De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: De vreemde dingen die je meemaakt bij kopen / verkopen van j

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:16

Een roundup? _O- Heerlijk!

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:17

Verschrikkelijk, die had ik zo het erf weer afgestuurd denk ik _O-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:18

Cayenne schreef:

Ik stond ook echt; "Euhhh?" :? Dit paard was echt kuikenmak, super lief, kinderen konden er zo mee weg. :))

En dan meteen een round up doen? Waarom dan? :')

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:31

Koekie73 schreef:
De allereerste pony waar wij voor mijn dochter naar gingen kijken zou erg geschikt zijn voor een meisje van 10 zonder al te veel ervaring. Dochter met manege ervaring en een half jaar 3 dagen per week een lease pony.

De reden dat deze pony weg ging is dat zij geen klik hadden (toen had ik al alarm bellen moeten horen) Goed doorgevraagd of pony echt braaf was omdat ik wel mijn onervaren dochter van 10 er op zou zetten. Ja geen probleem.

Dochter kreeg al niet veel kans om zelf op te zadelen maar ok. Meisje dat dat deed, reed ook de pony voor. Ik vond de pony wat fris overkomen tijdens het rijden en vroeg nogmaals of ze wel echt braaf genoeg was voor mijn dochter. Geen probleem zei die vrouw. Dochter zag het helemaal zitten dus stapte op. Even stappen em daarna bij het aandraven schrok ze van een natte plek op de bakrand, ging er vandoor in een hele harde galop en gooide mijn dochter er af tegen diezelfde bakrand.

Dochter stond niet meteen op en kreunde. Ik schrok me rot. Ze kon niet opstaan en alleen maar kreunen. Cap was kapot dus ik wilde een ambu bellen maarmijn mobiel lag in de auto en die mensen zeiden alleen maar 'mevrouw doe eens rustig' en weigerden een ambu te bellen. Ik werd zo boos. Na een minuut of 10 stond mijn dochter op. Ze hing min of meer in mijn armen. Ik heb haar in de auto gezet. Geen enkele hulp. (Mensen daar op stal zaten gewoon te kijken en koffie te drinken) Onderweg de huisartsenpost gebeld, die natuurlijk boos waren want we hadden een ambu moeten bellen. Dochter moest intussen overgeven dus we mochten meteen komen bij de seh in onze eigen woonplaats.
Uiteindelijk had ze een zware hersenschudding, gekneusde ribben en rug. Ze heeft er veel hoofdpijn aan overgehouden.

Ik heb later begrepen dat het een hele sensibele merrie was, totaal ongeschikt voor een niet erg ervaren kind. We hebben niets meer van ze gehoord. Ik heb zelf een bericht gestuurd hoe het met dochter ging waarop ze terug appte 'oh dat had ik niet verwacht'

Voor mij iig een enorme leerschool. We hebben daarna een 17 jarige pony van een gehandicapte manege gekocht. 1 Die alles al gezien had.

Ik had alles er aan gedaan om die voor de rechter te slepen. En als me dat niet lukte had ik die mensen wel even een bezoekje laten brengen door een paar goede vrienden van me. Je dochter had wel dood kunnen wezen joh door die nalatigheid. Potverdorie wat een naar volk. Die verdienen zelf een hersenschudding.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:41

Tallie1979 schreef:
Cayenne schreef:

Ik stond ook echt; "Euhhh?" :? Dit paard was echt kuikenmak, super lief, kinderen konden er zo mee weg. :))

Join up :D
Round up is een onkruid gif

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:43

2 uur rijden voor een bezichtiging en dan komen en horen dat het paard al verkocht is. Sta je dan met je goede gedrag :))

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:44

Tallie1979 schreef:
Cayenne schreef:

mijn enige vraag is eigenlijk, waarom sta je dat in godsnaam toe :Y)
die zouden bij mij niet eens in de buurt van een paard komen, die konden mooi weer door naar huis....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 12:57

Ik heb hier in de loop van de tijd wel wat vreemde vogels op het erf gehad.

De kroon spande een vrouw die vroeg of de 3 jarige E pony ruin (onbeleerd) die ik te koop had staan, geschikt zou zijn voor haar zoontje van 5 jaar... :') .
Eerlijk als ik ben, geantwoord dat dat het niet gaat worden. En daarna werd ze toch een partij boos omdat ik hem niet aan haar wilde verkopen :roll: .

