Droom uit laten komen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tirza_2379

Re: Droom uit laten komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 15:26

Maar ik vroeg niet om kritiek, dat heb ik al genoeg gehad. Iedereen probeert het me uit mijn hoofd te praten, maar dit is echt wat ik wil. En al heel lang. Ik hou zielsveel van die pony en zal dan ook gaan werken en ik weet wat het van me vraagt en wat ik er voor moet doen. En ik begrijp mijn ouders ook zeker. Ik ben 16 jaar en dat mag in jullie ogen jong zijn, en dat is het ook, maar ik ben oud genoeg om te weten wat dit van mij vraagt en welke verantwoordelijkheden ik zal hebben.
Het enige wat ik vroeg waren tips.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:29

Misschien heb ik er overheen gelezen.

Maar je geeft aan ik moet de pony zelf gaan betalen.
Weet je ook al hoe je dat gaat doen? Of doe je dat al?
Ben je al aan het vakkenvullen of de krant aan het rondbrengen of zoiets?
Is er iets waarop je ouders zien, onze dochter kan het ook best.
Van alleen zakgeld en verjaardag geld kun je geen pony betalen. Ook niet met lease.
Dus wat doe je nu al om te bewijzen dat geld voor onderhoud is geen probleem.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:30

Heb je het er ook al met je ouders over gehad wie voor kosten op gaan draaien als de pony ziek wordt?

Dat loopt al gauw in de honderden, zo niet duizenden, euro's. Iets wat ik pp jouw leeftijd niet zo even bij elkaar had met een bijbaantje.

Als je ouders al niet zeker zijn van of je de pony uit impulsieve gedachte wilt, snap ik dat ze er ook aan denken wat er gebeurt als jik toch niet al je tijd en geld over hebt voor de pony.

Om nog maar te zwijgen over of je er uberhaupt tijd voor blijft houden als je het straks drukt krijg met studie en dergelijke.

Mocht zelf nooit een paard tot ik zelf voor zijn volledige onderhoud zou kunnen en willen werken. Vind dat ook geen onredelijke eis

Tirza_2379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 15:32

Ik heb in de afgelopen jaren al een hoop geld gespaard, en krijg van mijn opa en oma maandelijks zakgeld. Daarnaast zal ik gaan werken, waarschijnlijk in het restaurant van de vriendin van mijn oom.
En met de stalling zullen mijn ouders een stukje meebetalen.

Tirza_2379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 15:34

Dilan93 schreef:
Heb je het er ook al met je ouders over gehad wie voor kosten op gaan draaien als de pony ziek wordt?

Dat loopt al gauw in de honderden, zo niet duizenden, euro's. Iets wat ik pp jouw leeftijd niet zo even bij elkaar had met een bijbaantje.

Als je ouders al niet zeker zijn van of je de pony uit impulsieve gedachte wilt, snap ik dat ze er ook aan denken wat er gebeurt als jik toch niet al je tijd en geld over hebt voor de pony.

Om nog maar te zwijgen over of je er uberhaupt tijd voor blijft houden als je het straks drukt krijg met studie en dergelijke.

Mocht zelf nooit een paard tot ik zelf voor zijn volledige onderhoud zou kunnen en willen werken. Vind dat ook geen onredelijke eis

Ja, dit zal ik deels zelf moeten betalen en we zullen de pony ook verzekeren al het doorgaat. Mijn ouders zullen me daarbij helpen.
En we hopen binnen een paar jaar te verhuizen, dat de paarden aan huis staan, dan zullen we met het hele gezin voor alle paarden zorgen en verdelen we de taken.

Tirza_2379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 15:35

En ik zal zoals eerder gezegd ook gaan werken. Mijn zus heeft hier ook gewerkt en werkte een paar keer in de maand en had dan al 50 euro. Die heeft haar pony ook kunnen onderhouden en verzorgen en had zelfs geld over, dus dan zal ik dit ook kunnen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:39

Heb je de verzekeringskosten en voorwaarden al bekeken?
Ben zelf geen fan van verzekeren. Je betaald premie en krijgt maar met moeite iets terug als er dierenartskosten zijn. :=

Met 50 euro kom je niet echt ver qua onderhoud. Of krijg je een paar honderd euro zakgeld per maand?
Laatst bijgewerkt door Sherivey op 31-01-21 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Tirza_2379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 15:39

Jep allemaal al uitgezocht

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:42

Tirza_2379 schreef:
Ik heb in de afgelopen jaren al een hoop geld gespaard, en krijg van mijn opa en oma maandelijks zakgeld. Daarnaast zal ik gaan werken, waarschijnlijk in het restaurant van de vriendin van mijn oom.
En met de stalling zullen mijn ouders een stukje meebetalen.

