"Uit de lucht vallen" is wel de juiste formulering. Tenminste, voor mijn omgeving. Die hadden dat echt, echt niet zien aankomen.
Als kind vond ik het maar een suf meisjesding. Mijn (overigens veel jongere) zusje was de enige in de familie die ooit reed - van haar achtste tot haar tiende. Omdat haar vriendinnetjes dat deden, natuurlijk. In die twee jaar hebben mijn broertje en ik haar behoorlijk gepest. Wij spraken van "paardvrijles" ("soms gaat zij onder, soms de hengst") en op haar deur geplakte Penny-stickers met de tekst "ik hou van paarden!" werden veranderd in "ik haat paarden". Erg waren wij, hè?
Hadden jullie ook zulke broers?
Later, toen ik in Utrecht studeerde, kreeg ik een dierenarts-in-opleiding als huisgenote. We konden totaal niet met elkaar opschieten, we hadden geen overlappende interesses, ze had geen humor, dus is het logisch dat ik heimelijk verliefd op haar werd.
Gevolg was dat paarden me gingen interesseren (want: positieve associatie), en na er veel over gelezen te hebben kreeg ik echt wel zin om zelf te rijden. Nog even gewacht tot mijn studie af was (geen nieuwe hobby's kiezen die je afleiden) en toen begon ik.
Inmiddels associeer ik paarden en rijden allang niet meer met dat meisje. Ik moet wel zeggen dat het verhaal van veel mensen, dat je van één keer in de week op de manege doorgaat naar paarden aan huis waar al je vrije tijd en geld aan opgaan, niet mijn verhaal is. Ik heb dat geld niet, ik zou die verantwoordelijkheid ook niet aankunnen, en een geweldige ruiter ben ik ook niet. Eens per week les op de manege is prima.
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 09-03-21 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt