Hoe haal ik mijn ouders over?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:46

BarbaraNova schreef:
Ze heeft toch geen eigen pony?

(btw, ik weet niet hoe je dat witte krijgt :Y) sorry)

Heeee gelukt _/-\o_

Oh dacht dat omdat die in haar profiel staat[/quote]

Is haar verzorgpony zei ze vgm

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:54

DuoPenotti schreef:
En dan de pony in het profiel lijkt ook wel in het park te staan :D

Ik ben daar zo’n beetje opgegroeid (goede oude tijd toen de ook nog paarden hadden), maar dat is echt niet het park. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hoe haal ik mijn ouders over?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 13:57

Maar toch ook geen gewone manege met van dat soort prullenbakken en bankjes.
Dat is veel te commercieel zeg maar.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 14:41

Heb je al je ouders kunnen overhalen?

Nientje_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 19:18

BarbaraNova schreef:
Maar waarom wil je perse daar naar toe als je gewoon een eigen pony hebt?

Ik heb geen eigen pony. Dat zouden mijn ouders nooit goed vinden _/-\o_ die pony in mijn profiel is gewoon mijn lievelingspony

Nientje_pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-21 19:21

DuoPenotti schreef:
Maar toch ook geen gewone manege met van dat soort prullenbakken en bankjes.
Dat is veel te commercieel zeg maar.

Wat is er mis met prullenbakken en bankjes? De manege waar hij staat heet (Stichting) Jong Rijsenburg. Het is echt geen luxe manege hoor, eerder het tegenovergestelde! ;)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-21 19:55

Waarom haal jij dit oude topic naar boven?

Op de belangrijkste vraag heb je je ouders overgehaald antwoord je niet t
:)

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 08:37

DuoPenotti schreef:
Waarom haal jij dit oude topic naar boven?

Ze hebben nog te weinig boekingen gekregen nav dit topic :')

marieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:27

Heyyyy
een vraagje
ik heb een paar maand geleden een paard gekregen, maar ik wil graag ook wat meer dingen krijgen voor hem, maar mijn ouders willen niet perse iets kopen. Ik volg een paar mensen (duhh) en er was iemand en die had geschreven bij haar post dat ze 8 halsters had, en in elke video reed ze met een ES dekje. Ik zou graag ook een paar dingen krijgen voor mijn paard, maar ik weet niet hoe ik dat moet vragen!

thanksss

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:32

marieeee schreef:
Heyyyy
een vraagje
ik heb een paar maand geleden een paard gekregen, maar ik wil graag ook wat meer dingen krijgen voor hem, maar mijn ouders willen niet perse iets kopen. Ik volg een paar mensen (duhh) en er was iemand en die had geschreven bij haar post dat ze 8 halsters had, en in elke video reed ze met een ES dekje. Ik zou graag ook een paar dingen krijgen voor mijn paard, maar ik weet niet hoe ik dat moet vragen!

thanksss

Je krijgt een paard maar das niet genoeg?

Je bent 17?
Baantjes genoeg dus. :)

En dit is een heel oud topic

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:34

Hoi Marieke,

Welkom op bokt...!

Ik hoop ten eerste dat je alle belangrijke dingen voor je paard hebt.

En ik snap dat het leuk kan zijn om elke dag van de week een ander halster of een andere kleur dekje te hebben, maar ik ben zelf een beetje van de oude stempel.
Ik doe ja-ren met één halster. (En voor hebbedingetjes gold zoiets als 'ga maar zelf sparen/werken'...)

Dus wat dat betreft weinig tips.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:15

marieeee schreef:
Heyyyy
een vraagje

thanksss

Op jouw leeftijd kocht ik dat toch echt zelf hoor :') Op zoek naar een baantje zou ik zeggen :+

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:34

Ben benieuwd of de reis naar ponypark nog door is gegaan uiteindelijk haha

Kimmie235

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 21:38

Janneke2 schreef:
Hoi Marieke,

Welkom op bokt...!

Ik hoop ten eerste dat je alle belangrijke dingen voor je paard hebt.

En ik snap dat het leuk kan zijn om elke dag van de week een ander halster of een andere kleur dekje te hebben, maar ik ben zelf een beetje van de oude stempel.
Ik doe ja-ren met één halster. (En voor hebbedingetjes gold zoiets als 'ga maar zelf sparen/werken'...)

Dus wat dat betreft weinig tips.

Wat antwoord je altijd sympathiek, ik lees je graag

marieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 08:58

Heyy,

Ik heb mijn leeftijd verkeerd ingevoerd, ik ben net 15.

maar ik probeer wel taken te doen en geld te verdienen, maar die gaan altijd meteen weg naar dierenartskosten, zadelpasser, hoefsmid,....
Ik betaal mee omdat ik liever meehelp met de kosten.

thanksss

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:08

marieeee schreef:
Heyy,

Ik heb mijn leeftijd verkeerd ingevoerd, ik ben net 15.

maar ik probeer wel taken te doen en geld te verdienen, maar die gaan altijd meteen weg naar dierenartskosten, zadelpasser, hoefsmid,....
Ik betaal mee omdat ik liever meehelp met de kosten.

thanksss

Ook op je 15e kan je lekker aan de slag in de supermarkt! En geloof me daar kan je best wat centen bij elkaar sparen :+
Probeer op zondag te werken, dat is in de supermarkt dubbel betaald en eindstand dus meer geld.
Goed dat je meebetaald aan de vaste kosten dit maakt je ervan bewust wat een paard daadwerkelijk kost. Wellicht kan je met je ouders overleggen of je een vast bedrag hieraan kan betalen zodat je daarnaast nog wat kan sparen voor andere leuke dingetjes. En kijk bijvoorbeeld eens op marktplaats. Hier staan vaak genoeg leuke spulletjes op voor een normaal prijsje :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 09:20

Precies met 15 kan dat ook prima.