Stap eens naar je grootouders. Daar krijg je vaak meer van dan van je ouders.Een pony houdt een 16-jarige ook van de straat en leert verantwoordelijkheid.Beter dan je zakgeld uit te geven in de kroeg,die momenteel niet eens open zijn.

Tirza_2379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 15:47

Precies!!!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:48

Pfoe 750 euro heb ik nog niet eens betaald voor mijn paard die je wel kan rijden, ik vind het nogal een bedrag. Ik zou niet meer dan 200/250 geven. Verder koop nooit een paard als je afhankelijk moet zijn van leasers/betalende verzorgers. Een paard hebben is nou eenmaal duur.

Het paard zelf kopen is een eitje maar het onderhoud en stalling is een maandelijkse terugkomende kostenpost.

Stel je voor de stalling kost 150 euro maandelijks en je moet nog hooi/brok erbij kopen dan ben je algauw het dubbele kwijt elke maand. Dan moet elke 2 maanden de hoefsmid komen, a 35 euro, elk kwartaal ontwormen a 15 euro, 1x per jaar de tandarts a 100 euro, jaarlijkse inenting a 40 euro, eventueel lessen a 20 euro per les. Het is niet alleen ik koop een paard en betaal de stalling, er komt nog zoveel meer kijken dan alleen dat.

Want wat krijg je aan zakgeld? En als je dat bijbaantje neemt mag je ook maar een paar uurtjes werkrn naast je school, geen idee wat het uurloon is maar dat zal max 5 euro zijn per uur. Laat zeggen dat je 8u werkt op zaterdag (en volgens mij mag je pas vanaf 16 werken in de horeca) dus 8x5 is 30 x 4 = 120. En dan zul je wel een hele dag moeten werken, kun je die dag ook niet naar je paard.

En ik snap maar al te goed dat je het dolgraag wilt en wat iedereen tegen je zegt is geen kritiek maar jou duidelijk maken dat je er te licht over denkt. Want hoe erg zou het zijn als dat je straks het beestje hebt aangeschaft en de volgende maand krijgt hij/zij een ongeluk en heeft een operatie nodig maar er is geen geld om hem/haar te helpen dus diertje moet worden ingeslapen.

Toen ik 16 was wilde ik ook dolgraag de fjord van de manege waar ik reed overkopen maar er was geen geld en ik had wel een baantje maar dat verdiende niet genoeg om hem te kunnen kopen. Geld wat er niet is kun je ook niet uit geven.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 15:48

Laat je ouders bellen met verkoper over hoe of wat

Tirza_2379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 15:55

fjordjes schreef:
Pfoe 750 euro heb ik nog niet eens betaald voor mijn paard die je wel kan rijden, ik vind het nogal een bedrag. Ik zou niet meer dan 200/250 geven. Verder koop nooit een paard als je afhankelijk moet zijn van leasers/betalende verzorgers. Een paard hebben is nou eenmaal duur.

Het paard zelf kopen is een eitje maar het onderhoud en stalling is een maandelijkse terugkomende kostenpost.

Stel je voor de stalling kost 150 euro maandelijks en je moet nog hooi/brok erbij kopen dan ben je algauw het dubbele kwijt elke maand. Dan moet elke 2 maanden de hoefsmid komen, a 35 euro, elk kwartaal ontwormen a 15 euro, 1x per jaar de tandarts a 100 euro, jaarlijkse inenting a 40 euro, eventueel lessen a 20 euro per les. Het is niet alleen ik koop een paard en betaal de stalling, er komt nog zoveel meer kijken dan alleen dat.

