Wel of niet definitief stoppen met paardrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:58

Cowgirl schreef:
Wel eens in de hoek van de gangenpaarden gekeken? Ijslander?

Moet TS natuurlijk wel het IJslands vuur zien zitten. :Y) Weet dat dat voor mij de reden was dat het ras voor mij af viel. (maar bon, mijn RMH is uiteindelijk ook geen koele kikker, ben ik alsnog geëindigd met een vurig paard. :'))

_Nelleke_

Re: Wel of niet definitief stoppen met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:17

Nee goed maar je hebt op zich wel een beetje een indicatie qua ras.

Ik vind shetten geweldig maar TS kan daar echt niet fatsoenlijk op rijden, dat vind ik niet verantwoord. Vanaf een stevige C of een D zou ze wel gewoon kunnen rijden. Daarbinnen vallen natuurlijk genoeg rassen. Ik zou niet weten waarom je een shet zou kopen als je zelf ook nog de wens hebt om te rijden, want je loopt dan direct al tegen zo veel beperkingen op, zoals een passend zadel, belastbaarheid, je eigen gewicht, je brengt de pony sowieso snel uit balans. Dan verlies je ook snel je plezier in het rijden want je loopt de hele tijd tegen allerlei moeilijkheden aan, buiten dat het gewoon niet kan qua gewicht. Een grote shet weegt ca 200kg, als je die 20% zou belasten kom je op 40kg uit, inclusief tuig, kleding ruiter etc. TS komt al snel op 60kg uit.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:23

Waarom duik je niet eerst in de bijrijdpaarden? Rustig, zonder veel extra verantwoordelijkheid kijken wat je ligt, wat je wilt en wat je het liefste zou doen.
Het is misschien kort door de bocht, maar je hebt twee eigen paarden gehad en eigenlijk zijn beide verhalen niet heel goed afgelopen. Ik zou het dus nu even wat rustiger aan en mezelf meer tijd gunnen om me te oriënteren door ervaring en kennis op te doen met paarden waar ik niet meteen eigenaar van ben.