Paarden paspoort

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:44

Blackberry28 schreef:
Ik heb ooit ook op een stal gestaan waar je geen contract had en toen ik voor ik er kwam staan naar de opzegtermijn vroeg, zei hij dat die er niet was" ik kan je weg sturen wanneer ik wil en jij kunt weg wanneer je wilt" Dus toen ik weg ging rond de 10e vroeg ik of ik dan de ruim 2 weken die ik extra had betaald terug kon krijgen. Toen zei hij: nee, dat geef ik niet terug, want van mij hoef je niet weg! En dan ook nog zeggen dat ik altijd terug kan komen als ik dat zou willen.....

Leuk altijd die afspraken die alleen gelden als het ze zelf goed uit komt.

Hij heeft toch gewoon woord gehouden. Je mocht gewoon vertrekken zonder extra te betalen.
Groot gelijk dat hij die 2 weken niet terug geeft. Kom op zeg.
Wij hebben hier op pension ook weleens iemand gehad die vond dat ze nog 2 weken te goed had toen ze van de een of andere dag vertrok en een jaar later ineens een probleem had omdat ze geen stalling meer had. 8)7

Pharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-21 15:48

Tigra_ schreef:
Blackberry28 schreef:
Ik heb ooit ook op een stal gestaan waar je geen contract had en toen ik voor ik er kwam staan naar de opzegtermijn vroeg, zei hij dat die er niet was" ik kan je weg sturen wanneer ik wil en jij kunt weg wanneer je wilt" Dus toen ik weg ging rond de 10e vroeg ik of ik dan de ruim 2 weken die ik extra had betaald terug kon krijgen. Toen zei hij: nee, dat geef ik niet terug, want van mij hoef je niet weg! En dan ook nog zeggen dat ik altijd terug kan komen als ik dat zou willen.....

Hij heeft toch gewoon woord gehouden. Je mocht gewoon vertrekken zonder extra te betalen.
Wij hebben hier op pension ook weleens iemand gehad die vond dat ze nog 2 weken te goed had toen ze van de een of andere dag vertrok en een jaar later ineens een probleem had omdat ze geen stalling meer had. 8)7

Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ik moest toen ik iets eerder kwam dan de nieuwe kalendermaand wel extra dagen bijbetalen. Is het dan nu ook redelijk om te zeggen dat ik de dagen die ik eerder vertrek van de prijs afhaal?

Utixo

Re: Paarden paspoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:02

Niet op dit moment nee. Als klanten ruim van te voren bij mij een vertrekdatum aangeven houd ik hier rekening mee, en reken ik het aantal dagen uit. Maar alles korter dan een kalendermaand blijft gewoon staan.

Hoe lang sta je al op deze stal? Ik vind het altijd bijzonder dat mensen maandenlang ergens goed staan, en zodra ze weg willen het opeens een onoverkomelijk probleem is om netjes een maand opzeg aan te houden.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:14

Er geldt inderdaad een maand opzegtermijn. En je stalhouder mag je paspoort niet vasthouden als jij weggaat met je paard, maar ze mag wel weigeren om het in je kast te leggen zolang het paard er staat.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:29

Hou de eer aan jezelf en volg de wet. Maandelijkse betaling is maandelijkse opzegtermijn. Als het welzijn van je dier niet acuut in gevaar is dan kun je het toch nog een maandje uithouden? Hoe een ander zich gedraagt heb je nooit controle over, wel over hoe je jezelf opstelt. En de paardenwereld is veel te klein ;)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:39

Pharon schreef:
Caily schreef:
Maar hier ben jij toch echt degene die de plank mis slaat. De wet geldt ALTIJD, óók als er niks is vast gelegd. En indirect is dat het natuurlijk wel. Doordat jij maandelijks een ruimte huurde voor je paard en daarvoor betaalde. Daarvoor hoeft geen woord op papier te staan. Dus het is gul van haar als jij maar de helft zou hoeven betalen, want wettelijk gezien moet je die wettelijke maand opzegtermijn gewoon volledig betalen.

Het weg sturen van je stalgenootje op zo'n korte termijn had inderdaad ook niet gemogen, en misschien andere dingen die ze doet ook niet. Daarover kan je/het stalgenootje dus een zaak beginnen, dan sta je sterk op dat punt. Maar dat heeft echt helemaal niks te maken met het wel/niet betalen van de opzegtermijn.

En je kan veel kwaad over deze staleigenaresse spreken, ik ken haar niet. Maar uit jouw berichten maak ik op, dat het aanvoelen van jouw intenties aardig gelukt is. Het komt in ieder geval op mij over dat wanneer jij jouw paspoort had gehad, ze inderdaad had kunnen fluiten naar haar geld.

Dan heb jij niet al mijn berichten gelezen want hiervoor zei ik nog “ Nogmaals, ik probeer helemaal niet mijzelf ergens onderuit te banketstaaf. Ik wil gewoon weten wat mijn recht is. Als de eigenaresse recht heeft op die maand, betaal ik deze gewoon. Maar ik heb mijn twijfels omdat deze eigenaresse niet helemaal eerlijk is.”

Als zij er echt recht op heeft dan betaal ik dat natuurlijk netjes. Maar ik heb 0 vertrouwen in deze vrouw en daarom kom ik hier om hulp vragen. Ik heb al mijn maanden netjes betaald en ben helemaal geen vervelende pensionklant, maar ik laat mij niet dingen wijsmaken zonder eerst zelf onderzoek te doen.

Volgens mij is er al een paar heel duidelijk gemaakt wat jouw 'recht' is in deze situatie. En alle verhalen over de eigenaresse enz. zetten juridisch geen zoden aan de dijk.
Maand opzegtermijn betalen zit er aan te komen denk ik.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:43

En als je er geen vertrouwen in hebt dan kun je altijd nog een appje/brief sturen waarin je vermeld op welke datum je wilt vertrekken en dat je bij deze je stalling opzegt. Dan heb je dat altijd nog zwart op wit als er toch problemen van komen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:38

Tigra_ schreef:
Blackberry28 schreef:

Extra betalen, als je geen opzegtermijn hebt? Dan betaal je voor de tijd dat je er staat en van de diensten gebruik maakt lijkt me (was all inclusive) . Daarbij vertrok ik ook niet van de 1 op andere dag hoor, pas 3 weken nadat ik opgezegd had.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:43

Utixo schreef:
Blackberry, je gaat toch ook geen geld terugvragen omdat jij binnen een paar dagen besluit dat je weg wil? Dat is wel de overtreffende trap van raar...

Waar lees je in mijn verhaal dat ik binnen een paar dagen weg wilde? Ik had 3 weken voor ik weg ging op gezegd namelijk. Overigens was het toen gewoon een vraag vanwege zijn vage regels en mocht hij het geld lekker houden hoor, was blij dat ik daar weg was en hij hoopte dat ik nog terug kwam. <<)
Laatst bijgewerkt door Blackberry28 op 25-04-21 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 11:47

Geen opzegtermijn betekent dat je niet als je de 15e opzegt ook nog de maand er na moet betalen. Maar niet dat je betaald tot de dag dat je vertrekt. Dat zou wat zijn zeg :Y)

Pharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 11:53

Er kan een slotje op dit topic.