Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Koekie73 schreef:De allereerste pony waar wij voor mijn dochter naar gingen kijken zou erg geschikt zijn voor een meisje van 10 zonder al te veel ervaring. Dochter met manege ervaring en een half jaar 3 dagen per week een lease pony.
De reden dat deze pony weg ging is dat zij geen klik hadden (toen had ik al alarm bellen moeten horen) Goed doorgevraagd of pony echt braaf was omdat ik wel mijn onervaren dochter van 10 er op zou zetten. Ja geen probleem.
Dochter kreeg al niet veel kans om zelf op te zadelen maar ok. Meisje dat dat deed, reed ook de pony voor. Ik vond de pony wat fris overkomen tijdens het rijden en vroeg nogmaals of ze wel echt braaf genoeg was voor mijn dochter. Geen probleem zei die vrouw. Dochter zag het helemaal zitten dus stapte op. Even stappen em daarna bij het aandraven schrok ze van een natte plek op de bakrand, ging er vandoor in een hele harde galop en gooide mijn dochter er af tegen diezelfde bakrand.
Dochter stond niet meteen op en kreunde. Ik schrok me rot. Ze kon niet opstaan en alleen maar kreunen. Cap was kapot dus ik wilde een ambu bellen maarmijn mobiel lag in de auto en die mensen zeiden alleen maar 'mevrouw doe eens rustig' en weigerden een ambu te bellen. Ik werd zo boos. Na een minuut of 10 stond mijn dochter op. Ze hing min of meer in mijn armen. Ik heb haar in de auto gezet. Geen enkele hulp. (Mensen daar op stal zaten gewoon te kijken en koffie te drinken) Onderweg de huisartsenpost gebeld, die natuurlijk boos waren want we hadden een ambu moeten bellen. Dochter moest intussen overgeven dus we mochten meteen komen bij de seh in onze eigen woonplaats.
Uiteindelijk had ze een zware hersenschudding, gekneusde ribben en rug. Ze heeft er veel hoofdpijn aan overgehouden.
Ik heb later begrepen dat het een hele sensibele merrie was, totaal ongeschikt voor een niet erg ervaren kind. We hebben niets meer van ze gehoord. Ik heb zelf een bericht gestuurd hoe het met dochter ging waarop ze terug appte 'oh dat had ik niet verwacht'
Voor mij iig een enorme leerschool. We hebben daarna een 17 jarige pony van een gehandicapte manege gekocht. 1 Die alles al gezien had.
Tallie1979 schreef:Cayenne schreef:Een roundup?Heerlijk!
Ik stond ook echt; "Euhhh?"Dit paard was echt kuikenmak, super lief, kinderen konden er zo mee weg.
En dan meteen een round up doen? Waarom dan?
Absolem schreef:Koekie73 schreef:De allereerste pony waar wij voor mijn dochter naar gingen kijken zou erg geschikt zijn voor een meisje van 10 zonder al te veel ervaring. Dochter met manege ervaring en een half jaar 3 dagen per week een lease pony.
De reden dat deze pony weg ging is dat zij geen klik hadden (toen had ik al alarm bellen moeten horen) Goed doorgevraagd of pony echt braaf was omdat ik wel mijn onervaren dochter van 10 er op zou zetten. Ja geen probleem.
Dochter kreeg al niet veel kans om zelf op te zadelen maar ok. Meisje dat dat deed, reed ook de pony voor. Ik vond de pony wat fris overkomen tijdens het rijden en vroeg nogmaals of ze wel echt braaf genoeg was voor mijn dochter. Geen probleem zei die vrouw. Dochter zag het helemaal zitten dus stapte op. Even stappen em daarna bij het aandraven schrok ze van een natte plek op de bakrand, ging er vandoor in een hele harde galop en gooide mijn dochter er af tegen diezelfde bakrand.
Dochter stond niet meteen op en kreunde. Ik schrok me rot. Ze kon niet opstaan en alleen maar kreunen. Cap was kapot dus ik wilde een ambu bellen maarmijn mobiel lag in de auto en die mensen zeiden alleen maar 'mevrouw doe eens rustig' en weigerden een ambu te bellen. Ik werd zo boos. Na een minuut of 10 stond mijn dochter op. Ze hing min of meer in mijn armen. Ik heb haar in de auto gezet. Geen enkele hulp. (Mensen daar op stal zaten gewoon te kijken en koffie te drinken) Onderweg de huisartsenpost gebeld, die natuurlijk boos waren want we hadden een ambu moeten bellen. Dochter moest intussen overgeven dus we mochten meteen komen bij de seh in onze eigen woonplaats.
Uiteindelijk had ze een zware hersenschudding, gekneusde ribben en rug. Ze heeft er veel hoofdpijn aan overgehouden.
Ik heb later begrepen dat het een hele sensibele merrie was, totaal ongeschikt voor een niet erg ervaren kind. We hebben niets meer van ze gehoord. Ik heb zelf een bericht gestuurd hoe het met dochter ging waarop ze terug appte 'oh dat had ik niet verwacht'
Voor mij iig een enorme leerschool. We hebben daarna een 17 jarige pony van een gehandicapte manege gekocht. 1 Die alles al gezien had.
Ik had alles er aan gedaan om die voor de rechter te slepen. En als me dat niet lukte had ik die mensen wel even een bezoekje laten brengen door een paar goede vrienden van me. Je dochter had wel dood kunnen wezen joh door die nalatigheid. Potverdorie wat een naar volk. Die verdienen zelf een hersenschudding.
Sky_As schreef:mijn enige vraag is eigenlijk, waarom sta je dat in godsnaam toe![]()
die zouden bij mij niet eens in de buurt van een paard komen, die konden mooi weer door naar huis....
Koekie73 schreef:Toen wij een pony verkochten kreeg ik een berichtje van iemand dat ze een pleegdochter hadden en zo graag een pony voor haar wilden kopen. Of ze die van ons voor de helft van de prijs konden kopen, omdat jeugdzorg (!) de pony ging betalen en die zou onze vp veel te hoog vinden. Euh? Ik werkte toen in die sector en ik heb nog nooit gehoord dat jeugdzorg een pony betaalt voor een kind?!
Ania schreef:Ik snap het gewoon niet, waarom adverteer je zo en waarom steek je een heel ander verhaal af aan de telefoon? Het had iedereen tijd en moeite en frustratie bespaard als je vantevoren eerlijk was geweest.
Britta31 schreef:Ik kocht mijn ruin van toen 19 van iemand omdat hij te oud werd voor wat zij met hem wilde.Ze kwam hem al huilend brengen.En heeft nog verschillende keren afscheid genomen.Ze zat weer in de auto,toch er weer uit voor nog een afscheids knuffel en nog 1.Haar man heeft haar toen onder lichte dwang in de auto gezet en zijn ze gegaan.