Wel of geen klik tussen bijrijder en pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Miratjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-21 20:37

Joltsje schreef:
wat een lastige situatie TS

ik sluit mij aan bij de rest. je laat niet een 11 jarig meisje zelf rijden vanaf de eerste keer.
je geeft aan dat je zelf 14 bent, dus dan zou je moeder er bij moeten zijn of een andere volwassene met paardenverstand.

de bijrijder pakt het nog niet helemaal goed op, jammer.
daar is maar 1 oplossing voor helpen. dus of jij helpt haar, of ze neemt les.
als ze het van jou niet aanneemt, dan maar les van iemand.

zo te lezen is ze 11 en een beetje brutaal, dus les lijkt me de beste optie.
je kan haar er niet op afrekenen. ze stapt zo op een pony die ze niet kent en doet naar haar idee haar best.

mocht het allemaal niet helpen of ze wil geen les, dan zou ik er ook mee stoppen.
heb je echt een bijrijder nodig? of is het meer voor haar zodat ze kan rijden?

Nee we kunnen niet zelf 7 dagen per week gaan. Daarom hebben we wel echt een bijrijdster nodig. Maar bedankt :)

anjali

Re: Wel of geen klik tussen bijrijder en pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 11:29

Ts,moet de pony dan ook door jullie verzorgd worden?Als de verzorging op de stal gedaan wordt,dan hoef je er geen 7 dagen in de week naar toe.7 dagen in de week bereden worden is zowiezo niet nodig of zelfs te veel voor de meeste ponies.

Appel_Pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:26

TS
Rijd ze alleen maar of werkt ze ook (voeren, uitmesten ...?)
Als ze alleen maar rijd zou ik tegen haar zeggen dat je het fijn vind als ze les neemt.
Zelf zou ik dit ook overleggen met de ouder(s). Als jullie het fifty-fifty willen betalen, of zelfs dat zij dat doen. Dan zou ik dat doen, maar bedenk dan wel: ze heeft dan minimaal 5 lessen nodig om en stuk beter te kunnen rijden, laat staan als ze dan in een groepsles rijd. Is dit niet het geval en wilt ze geen les nemen zou ik een andere bijrijder zoeken. Zelf ben ik ook (net) 11, en vind ik het (het spijt mij) belachelijk dat zij überhaupt op jou paard rijd. Ik zou een (eventueel oudere) meer ervaren ruiter zoeken die verstand heeft van wat pittige paarde en daar dus mee om kan gaan. (Daar bedoel ik mijzelf dan niet mee :P)

Miratjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-21 19:29

Kerst1234 schreef:
TS
Rijd ze alleen maar of werkt ze ook (voeren, uitmesten ...?)
Als ze alleen maar rijd zou ik tegen haar zeggen dat je het fijn vind als ze les neemt.
Zelf zou ik dit ook overleggen met de ouder(s). Als jullie het fifty-fifty willen betalen, of zelfs dat zij dat doen. Dan zou ik dat doen, maar bedenk dan wel: ze heeft dan minimaal 5 lessen nodig om en stuk beter te kunnen rijden, laat staan als ze dan in een groepsles rijd. Is dit niet het geval en wilt ze geen les nemen zou ik een andere bijrijder zoeken. Zelf ben ik ook (net) 11, en vind ik het (het spijt mij) belachelijk dat zij überhaupt op jou paard rijd. Ik zou een (eventueel oudere) meer ervaren ruiter zoeken die verstand heeft van wat pittige paarde en daar dus mee om kan gaan.

Heyy bedankt :) we hebben verteld dat het zo niet goed meer gaat dus hebben we ze verteld dat het even niet meer door gaat.

Appel_Pony

Re: Wel of geen klik tussen bijrijder en pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-21 19:57

Miratjuhh, geen dank!
Daarom zit ik ook op Bokt :j