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:01

Absolem schreef:
Koekie73 schreef:
De allereerste pony waar wij voor mijn dochter naar gingen kijken zou erg geschikt zijn voor een meisje van 10 zonder al te veel ervaring. Dochter met manege ervaring en een half jaar 3 dagen per week een lease pony.

De reden dat deze pony weg ging is dat zij geen klik hadden (toen had ik al alarm bellen moeten horen) Goed doorgevraagd of pony echt braaf was omdat ik wel mijn onervaren dochter van 10 er op zou zetten. Ja geen probleem.

Dochter kreeg al niet veel kans om zelf op te zadelen maar ok. Meisje dat dat deed, reed ook de pony voor. Ik vond de pony wat fris overkomen tijdens het rijden en vroeg nogmaals of ze wel echt braaf genoeg was voor mijn dochter. Geen probleem zei die vrouw. Dochter zag het helemaal zitten dus stapte op. Even stappen em daarna bij het aandraven schrok ze van een natte plek op de bakrand, ging er vandoor in een hele harde galop en gooide mijn dochter er af tegen diezelfde bakrand.

Dochter stond niet meteen op en kreunde. Ik schrok me rot. Ze kon niet opstaan en alleen maar kreunen. Cap was kapot dus ik wilde een ambu bellen maarmijn mobiel lag in de auto en die mensen zeiden alleen maar 'mevrouw doe eens rustig' en weigerden een ambu te bellen. Ik werd zo boos. Na een minuut of 10 stond mijn dochter op. Ze hing min of meer in mijn armen. Ik heb haar in de auto gezet. Geen enkele hulp. (Mensen daar op stal zaten gewoon te kijken en koffie te drinken) Onderweg de huisartsenpost gebeld, die natuurlijk boos waren want we hadden een ambu moeten bellen. Dochter moest intussen overgeven dus we mochten meteen komen bij de seh in onze eigen woonplaats.
Uiteindelijk had ze een zware hersenschudding, gekneusde ribben en rug. Ze heeft er veel hoofdpijn aan overgehouden.

Ik heb later begrepen dat het een hele sensibele merrie was, totaal ongeschikt voor een niet erg ervaren kind. We hebben niets meer van ze gehoord. Ik heb zelf een bericht gestuurd hoe het met dochter ging waarop ze terug appte 'oh dat had ik niet verwacht'

Voor mij iig een enorme leerschool. We hebben daarna een 17 jarige pony van een gehandicapte manege gekocht. 1 Die alles al gezien had.

Ik had alles er aan gedaan om die voor de rechter te slepen. En als me dat niet lukte had ik die mensen wel even een bezoekje laten brengen door een paar goede vrienden van me. Je dochter had wel dood kunnen wezen joh door die nalatigheid. Potverdorie wat een naar volk. Die verdienen zelf een hersenschudding.

Ik ben ook nog met de rechtsbijstand bezig geweest. Bleek toch nog een ingewikkeld verhaal. Ik kan je wel zeggen dat ik haar nog opgebeld heb en heel duidelijk (met genoeg scheldwoorden ongetwijfeld) heb verteld wat ik van haar vond.
Zo'n val kan gebeuren maar er dan zo mee omgaan? Echt te bizar voor woorden. Blijft te erg dat mensen sowieso liegen over pony's waar ze kinderen op laten stappen, maar je weet dat dat gebeurt. Ik vind het een wonder dat mijn dochter daarna nog is opgestapt maar dat komt echt omdat we toen de allerliefste merrie troffen die door de gehandicaptenmanege echt al alkes had gezien. Door haar heeft ze toen rustig haar vertrouwen weer op kunnen bouwen. Maar ik kon dat mens wel wat aandoen!!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:23

kiki1976 schreef:
Join up :D
Round up is een onkruid gif

Ohhhw, Jaa, dat zei ze! Maar goed, is al even terug. Je ziet, ik ben er niet bekend mee! :))

:o? Ik ben echt blond :')

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:26

Sky_As schreef:
mijn enige vraag is eigenlijk, waarom sta je dat in godsnaam toe :Y)
die zouden bij mij niet eens in de buurt van een paard komen, die konden mooi weer door naar huis....

Heb ik niet toegestaan, dat was ze van plan als ze hem had gekocht.