Ik ben volwassen maar koop ook niet veel van die dekjes, hier zijn andere dingen weer belangrijk waar het geld aan op gaat :+

En wat ik koop is meestal in de sale. 80 euro voor een dekje...doe ik niet aan mee.
En ja ik vind ze echt wel mooi, dat is niet de reden :)

En vergeet niet, de vloggers dat is niet de afspiegeling van de normale maatschappij... de meeste mensen hebben dit niet.

En ik zie ook wel eens advertenties staan, rij dure dekjes te koop met als tekst, te koop want ik heb een dure dierenarts rekening...
Dan heeft iemand echt niet goed op zijn financiën gelet in mijn ogen... prioriteiten echt verkeerd gehad.
En alleen maar om op te scheppen en mee te doen met een paar van die vloggers.
Trap niet in die valkuil

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 10:12

Op mijn 15e werkte ik ook al in de kas inderdaad

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:05

Als je goed kunt rijden en op veel grote evenementen aanwezig bent, zou je gesponsord kunnen worden. Dan krijg je dekjes of kleding van de sponsor om mee te rijden en reclame te maken.

marieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:21

Heyy,

ik woon in belgie, en wij mogen pas werken vanaf 16 j.
Ik ga wel denk ik babysitten, maar dat verdient niet geweldig denk ik. Als jullie leuke sites met sales kennen, zeg ze gerust.

Ik ben op het moment niet op wedstrijden/evenementen, maar ik hoop dit in de toekomst soms eens te kunnen doen!

thanks!!!

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:34

Bijzonder topic dit.
Een TS van 10 jaar schrijft een topic dat bewerkt wordt door ene Melissa van 38 (lijkt geen mod te zijn)
Waarop een 17 jarige later opeens 15 jarige een oproep voor tips om meer halsters en dekjes te krijgen…

Wat die 17/15 jarige betreft…ik zou zeggen neem een baantje en leer de waarde van geld kennen.
Ter info.. ik heb wel geteld 2 halsters en 3 dekjes en heb al 30 jaar paarden. Ik geef liever wat meer uit aan goede trainingen voor m’n paard.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:36

Lieser schreef:
Als je goed kunt rijden en op veel grote evenementen aanwezig bent, zou je gesponsord kunnen worden. Dan krijg je dekjes of kleding van de sponsor om mee te rijden en reclame te maken.

Niet echt een advies waar ze direct iets mee kan. Vergis je niet in de tijd en investeringen die het kost om je socials op een niveau te krijgen waarvoor je interessant wordt voor merken.
Denk dat het een beter advies is om gewoon een bijbaantje te zoeken.

marieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:40

Bijzonder topic dit.
Een TS van 10 jaar schrijft een topic dat bewerkt wordt door ene Melissa van 38 (lijkt geen mod te zijn)
Waarop een 17 jarige later opeens 15 jarige een oproep voor tips om meer halsters en dekjes te krijgen…

Wat die 17/15 jarige betreft…ik zou zeggen neem een baantje en leer de waarde van geld kennen.
Ter info.. ik heb wel geteld 2 halsters en 3 dekjes en heb al 30 jaar paarden. Ik geef liever wat meer uit aan goede trainingen voor m’n paard.[/quote]

Ik probeer gewoon te zorgen dat ik niet non-stop hetzelfde gebruik! De afgelope maanden heb ik 1 halster en 1 dekje gebruikt, maar dat wordt snel vuil, en ik wil ook een beetje deftig gerief hebben :j

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:41

SjonnieZ schreef:

Zo ziet het er altijd uit als iemand vroeger een mod was en nu niet meer.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:55

marieeee schreef:
Heyy,

ik woon in belgie, en wij mogen pas werken vanaf 16 j.
Ik ga wel denk ik babysitten, maar dat verdient niet geweldig denk ik. Als jullie leuke sites met sales kennen, zeg ze gerust.

Ik ben op het moment niet op wedstrijden/evenementen, maar ik hoop dit in de toekomst soms eens te kunnen doen!

thanks!!!

Kranten/folder wijkje?

Edit; marktplaats kan je trouwens ook dingen bestellen vanuit belgie, de verzendkosten zijn dan alleen wat duurder. Verder heb je natuurlijk ook in belgie een tweedehands site. Daar staan vaak nagenoeg nieuwe dingen op voor een goedkopere prijs. Verder wat outlets in de gaten houden.
Maar inderdaad investeer eerder liever in je paard dan in spulletjes. En wellicht volgend jaar als je 16 bent kan je wat meer verdienen en wat leuks kopen.