Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Moossie90 schreef:billy3105 schreef:Eens aan een Arabier gedacht? Zijn er in tal van maten een breedtes. Zijn niet bang aangelegd, geven alleen veel poeha als ze aan staan. Altijd grappig als ik de mijne in de paddock zie stuiteren. Bange stagiair zie ‘o m g ik moet dat drukke paard pakken’ neem m vervolgens mee. Stuitert de boel bij elkaar zonder ook maar 1 snuk aan t halster. Veel poeha dus maar doen niks![]()
Ongelooflijk pienter en fijn op te leiden.
Dit dus, enorm leergierig maar brengen hun mens nooit in gevaar. Ik rij door het bos met een helikopter erboven en hij wordt druk maar ho is ho. Paarden gangen, pakt dressuuroefeningen makkelijk op.
Rosje8 schreef:Daarbij zou ik ook graag röntgen keuren, wie kan mij daar meer over vertellen?
Wat zet je allemaal op de foto en zijn pony's soms weg omdat een ander koopt zonder keuren?
pipo schreef:Al eens aan een tinker gedacht? En dan de grai variant.
Citaat:Ik wil dat het in verhouding mooi is, en aangezien ik zelf heel slank ben een wat slanker dier.
Ik val wel op een wat stoerder type paard, zoals een connemara. Haflinger en fjord vind ik enig, maar wil ik zelf niet, toch te 'lomp/grof'.
Sky_As schreef:pipo schreef:Al eens aan een tinker gedacht? En dan de grai variant.
ik denk niet dat dat het type is waar ze naar op zoek is:Citaat:Ik wil dat het in verhouding mooi is, en aangezien ik zelf heel slank ben een wat slanker dier.
Ik val wel op een wat stoerder type paard, zoals een connemara. Haflinger en fjord vind ik enig, maar wil ik zelf niet, toch te 'lomp/grof'.
Ik zou inderdaad zeggen NF of Duitse Rijpony (deze zijn vaak wel wat duurder). Zelf heb ik een kruising NRPS /NF (wel ingeschreven bij NF stamboek).
Welsh kun je ook naar kijken (niet mijn type, maar misschien wel het jouwe).
Citaat:Een grai is niet grof en lomp. Is wel een stoer paard en niet te vergeten koel in het hoofd. Een grai is fijn gebouwd en meer het “meisjespaard” als een cob of vanner.
Maar laat ts zelf denken. En zoeken. Ze vraagt om tips, dit is er ook 1
Rosje8 schreef:Dank voor je uitleg billy3105, zo zie ik het ook. Ik wil persé keuren en als dat echt niet mogelijkheid zou zijn om welke reden dan ook, dan houdt het op. Gelukkig heb ik zelf trailer en auto, maar ik moet wel even oppassen qua kosten. Niet dat ik straks stad en land afrij voor afgekeurde pony's, helaas hoor ik die verhalen ook...
billy3105 schreef:Rosje8 schreef:Dank voor je uitleg billy3105, zo zie ik het ook. Ik wil persé keuren en als dat echt niet mogelijkheid zou zijn om welke reden dan ook, dan houdt het op. Gelukkig heb ik zelf trailer en auto, maar ik moet wel even oppassen qua kosten. Niet dat ik straks stad en land afrij voor afgekeurde pony's, helaas hoor ik die verhalen ook...
Ik heb voor ik mijn huidige kocht er 2 laten keuren, kon dat met veel gedoe voor elkaar krijgen dat ik door de mijne mocht laten keuren. Maar wel op mijn kosten, ook bij afkeur 2 keer afgekeurd voor mijn beoogde doel. Dat is zuur.... doe ik ook niet snel meer
Heb er nog 4 bekeken door heel nl, dus 6 in totaal. En kon soms direct zien van nee, dit is m niet. Sommige zag ik al ‘kreupel’ maar dat oog is intussen wel lichtjes getraind