Want wat krijg je aan zakgeld? En als je dat bijbaantje neemt mag je ook maar een paar uurtjes werkrn naast je school, geen idee wat het uurloon is maar dat zal max 5 euro zijn per uur. Laat zeggen dat je 8u werkt op zaterdag (en volgens mij mag je pas vanaf 16 werken in de horeca) dus 8x5 is 30 x 4 = 120. En dan zul je wel een hele dag moeten werken, kun je die dag ook niet naar je paard.

En ik snap maar al te goed dat je het dolgraag wilt en wat iedereen tegen je zegt is geen kritiek maar jou duidelijk maken dat je er te licht over denkt. Want hoe erg zou het zijn als dat je straks het beestje hebt aangeschaft en de volgende maand krijgt hij/zij een ongeluk en heeft een operatie nodig maar er is geen geld om hem/haar te helpen dus diertje moet worden ingeslapen.

Toen ik 16 was wilde ik ook dolgraag de fjord van de manege waar ik reed overkopen maar er was geen geld en ik had wel een baantje maar dat verdiende niet genoeg om hem te kunnen kopen. Geld wat er niet is kun je ook niet uit geven.

Ja we gaan kijken of we kunnen onderhandelen.
Ik heb wss al meerdere opties voor stalling minder dan 50 euro inlc voer en paar x in de week mesten met schuilstal etc.
Ik krijg 50 euro in de maand, en moet daar kleding etc van betalen. En 10 euro van mijn opa en oma.
Je mag vanaf je 14e vgm al werken in de horeca, in de afwas. Mijn zus werkte er al vanaf haar 13e omdat ze een nichtje is en ze kreeg ook een aardig hoge loon omdat ze in de familie zit.
En geloof me ik besef me dat echt! Ik weet wat het met zich mee brengt en weet alle kosten mijn moeder en zus hebben zelf ook paarden en een pony. En ik zit al aardig in de paardenwereld want we hebben nou eenmaal een paardenfamilie. Ik denk er echt niet te licht over, iedereen zegt dat soort dingen maar ik besef het me echt! Ik heb het financiële plaatje al zo goed als rond en weet hoeveel ik zal moeten werken en hoeveel de kosten zijn etc. Dus hier heb ik geen commentaar op nodig. Het enige wat ik wil weten is of er tips zijn om met de eigenaresse te onderhandelen en om mijn ouders te overtuigen dat ik het kan.

Anoniemmmmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:00

Wat een negativiteit zeg bah!
Dit meisje zegt te weten wat het kost en wat de verantwoordingen zijn. En vraagt om tips.
Misschien kan je (eventueel samen met iemand) nog een keer het gesprek aangaan met je ouders, en vragen of er iets is wat je kan doen om te bewijzen dat je het kan.
Ook kan je misschien inderdaad iemand anders laten bieden op de pony.
Succes meis, ik hoop dat het je lukt!

Tirza_2379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 16:03

Elisa_72 schreef:
Wat een negativiteit zeg bah!
Dit meisje zegt te weten wat het kost en wat de verantwoordingen zijn. En vraagt om tips.
Misschien kan je (eventueel samen met iemand) nog een keer het gesprek aangaan met je ouders, en vragen of er iets is wat je kan doen om te bewijzen dat je het kan.
Ook kan je misschien inderdaad iemand anders laten bieden op de pony.
Succes meis, ik hoop dat het je lukt!

Bedankt! Ik zal het proberen! :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:49

fjordjes schreef:

Een rijpaard voor minder dan 750 euro?? Dat zal dan toch wel zo'n 10 jaar geleden zijn,want momenteel liggen de prijzen echt een stuk hoger.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:27

anjali schreef:
fjordjes schreef:

Een rijpaard voor minder dan 750 euro?? Dat zal dan toch wel zo'n 10 jaar geleden zijn,want momenteel liggen de prijzen echt een stuk hoger.

Soms moet je geluk hebben of een veulen of ouder dier goedkoop kunnen kopen ;)
Zowel mijn rijpaard als mijn shets heb ik gratis gekregen, net als 2 andere vrienden van mij ook gratis aan een rijpaard zijn geraakt :)

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:41

Ik denk dat je veel posts als kritiek opvat die wel degelijk zijn bedoeld als tip. Ga eens na wat de argumenten zijn van je ouders. Waaróm zijn zij ertegen? Je zus heeft ook een paard, waarom mocht zij het wel?

