Zorg dat je voor die tijd back-up hebt en je hebt het aardig voor elkaar. Zitten stressen als je niet het geluk hebt van een makkelijke zwangerschap / bevalling / eerste jaar is ook niet fijn
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

0091 schreef:Misschien ook handig om over na te denken is dat je als persoon nou eenmaal veranderd na een zwangerschap/ zodra je moeder word.
Het valt gewoon echt niet te voorspellen hoe je zal zijn als moeder. Je lichaam, maar zeker ook mentaal, alles veranderd. Bij de een wat meer als bij de ander..
) kon ik na week 13 eigenlijk al niet echt meer rijden en met die bloeddruk vond ik het sowieso niet meer verantwoord. Uiteindelijk een horror bevalling gehad eind december die na 32 uur uitliep op een spoedkeizersnede. Ik ben nu, 17 weken later, pas weer rustig aan het rijden. Moet echt rustig opbouwen door gebrek aan spier en die bekkeninstabiliteit. Gelukkig heb ik een top bijrijder en doet mijn vriend veel.
) daarnaast rijdt mijn trainster Joy nu 1 keer per week. Muppett schreef:0091 schreef:Misschien ook handig om over na te denken is dat je als persoon nou eenmaal veranderd na een zwangerschap/ zodra je moeder word.
Het valt gewoon echt niet te voorspellen hoe je zal zijn als moeder. Je lichaam, maar zeker ook mentaal, alles veranderd. Bij de een wat meer als bij de ander..
Ook een goed idee. Dat herken ik. Ik heb 7 jaar lang 7 dagen per week voor mijn fulltime verzorgpaard gezorgd en vanalles mee gedaan. Maar toen mijn kind kwam, wilde ik gewoon bij hem zijn. Als ik bij het paard was genoot ik wel maar ik wilde toch graag weer naar huis.

Ga vanaf mijn 10e eigenlijk 2 á 3 keer in de maand op concours en heb vaak meerdere concourspaarden.
Gelukkig kan mijn man haar wel overnemen en verder doortrainen zo lang ik niet kan. Maar ik bekijk gewoon hoe lang het mij lukt om goed te trainen. Eens dat te zwaar wordt, zal ik ze toch tijdelijk moeten afstaan.
Daarna ook weer redelijk fanatiek gereden met veel plezier, het bracht mij juist heel veel om zoiets voor mezelf te hebben. Paarden staan wel thuis dus ik hoef de deur niet echt uit, dat scheelt wel heel veel, je blijft als het ware "in je bubbel" waar ik heel veel behoefte aan had.