Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bigone schreef:Is dit pony die schrikkerig, agressief is, niet de stal uit wil en waar je totaal geen klik mee hebt ? Dan is vijf euro nog te veel.
DuoPenotti schreef:Mag ik vragen waarom je een Engels volbloed van 4 koopt als je zelf pas 16 bent en niet van huis uit al veel paarden zadelmak en doorgereden hebt?
DuoPenotti schreef:Ach, er zijn hele hordes zestienjarigen die na een cursusje van 9 weken aan het werk gaan met Engels volbloeden in de rensport, ook op de jonkies. Of het nou een volbloed, Shetlander of KWPN'er is, soms is het gewoon geen goede match en ik denk dat dat hier aan de hand is, gezien de topics die de TS opent.Ja ik ook, mijn eerste paard was ook een EV.
Maar ik had wel een berg ervaring vooraf en dat lijk ik hier toch wel te missen.
Daarnaast inderdaad goede begeleiding, lees haar berichten, die is er ook niet.
Vandaar mijn vraag.
DuoPenotti schreef:Je ziet allerlei ruiters voorbij komen, en ook mensen die voor ze aan die cursus beginnen nog nooit op een paard gezeten hebben.cursus van 9 weken door mensen weten wat ze doen klinkt beter dan cursus van niks
Ik ken zeker hordes 16 jarige die het zonder problemen kunnen, maar kan ik er ook die ik het niet aan zal bevelen.
Die zich aanmelden bij een renbaan zijn denk ik gemiddeld gezien al een ander typje ruiter (hoe leg ik dat uit?)
Ik was zelf ook 16 toen ik mijn eerste EV reed, maar wel met kundige begeleiding.
DuoPenotti schreef:Nee hyper aanpak of die omschrijving nee dat niet.
Maar ze zijn vind ik vaak wel gevoeliger zodat ze of 100% met je meewerken, of 100% niet
Ze doorzien je (hoe leg ik dat uit) Eerlijk en rechtvaardig en dulden geen onterechte aanpak.
En inderdaad als ze kiezen mee te werken kan dat zeker ook bij een manege ruiter bij wijze van.
Maar als ze dat niet doen, gaat het zonder goede begeleiding niet lukken. En die heeft ts niet.
Ik vind dat bij dit ras meer uitgesproken dan bij andere rassen.
Die misschien bij onduidelijkheid ook het eigen plan trekken, maar op een andere manier. Waar een vriendinnetje van dezelfde leeftijd met wat meer ervaring het ook nog wel op kan lossen.
Dat zie ik toch bij bijvoorbeeld de haflingers enz.
Maar goed dat is mijn ervaring.
00000000 schreef:Maar dat geldt voor ieder ras, niet specifiek voor volbloeden. Ik heb er enkele honderden voorbij zien komen op het scherpst van de snede (want renpaard), van grote rotzakken en paarden die hoe dan ook hun middelvinger naar je opsteken tot hardwerkende dieren en brave softies, in combinatie met mensen van allerlei persoonlijkheden, vaardigheden en ervaring en ik kan nou niet zeggen dat het "een bepaald type mens" is dat meer of minder succesvol is in de omgang. Individuen kunnen wel of niet klikken, maar ook dat komt bij ieder ras voor.DuoPenotti schreef:Nee hyper aanpak of die omschrijving nee dat niet.
Maar ze zijn vind ik vaak wel gevoeliger zodat ze of 100% met je meewerken, of 100% niet
Ze doorzien je (hoe leg ik dat uit) Eerlijk en rechtvaardig en dulden geen onterechte aanpak.
En inderdaad als ze kiezen mee te werken kan dat zeker ook bij een manege ruiter bij wijze van.
Maar als ze dat niet doen, gaat het zonder goede begeleiding niet lukken. En die heeft ts niet.
Die misschien bij onduidelijkheid ook het eigen plan trekken, maar op een andere manier. Waar een vriendinnetje van dezelfde leeftijd met wat meer ervaring het ook nog wel op kan lossen.
Daar sluit ik mij volledig bij aan.
Ik heb zowel Engelse Volbloeden gehad en Arabische Volbloeden.
Het is een bijzonder ras waar je mee om moet kunnen gaan, niet voor iedereen geschikt.
Heb je een klik dan gaan ze voor je door het vuur
00000000 schreef:DuoPenotti schreef:Nee hyper aanpak of die omschrijving nee dat niet.
Daar sluit ik mij volledig bij aan.
Ik heb zowel Engelse Volbloeden gehad en Arabische Volbloeden.
Het is een bijzonder ras waar je mee om moet kunnen gaan, niet voor iedereen geschikt.
Heb je een klik dan gaan ze voor je door het vuur
Dilan93 schreef:DuoPenotti schreef:Mag ik vragen waarom je een Engels volbloed van 4 koopt als je zelf pas 16 bent en niet van huis uit al veel paarden zadelmak en doorgereden hebt?
Wat heeft dat ermee te maken?
Zo ben ik ook met mijn eerste eigen paard begonnen. Is prima gegaan met veel begeleiding.
Had manege ervaring en wat verzorgpaarden die al 18+ waren