Daarnaast zijn zeggen dat je in de toekomst gaat werken en daadwerkelijk werken twee heel verschillende dingen. Bel de vriendin van je oom en begin nú met werken. Zelfs als je die pony uiteindelijk niet zou mogen heb je dan wat extra zakgeld, altijd fijn!

Overigens kan ik me niet voorstellen dat je die pony laat staan omdat ie een paar honderd euro boven budget is. Dat ben je immers in twee maanden stalling ook kwijt (en voor een rijpaard zelfs binnen één maand stalling). En als die paar honderd euro wél van groot belang is, vraag je dan eens af waarom. En of dat bij eventuele dierenarts kosten geen probleem zou zijn. Je kan willen verzekeren, maar in de praktijk is dat boven een bepaalde leeftijd niet mogelijk en heb je vaak een klinische en rontgenologische keuring nodig. Dat ksot bij elkaar evenveel als de pony.

Misschien klinkt dit weer als kritiek, maar bedenk dat je ouders dezelfde vragen zullen stellen als de bokkers hier. Denk goed over de vragen die hier worden gesteld na, dan zien je ouders ook dat je serieus bent.

Succes!

Tirza_2379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 18:07

Lillz schreef:
Ik denk dat je veel posts als kritiek opvat die wel degelijk zijn bedoeld als tip. Ga eens na wat de argumenten zijn van je ouders. Waaróm zijn zij ertegen? Je zus heeft ook een paard, waarom mocht zij het wel?

Daarnaast zijn zeggen dat je in de toekomst gaat werken en daadwerkelijk werken twee heel verschillende dingen. Bel de vriendin van je oom en begin nú met werken. Zelfs als je die pony uiteindelijk niet zou mogen heb je dan wat extra zakgeld, altijd fijn!

Overigens kan ik me niet voorstellen dat je die pony laat staan omdat ie een paar honderd euro boven budget is. Dat ben je immers in twee maanden stalling ook kwijt (en voor een rijpaard zelfs binnen één maand stalling). En als die paar honderd euro wél van groot belang is, vraag je dan eens af waarom. En of dat bij eventuele dierenarts kosten geen probleem zou zijn. Je kan willen verzekeren, maar in de praktijk is dat boven een bepaalde leeftijd niet mogelijk en heb je vaak een klinische en rontgenologische keuring nodig. Dat ksot bij elkaar evenveel als de pony.

Misschien klinkt dit weer als kritiek, maar bedenk dat je ouders dezelfde vragen zullen stellen als de bokkers hier. Denk goed over de vragen die hier worden gesteld na, dan zien je ouders ook dat je serieus bent.

Succes!

Bedankt!!!
Ik ken hun argumenten etc.
Ik zal eens kijken:)

Muchacho1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:40

Ik heb zelf een shet overgekochf, in slechte staat.

Wat heb je zelf aan bedrag bij elkaar gespaard?
Dat moet minstens 2x het aankoop bedrag zijn wik je zeker zitten. Veder, stalling van 50 euro twijfel ik, ik sta goedkoop, mijne staat dan wel binnen, maar kost mij ook 200 per maand.
50 euro stalling is wss met geen hooi/kuil en anders van niet zulke goede kwaliteit

Ik ben voor mijn Shetlander afgelopen maand 400 kwijt, 300 is voor mij standaard. Kijk of je dit echt kan betalen en je nog minstens 200 overhoud.

1 dierenarts bezoekje kost al gauw 100 euro, je wilt niet dat hij niet naar de dierenarts kan omdat jij te weinig geld hebt, en af laten hangen van je ouders is het slechtste wat je kan doen, hier leer je niks van.

Ik snap je droom heel goed! Maar kijk of het reeel is?
750 voor een paard die alleen kan grasmaaien vind ik veel. Dan nog niet eens gekeken naar hoe oud hij/zij is, of hij/zij ooit blessures heeft gehad, gevoelig is voor hoefbevangenheid etc. Dan nog de keuring ( geloof me ik raad dit zelf voor een shet aan, ik zat ook op een raze wolk met mijn aangekochte Shetlander, ook omdat hij anders naar de slacht zou gaan) maar je bespaard jezelf heel veel kosten door te keuren.

