Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bigone schreef:Vraagje, wanneer hij ontspant tijdens borstelen of andere zaken, ben je dan wel eens meteen gestopt( ook al was je nog maar op de helft). Dat kan namelijk ook een leer proces zijn, hij ontspant en krijgt gelijk een beloning doordat je de druk weg haalt .
Sky_As schreef:hoezo, je verkoopt toch een 3 jarige. Als die aan een touw mee kan lopen is het toch al goed? Niet iedere 3 jarige hoeft al volledig beleerd en braaf te zijn. Ik heb nog nooit een 2-3 jarige gekocht die meer kon dan aan een touw mee lopen (en sommige kenden dat zelfs nog niet eens). Dat vond ik nog altijd fijner dan eentje die volledig verwend was en eigenlijk al te veel (foute) dingen kende.
Als ik naar een 3 jarige ga kijken hoop ik dat ik hem in de bak in alle 3 de gangen kan zien, desnoods een klein sprongetje kan zien maken en een stukje over het harde draven. Voor de rest hoeven ze zich niks te kunnen presenteren in mijn ogen. (mits de prijs natuurlijk wel is voor een onbeleerde)
janderegelaa schreef:Sky_As schreef:hoezo, je verkoopt toch een 3 jarige. Als die aan een touw mee kan lopen is het toch al goed? Niet iedere 3 jarige hoeft al volledig beleerd en braaf te zijn. Ik heb nog nooit een 2-3 jarige gekocht die meer kon dan aan een touw mee lopen (en sommige kenden dat zelfs nog niet eens). Dat vond ik nog altijd fijner dan eentje die volledig verwend was en eigenlijk al te veel (foute) dingen kende.
Als ik naar een 3 jarige ga kijken hoop ik dat ik hem in de bak in alle 3 de gangen kan zien, desnoods een klein sprongetje kan zien maken en een stukje over het harde draven. Voor de rest hoeven ze zich niks te kunnen presenteren in mijn ogen. (mits de prijs natuurlijk wel is voor een onbeleerde)
Dat is in dit geval natuurlijk niet zo. Iedereen heeft altijd zijn mond vol over handelaren en paarden waar een praatje aan zit maar nu zeg jij feitelijk: doen alsof je neus bloedt en gewoon als een onbeleerde verkopen terwijl het feitelijk gewoon een schijtbok is.
Wil je dat een ander er mee verongelukt?
DuoPenotti schreef:Ik denk bij een ervaren persoon met jonge hetere paarden je dit paard binnen 2 weken niet terug kent.
Ik lees niets verontrustend over het paard. Dus ik zou niet weten waarom het dier door sommige zo bestempeld moet worden.
Achaiah schreef:DuoPenotti schreef:Ik denk bij een ervaren persoon met jonge hetere paarden je dit paard binnen 2 weken niet terug kent.
Ik lees niets verontrustend over het paard. Dus ik zou niet weten waarom het dier door sommige zo bestempeld moet worden.
Vind ik ook erg overdreven. Heb ook niet het gevoel dat ik hem nou neergezet heb als levensgevaarlijk want dat is ie niet. Hij is nog nooit aan de kletter gegaan echt, nooit getrapt of gesteigerd (wat mijn jaarling wel een handje van had) dus beetje overdreven. Hij is gewoon té groen voor mij. Gaat eerder staan trillen als een rietje en schiet wat weg ja. Waarvan ik niet weet hoe het in goede banen te lijden. Maar rotbok, en onhandelbaar nee echt niet.
Sky_As schreef:janderegelaa schreef:Dat is in dit geval natuurlijk niet zo. Iedereen heeft altijd zijn mond vol over handelaren en paarden waar een praatje aan zit maar nu zeg jij feitelijk: doen alsof je neus bloedt en gewoon als een onbeleerde verkopen terwijl het feitelijk gewoon een schijtbok is.
Wil je dat een ander er mee verongelukt?
Jij verdraait het wel heel mooi. Ik zeg nergens dat je moet doen of je neus bloedt....
Deze heeft al op bokt markt gestaan en daar stond gewoon eerlijk bij dat hij sensibel is met het verhaal erbij. Ik ken wel meer 3 jarige door niks kennen die je niet aan hun kont kan komen. Als je gewoon eerlijk bent is er toch niks aan de hand?
Als mensen weten wat ze kopen is het toch an de koper.
Mijn reactie was nav iemand die zei dat je hem niet goed kon verkopen omdat hij niks kent. Waarop ik zei dat er heel veel 3 jarige zijn die niks kunnen.
Waarschijnlijk krijgt deze gewoon niet de leiding die hij nodig heeft. Haar vriend kan er namelijk al meer mee en die heeft niks met paarden. Dus waarschijnlijk heeft zij gewoon de klik er niet mee. Dat kan toch? Dan is het toch niet gelijk een schijtbok. Ik had een 9 jarige die nog steeds bang was van dekens. Als hij vast sons prima (met beleid), maar los in de wei kon je het vergeten hoor...