Heb ze voor de moeite destijds nog wel laten rijden. :))

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:30

Ooit mijn oude trailer te koop gezet, daar kwam iemand uit Oost-europa voor, allemaal prima voor mekaar. Bij de afhandeling vroeg hij: heeft u niet toevallig ook nog 2 bonte ponies die we ook gelijk kunnen kopen?
Was even niet helemaal zeker of het een grap was maar hij was bloedserieus :D

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:30

Heerlijk om te lezen allemaal.. maar dan wil ik ook wel wat bijdragen. Hier met enige regelmaat naar paarden wezen kijken, maar ook zelf paarden te koop (gehad). Zo ook een PRE een aantal jaren geleden alweer. Leuk ding, maar niet makkelijk.. Kreeg contact met een vrouw uit Duitsland, dat paard was het hélemaal voor haar.. Dus zij wilden komen kijken.. ik had geen haast met de verkoop en de winter was voor mij niet handig om kijkers te laten komen, maar ze stond erop. Had al gezegd dat ze eigenlijk niet echt proef kon rijden, want mijn paarden stonden destijds bij een boer waar ik altijd in het weiland reed en in de winter dus alleen naar buiten kon. Wat overigens prima ging, maar leek mij niet fijn proefrijden.. maar dat maakte niets uit.. oké... mevrouw kwam, was inderdaad een leuk persoon voor 'm, ook beetje zweverig, maar á la... toen wilde ze er toch even op... zucht, oké... maar alleen in stap, en misschien een drafje in de berm (!!), maar kijk uit, want 't is nat!!! Ik eerst voorgereden om te voelen en ging wel goed.. dus gewisseld.. zij rijd weg.. draaft aan.. prima prima.. op een gegeven moment draait ze 'm om.. op de weg.. stapt een stukje rustig, ook prima.. en ineens zet ze 'm in galop!!! :oo Ja.... dat ging even goed, maar uiteindelijk zijn ze uitgegleden -O- paardje tand door z'n lip :(:) M'n zadel aan bonken... en mevrouw had een wondje op d'r knokkels, ze vielen en zij laat zo dat paard los, die gelukkig naar mij kwam <3 en vervolgens rent haar man naar haar, om zich samen te storten op haar schaafwondje op d'r knokkel.. heeft geen moment meer omgekeken naar het paardje en waren in 5 minuten tijd vertrokken.... toen stond ik ook met groooote ogen te kijken... bedankt... +:)+

En inderdaad ook zoveel mensen die gewoon eens een PRE wilden proberen ofzo.. :? Ritje maken, niet eens aankoop-gerelateerde vragen stellen en weer weg :')

Verder op de stallen waar ik ben geweest om paarden te kópen niet hele gekke dingen meegemaakt.. maar voordat ik ergens heen ga stalk ik iemand eerst helemaal kapot om filmpjes, verhalen, informatie :P Dus vaak weet ik al dat ik het paard ga kopen, voordat ik er daadwerkelijk geweest ben :')

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:33

die join up...ik had mijn paard omgedraaid, weer in het land gezet en ik was weer naar binnen gelopen en deur dicht: :wave:

Mijn ouders kochten ooit eens een pony voor me. Toen we kwamen kijken kwamen die mensen met een verhaal dat het dier kuikenmak was waar je alles mee kon doen. Pony moest weg omdat dochter te groot was en nu een grotere pony had. Die nieuwe pony stond erbij op het land en het eerste wat me opviel was dat die amper groter was dan de te verkopen pony. Ja hij was groter, maar echt minimaal; ik gok zo'n 2 a 3 cm groter.
Maar goed; ik was 11 en het was er goed ingestampt dat als de volwassenen praten, houdt jij als kind zijnde je mond. Dus ik hield mn mond.
Pony was idd heel braaf en uiteindelijk de pony gekocht.
Al snel bleek de pony helemaal niet zo lief en kon je zonder hulp er ook niet op komen. Hoewel die daar wel heel braaf bleef stilstaan. Uiteindelijk werd het van kwaad tot erger met als dieptepunt dat het dier zich achterover liet klappen toen ik net 1 sec in het zadel zat. Is dat mn vader mij er snel af kon sleuren, anders had ik er onder gelegen.
Heb door die pony nog heel lang angst gehad om op een pony of paard te stappen, maar uiteindelijk door de superbrave paarden van kennissen in het dorp van die angst afgekomen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:40