Kijk of je hef kan, of je het wilt! Wik je als je een vriend hebt elke dag moeten zeggen “ik moet nu naar me paard” wil je elke dag door het meest slechte weer erheen? Je gaat heel veel minder tijd over hebben voor je school, vrienden en later eventueel een vriend.
Ook kan je je niet even ziekmelding voor je werk, omdat je een paard moet onderhouden.

Denk er echt goed overna!
Ik zeg, je krijgt hier spijt van.

Tirza_2379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 19:00

Muchacho1 schreef:
Ik heb zelf een shet overgekochf, in slechte staat.

Wat heb je zelf aan bedrag bij elkaar gespaard?
Dat moet minstens 2x het aankoop bedrag zijn wik je zeker zitten. Veder, stalling van 50 euro twijfel ik, ik sta goedkoop, mijne staat dan wel binnen, maar kost mij ook 200 per maand.
50 euro stalling is wss met geen hooi/kuil en anders van niet zulke goede kwaliteit

Ik ben voor mijn Shetlander afgelopen maand 400 kwijt, 300 is voor mij standaard. Kijk of je dit echt kan betalen en je nog minstens 200 overhoud.

1 dierenarts bezoekje kost al gauw 100 euro, je wilt niet dat hij niet naar de dierenarts kan omdat jij te weinig geld hebt, en af laten hangen van je ouders is het slechtste wat je kan doen, hier leer je niks van.

Ik snap je droom heel goed! Maar kijk of het reeel is?
750 voor een paard die alleen kan grasmaaien vind ik veel. Dan nog niet eens gekeken naar hoe oud hij/zij is, of hij/zij ooit blessures heeft gehad, gevoelig is voor hoefbevangenheid etc. Dan nog de keuring ( geloof me ik raad dit zelf voor een shet aan, ik zat ook op een raze wolk met mijn aangekochte Shetlander, ook omdat hij anders naar de slacht zou gaan) maar je bespaard jezelf heel veel kosten door te keuren.

Kijk of je hef kan, of je het wilt! Wik je als je een vriend hebt elke dag moeten zeggen “ik moet nu naar me paard” wil je elke dag door het meest slechte weer erheen? Je gaat heel veel minder tijd over hebben voor je school, vrienden en later eventueel een vriend.
Ook kan je je niet even ziekmelding voor je werk, omdat je een paard moet onderhouden.

Denk er echt goed overna!
Ik zeg, je krijgt hier spijt van.

Bedankt.
Ik heb 500 euro gespaard. En ben binnenkort jarig, en ik krijg vaak aardig wat geld dus dat gaat er ook heen en zet ik opzij.
Stalling is incl ruwvoer en brokjes en slobber en schuilstal en land en paddock en mesten, ik zal 1x in de week moeten helpen met alle paarden mesten, dat zijn er 5. Het is een oude kennis van mijn moeder, vandaar vriendenprijsje. En er is zo veel meer dat ik met haar kan doen dan als grasmaaier...
Ik kan haar misschien over haar angst voor karren heen helpen en ooit mennen, zo niet lekker wandelen en conditie opbouwen. Vrijheidsdressuur, skeeleren, troetelen, en nog meer!
Ik weet het, en ik vaak als ik met vrienden afspreek is dit s avonds en dan zal ik vaak niet meer naar stal gaan. Ik weet waar ik aan toe ben en heb het uitgezocht.
Ik ga er echt geen spijt van krijgen ik heb nog nooit zo graag iets gewild. Nadat ze achter mijn rug om was verkocht heb ik een jaar lang intensief gezocht naar de nieuwe eigenaar en geen moment gedacht aan opgeven ik wilde zo graag weten hoe het met haar ging. Ik miste haar enorm. En daarbij heb ik al 4 jaar daarvoor voor haar gezorgd. En ik weet ook dat ik haar waarschijnlijk het beste ken en begrijp van iedereen want ik heb gewoon mega veel tijd met haar doorgebracht en ik ben ook bang dat anderen haar misschien niet zullen en haar dan weer verkopen en dat levert zo veel stres voor haar op...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:08

Sorry, maar ik blijf het geen verstandige keuze vinden.

