Paarden rijden voor iemand anders en daar betaald voor krijg

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Corien_

Re: Paarden rijden voor iemand anders en daar betaald voor krijg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:03

Ik haal uit je verhaal verschillende zaken, waarbij het denk ik belangrijk is om het van elkaar te scheiden. Wat zijn voor jou echt de zaken waar je tegenaan loopt en misschien kan je deze los van elkaar proberen te bespreken. Geen verwijt, maar wel gevoelens bespreken.
1. Het gevoel hebben dat zaken niet met je besproken worden. Dit kan je aankaarten en lijkt me hoe dan ook belangrijk om met een fijn gevoel te rijden/samen te werken.
2. Onkosten vergoeding. Als punt 1 hier los van kan worden gezien, welke afspraken zou jij hierover willen maken? Bijvoorbeeld reiskostenvergoeding, een percentage van de verkoopsom, betalen van lessen/wedstrijden voor jou.

Goed om zaken met elkaar te bespreken voordat het tot te veel frustraties leidt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:05

De vraag is ook,ben jij onmisbaar voor de eigenaar,of staan er nog andere personen te trappelen om jouw taak over te nemen?In het laatste geval zou ik niet om betaling gaan vragen want dan neemt hij misschien iemand anders. Jij hebt er toch zelf plezier aan.Als iets goed loopt kun je meestal beter niet proberen er iets aan te veranderen.Als je het zelf niet meer leuk vindt,dan kun je wel proberen daar iets aan te doen door bijv. een vergoeding te vragen. Maar dan ontstaat er een heel andere situatie,het is dan geen "vrijwilligerswerk"meer.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 12:11

Door sommigen wordt de eigenaar nu weggezet als iemand die niet wil betalen. Ik lees echter dat er nog helemaal geen gesprek geweest is en hij er dus ook niets vanaf weet.
Als jij denkt dat je nu een behoorlijke toegevoegde waarde levert doordat de paarden beter te rijden zijn (want ik begrijp dat je geen wedstrijden met ze rijdt?) dan zou ik sowieso eens het gesprek aangaan over wat de mogelijkheden zijn: reiskostenvergoeding, betaling per keer, percentage bij verkoop, lessen of wedstrijden vergoed of bijvoorbeeld gratis (of korting op) stalling van een 'eigen' paard.

En dan kun je aan de hand van wat uit dat gesprek komt, zelf beslissen wat je daarmee wilt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 18:20

Kaart het aan en bedenk even voor jezelf wat je graag zou willen. Ik zou zelf minstens toch wel de benzinekosten graag vergoed zien, maar als je dan nog steeds die onvrede voelt is het niet opgelost. Dus denk daar over na en knoop een gesprek aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:30

Ontzettend aardig dat jij je paard daar twee jaar gratis mocht stallen! Dat was zeker een waardering naar jou toe.
Ik zou het met de beste mensen bespreken allemaal. Dat is een stuk netter dan het hier als eerste te bespreken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-21 21:36

Mindim schreef:
Ontzettend aardig dat jij je paard daar twee jaar gratis mocht stallen! Dat was zeker een waardering naar jou toe.
Ik zou het met de beste mensen bespreken allemaal. Dat is een stuk netter dan het hier als eerste te bespreken.

Ze mag toch best om advies vragen hier?

MH508

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-21 23:51

Shaggy09 schreef:
Mindim schreef:

Ze mag toch best om advies vragen hier?

Ik was inderdaad meer benieuwd naar jullie meningen over deze situatie en jullie advies hierin. Soms helpt het om het vanuit andere invalshoeken te bekijken, dank daarvoor!
Het was niet mijn bedoeling om iemand zwart te maken of in kwaad daglicht ze stellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 00:51

Jij bent verhuist en rijd twee tanks met benzine leeg per maand en de reistijd, wil je dit nog? Zo ja kun je vragen of ze eventueel bij willen dragen in de benzinekosten. Zeggen ze nee dan kun je of doorgaan of stoppen. En belangrijk, kun jij zonder het paardrijden ?