Een andersom verhaal, ik verkocht een merrie die teveel last van hormonen had voor mij :+ Op een kleine handelstal ergens veeeeerrrrrr weg in het oosten geruild met een andere merrie. Tot mijn verbazing staat het paard er nog steeds en krijgt ieder jaar een veulentje. Laatst nog een foto op fb, dat ze buiten staat met een bak eten voor haar neus. Soms heb je mazzel (ik liep het jaar van verkopen op de zuidlaardermarkt met het idee wat doe ik als ze hier staat).
Maar ook met proberen verkopen van dit paard, een oudere man die haar wilde kopen. Paste mooi naast zijn paard qua kleur in het span. Echter als ze een stap opzij deed, dan deed hij er 3 achteruit. Werd m niet, ze zou die man met huid en haar opeten als ze de kans kreeg. Die meneer snapte het echt niet.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 13:53

Ohja ik ben ook eens, toen ik nog dressuur reed, gaan kijken bij een veulen van ong driekwart jaar oud. Stond met de moeder in de wei. We hebben er meer dan een uur voor gereden en ze wilden het dier niet eens uit het land halen.. Vond dat toch ook wel bijzonder. Ik wilde het veulen wel graag wel even over het harde (pad van wei naar stal) zien stappen. Nou ze reageerde echt verontwaardigd zo van neee ik ga ze er niet uit halen hoor.

Nou dan niet, daag. Ik vond het wel bijzonder in elk geval. Het was ook geen koopje ofzo je wil toch weten wat je koopt en moeders er even uit halen met veulen lijkt me dan niet veel moeite :?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:24

Koekie73 schreef:
Toen wij een pony verkochten kreeg ik een berichtje van iemand dat ze een pleegdochter hadden en zo graag een pony voor haar wilden kopen. Of ze die van ons voor de helft van de prijs konden kopen, omdat jeugdzorg (!) de pony ging betalen en die zou onze vp veel te hoog vinden. Euh? Ik werkte toen in die sector en ik heb nog nooit gehoord dat jeugdzorg een pony betaalt voor een kind?!

Ik had gewild dat de jeugdzorg dat deed, nee joh, die betalen het hoognodige en dat was het. Sneu dat ze het zo proberen

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:44

Ooit eens bij een leuk paard gekeken, klik was er vanuit mij wel, vanuit mijn zusje iets minder (paard zou voor ons samen worden). Die moest er echt even over nadenken, logisch. Kregen we diezelfde dag nog een appje met dat we NU moesten beslissen omdat ze anders de handel in ging.
Paard is helaas de handel in gegaan, denk ik.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 14:53

Ik ging kijken voor een fries bij een bekende friese hengstenboer, de fries moest naar Engeland naar een vriendin en moest echt een beginnerspaard zijn. De advertentie was perfect en alles wat ze zochten, er werd nog in gezegd dat het dier superbraaf was en echt een beginnerspaard. Ook aan de telefoon gegarandeerd beginnerspaard, superbraaf en heel relaxt.
Ik moest er ook iets van anderhalf uur voor rijden.
Dus ik kom daar, leuk dier niks mis mee. Ik vraag of ze even gereden kan worden, ja nee dat kan niet want hun vaste amazone was er niet. Dus ik geef aan, joh is een beginnerspaard toch? Dan stap ik wel op, ja nou dat kon wel maar eigenlijk liever niet maar als het perse moest dan moest ik eerst maar aan de longe. Nou dat kon ik wel begrijpen want zij weten ook niet hoe ervaren ik ben en willen hun paard niet riskeren lijkt me. (Oh how wrong was I)

Dus paard opgezadeld, ik erop. Vond haar al erg rillerig, maar goed hij bleef maar zeggen dat ze echt heel braaf was maar een beetje eenkennig dus dat het goed kwam.
Ik draaf aan en dat dier zet het me op een lopen in draf. Ik kreeg haar met geen mogelijkheid meer terug. Ik vroeg hem nog, hoe krijg ik haar terug? Ja dat wist hij ook niet want hij reed haar niet en ze was erg eenkennig.
Na een paar rondjes rendraf kon ik haar weer kalmeren en weer in stap krijgen, maar ze bleef heel sensibel en rillerig.
Hij zei tegen me: Ja jij wou haar rijden terwijl ze eenkennig is en onze vaste ruiter haar niet kan voorrijden, bij de vorige mensen ging ze er bokkend vandoor omdat iedereen maar denkt dat ie kan rijden. Waarop ik zei: Maar jij wil haar verkopen als een braaf beginnerspaard terwijl ze dat niet is? "Ja maar jij wil haar naar Engeland doen, daar maakt het allemaal niets uit" :oo Ik heb gezegd dat hij zijn advertentie maar moest aanpassen als ie haar eerlijk wou verkopen. Men zou er nog mee verongelukken..

