. Dan zijn het vaak bijna kinderponies! Echt geweldig hoor.

Brigitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 09:29

Om even terug te komen op het paard op de foto. Prachtig mooi dier zo te zien. Maar het lijkt mij dat hij voor een 3-jarige al aardig is doorgereden.

Daar zou ik zeker m'n vraagtekens bijzetten, wat zal dat worden in de toekomst (zowel fysiek als mentaal)?

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 12:21

Ik zou zelf voor het paard op de foto gaan, ik vind het een prachtig dier en ik heb zelf niet zo veel met arabieren. Ik vind het mooie dieren maar niet het meest geschikt voor de hogere dressuur (hoewel er natuurlijk ook uitzonderingen zijn!)

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-01 15:50

mag je dingen esen van een paard wat hij niet kan? NEE. Als jij serieus met een arabier aan de gang wilt kun je wel een aardig eindje komen. Maar wil jij verder doorgaan voor het grotere werk dan is het niet aan te raden om een arabier te nemen. HIj zal dan veel meer moeite doen om het allemaal te kunnen. Heel leuk voor jezelf als hij het kan maar doet hij het met plezier? Je mag echt geen dingen eisen van een paard wat hij mentaal niet kan bijbenen. Dat noem ik pas dierenmishandeling.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 14:35

Citaat:
Op 2001-09-24 13:51, schreef kimmy:
sorrie, moet ik ff tegen in gaan. Een warmbloed is ook super moeilijk om mee te dressuren, om de show erin te krijgen is vreselijk hard trainen. Een arabier heeft dat van zich zelf al!

Als je bedoelt dat de temprament iets moeilijker is, ben ik met je eens!

Ben ik het niet mee eens, ik rijdt nu met mijn arabiertje bij de paarden L2, heb op 5 wedstrijden gemidddelt veel beter gereden dan de warmbloedjes.

en mijn arabiertje is niets speciaal, maar heel gewoon, dus met een arabier lukt het ook zeer zeker. *LOL*)

terwijl dat wel een preachtig paard is, maar ik vind dat ie te diep staat ingesleld, als ie zo gereden is loopt ie later toch vast.

Gr Lara.

Ps maar een veulentje duurt wel weer langer voordat je er op kunt rijden.

SUC666666

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 15:44

Te diep is nooit slecht voro een jong paard, als je zijn achterhand er maar bij kunt rijden. Te hoog is erger, dan kun je hem vast rijden in de rug. TE diep is alleen, als het niet van jou is; als hij te weinig of te veel op het bit zit.

DENDEE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-01 18:06

ik vind het wel een super mooi paard, maar je moet echt goed nadenken. Dit paard ken je immers. En als jij er goed mee over weg kunt, hij rijd fijn en het is een lief dier??? waarom zou je dan iets anders doen?

groetjes dendee Pling