Uit al je posts komt naar voren dat je de pony van verjaardagsgeld, giften en vriendenprijsjes moet onderhouden.
Nou zal ik echt niet zeggen dat je een spaarpot van 10.000 euro moet hebben, maar het komt op mij vooral over alsof je niet overziet wat voor een verantwoordelijkheid een paard of pony met zich mee brengt.

Maar dit zul je ongetwijfeld ook opvatten als kritiek.

Tirza_2379

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-21 19:14

Dilan93 schreef:
Sorry, maar ik blijf het geen verstandige keuze vinden.

Uit al je posts komt naar voren dat je de pony van verjaardagsgeld, giften en vriendenprijsjes moet onderhouden.
Nou zal ik echt niet zeggen dat je een spaarpot van 10.000 euro moet hebben, maar het komt op mij vooral over alsof je niet overziet wat voor een verantwoordelijkheid een paard of pony met zich mee brengt.

Maar dit zul je ongetwijfeld ook opvatten als kritiek.

Ik ga ook werken he?! En mijn ouders zullen ook gewoon deels meebetalen. En we hopen binnen een paar jaar te verhuizen naar een klein boerderijtje met alle paarden aan huis, misschien zelf binnen een jaar al, want we hebben wss een manier om uit de cirkel te komen en dan zouden we binnen een jaar kunnen verhuizen en dan staat ze aan huis.
Als het een jaar later was geweest, en we al waren verhuist dan had het waarschijnlijk sowieso gemogen.
Ik heb alles bij mijn zus gezien die haar verzorgpony overkocht en ook voir een vriendenprijsje stelde, ik heb gezien wat de kosten zijn en hoeveel tijd en geld ze er aan kwijt is/was. En zij kon het ook allemaal dus waarom zou ik het niet kunnen?

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:30

Tirza_2379 schreef:
Sammiex2000 schreef:
Ik vind het voor een pony waar je niks mee kan, je kunt er immers zelf niet op rijden, veel geld. Met kinderen is het gewoon niet veilig, want die mogen hem niet plagen zeg je, maar kinderen zijn onvoorspelbaar Dus dat risico kun je niet nemen. Moet met € 200 wel ophouden

Ik hoop dat de eigenaar zelf ook inziet dat het veel is. Ik heb op een beleefde manier ook verteld dat 750 wel veel is voor een shet zonder stamboom en die niet voor de kar kan etc. Zelf vind ik dit geen probleem want ik hou zielsveel van de pony. Maar het is wel veel geld en anders zullen mijn ouders het niet toe laten.

"Zelf vind ik dit geen probleem.."
TS; wie gaat er voor de pony betalen? Jij of je ouders? Als je zelf 750 euro én geld voor stalling hebt liggen, is het al een ander verhaal dan dat je ouders vol voor de kosten op moeten draaien. Ik ga ervan uit dat zij dat bedrag namelijk wél een probleem vinden.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:40

Mijn tip, overleg vooral goed met je ouders (en ik zag inderdaad ook al grootouders voorbij komen, ook ene goede!) en maak van tevoren een kloppend overzicht met wat er aan geld bij jou in gaat komen en wat je verwacht dat eruit gaat als ze van jou is per maand. Daarnaast ook de eventuele kosten van jouw ouders aan de pony (bijv bijspringen bij de dierenartskosten tot xx bedrag). Leg dat ze voor en vertel erbij dat je liever dat geld uitgeeft aan de pony dan aan uitgaan of dergelijks en dat je het verantwoordelijkheidsgevoel ook aankan.

Daarnaast, deze Shet is 13 en er kan verder ook niet erg veel mee. Heel eerlijk zou ik daarbij dus ook bespreken met jouw ouders waar in jouw ogen de grens ligt qua dierenartskosten. Dit maakt het voor jouw ouders ook duidelijk wat ze kunnen verwachten.

Overigens, de vraagprijs is wel echt heel erg hoog. Eigenaresse even met je ouders laten praten of iemand anders laten bieden. Succes ermee, hoop voor je dat het lukt!