Ik snap het gewoon niet, waarom adverteer je zo en waarom steek je een heel ander verhaal af aan de telefoon? Het had iedereen tijd en moeite en frustratie bespaard als je vantevoren eerlijk was geweest.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:01

Ik ben op zoek naar een nieuw rijpaard, maar ik word toch wat nerveus van deze verhalen hoor _O-

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:05

Ik kocht mijn ruin van toen 19 van iemand omdat hij te oud werd voor wat zij met hem wilde.Ze kwam hem al huilend brengen.En heeft nog verschillende keren afscheid genomen.Ze zat weer in de auto,toch er weer uit voor nog een afscheids knuffel en nog 1.Haar man heeft haar toen onder lichte dwang in de auto gezet en zijn ze gegaan.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:06

Ania schreef:
Ik snap het gewoon niet, waarom adverteer je zo en waarom steek je een heel ander verhaal af aan de telefoon? Het had iedereen tijd en moeite en frustratie bespaard als je vantevoren eerlijk was geweest.

Zoiets begrijp ik ook niet. Dat je het verhaal wat opblinkt tot dusver. Niemand gaat zijn paard te koop zetten als 'bokzak' of rodeopaard natuurlijk, maar gewoon een ril en niet volleerd paard aan beginners proberen verkopen dat is gewoon bedriegen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:08

Britta31 :')

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:17

Britta31 schreef:
Ik kocht mijn ruin van toen 19 van iemand omdat hij te oud werd voor wat zij met hem wilde.Ze kwam hem al huilend brengen.En heeft nog verschillende keren afscheid genomen.Ze zat weer in de auto,toch er weer uit voor nog een afscheids knuffel en nog 1.Haar man heeft haar toen onder lichte dwang in de auto gezet en zijn ze gegaan.

Oh, daar zou ik niet zo goed mee om weten te gaan denk ik.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-21 15:19

Gelukkig zijn er ook nog genoeg fijne mensen die de advertentie naar waarheid opstellen. Ik heb 2x een paard gekocht. De eerste keer zijn we naar 4 paarden wezen kijken, waarvan nummer 4 het geworden is. De tweede keer vielen we als een blok voor nummer 2.

Hoewel we bij de eerste zoektocht toch ook wel rare dingen hebben meegemaakt. We kwamen bij een paard, waarvan de eigenaresse in Spanje zat en het paard werd gereden door een bijrijdster. Buiten was tie braaf, maar in de bak niet zo. Je kon in galop niet door de hele bak want dan ging hij keihard er van door. Altijd galopperen op de volte. Oke bijrijdster rijdt hem voor, dochter stapt erop ( paard was voor ons samen), in stap en draf braaf, maar in galop echt niet! Laat maar, daar hoef ik niet meer op.
Bij het volgende paard was er een echtscheiding waardoor het paard nog op de boerderij stond en de vrouw ergens anders woonde. Tranen met tuiten huilde ze vanwege het weerzien met de hond en vanwege de verkoop. Leuk paard, erg braaf. Zij reed hem voor, daarna ik erop. Paard liep kreupel. Ja de bak was gesleept, hoefsmid was geweest. Ik zou na een week of 2 vragen hoe het ging, want we wilden hem wel hebben. Ze had besloten om hem niet te verkopen en ze had een andere oplossing gezocht waardoor het paard kon blijven. Later kwam ik die vrouw nog eens tegen en zij vertelde dat ze tegen het paard had gezegd dat hij kreupel moest lopen want ze wilde hem niet kwijt. De dag na ons bezoek had hij weer helemaal goed gelopen. Paard nummer 4 was een hele fijne merrie, superbraaf. Stond in de buurt waardoor we haar daar 3 weken lang konden proberen ( liep nog een veulen bij). Paard is 14 jaar lang bij ons geweest en is op 29 jarige leeftijd overleden.