Geef jij je paard een nieuwe naam?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gaf jij je paard een andere naam na aankoop?

Ja
206 (42%)
Nee
275 (57%)

Totaal aantal stemmen: 481

Anoniem

Re: Geef jij je paard een nieuwe naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:09

Mijn eerste paard heette Rosita. Vond ik verschrikkelijk dus heb ik robijn genoemd. Mijn paard erna heeft haar naam mogen houden.

Mijn eerste Spanjaard had echt een mensen naam dus die heb ik veranderd en de andere dame heeft 3 namen, roepnaam is wel een andere van die 3 geworden.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:14

Ik heb hem wel veranderd. Hij heette Zoey, maar dat vond ik niet bij een ruin passen en mijn vorige bijrijdpaard heette Zoë, dat vond ik verwarrend. Ik heb er Zenith van gemaakt. Als ik de naam leuk had gevonden had ik hem niet veranderd

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:15

Mijn paard heet op papier Grietje. Ik heb haar omgedoopt tot Glamour (Girl) maar meestal gewoon Glam/Glammie.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:16

Nee, niet verandert. IJslanders krijgen altijd al een mooie naam met vaak wel een verhaal erachter. Mijn paard is op 5 mei geboren en haar naam betekent iets van vrijheid/bevrijding. Dat vind ik juist heel mooi. <3

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:20

Nee, bij geen van mijn dieren heb ik de naam veranderd. Het is ook eigenlijk nooit bij me opgekomen om dat te doen, en vind het ook niet logisch om het te doen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:21

Mijn paard heet op paspoort Joze, haar vorige eigenaren noemden haar Joyride. Past niet bij een oer-Hollands paard vind ik, dus bij mij heet ze joze.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:22

Bagheera_206 schreef:
Nee, niet verandert. IJslanders krijgen altijd al een mooie naam met vaak wel een verhaal erachter. Mijn paard is op 5 mei geboren en haar naam betekent iets van vrijheid/bevrijding. Dat vind ik juist heel mooi. <3

Dat ben ik niet helemaal met je eens. Soms komt er wat langs dat je denkt :? :? Ik schat dat die naam de Bokt censuur weleens niet zou kunnen overleven.

Los daarvan, nee, paarden hebben tot nu toe hun naam mogen houden, al hebben de meeste wel een bijnaam.

Maar zeg nou zelf; als je Bloemetje van de Maan genoemd wordt, dan ga je daar toch prat op als paard... :D

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:39

Mijn paard had zo'n 'mooie' stamboeknaam, Caronijke.
niet zo mooi, maar ik vind het wel wat hebben, zo'n familienaam.
en toevallig prima af te korten als 'Caro'.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:43

Nee, de namen worden hier ook niet veranderd. Doorgaans zoekt een fokker met zorg een naam uit. Zo zou ik het ook niet leuk vinden als de door mij gefokte veulens een compleet andere naam zouden krijgen. Gelukkig hebben al mijn veulens nog gewoon de door mij uitgekozen naam, wel kan de roepnaam anders zijn als wij gebruikten (zo noemden wij Reedhill's Salt 'n Pepa gewoon Pepa, maar nu gebruiken ze Pepper, en Reedhill's BeeBee 'n Que noemden wij BeeBee en nu wordt Que gebruikt, maar in principe nog wel een afgeleide van de stamboeknaam).

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:47

Nee! Ik heb wel bij allebei nagedacht of ik de naam bij hun vond passen, en dat vond ik. :D
Ze heten Loki en Maddox. Lekker kort en krachtig :P en het past bij hun karakters

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:47

Mijn oudje heet Ole-Jon op zijn papier en heb het zo gelaten en luistert er goed naar. Je spreekt het uit op zijn fries. Noem hem altijd Olé. De shet heete Alf, heb ik veranderd in Famke. De Tinker kwam uit Ierland met de naam Loulou, vond ik verschrikkelijk, heb haar Nikki genoemd

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:49

Mijn eerste pony heette Beau en dat heb ik zo gelaten.

2e pony had geen naam en heb ik Noa genoemt.

1e paard heet Romy en zo heet ze 18 jaar later nog steeds.

Haflinger heet Amel en zo gehouden.

Mini heet Midnight Summers van de Lurkshoeve en dat is Summer geworden.

Andere mini heet op paspoort Bugs Bunny en die heb ik Puck genoemt (en als hij stout was, was het Pukkel. :')

Tinker heet Rocky, vorig jaar verkocht aan mijn pensionhouder en zijn kinderen hebben hem Mickey genoemt.

Bovenstaande zijn allemaal niet meer in mijn bezit.
Mijn huidige paard heet op paspoort Melle en zo noem ik hem ook al 12 jaar. Af en toe word het Mellie.

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:49

Nee, in principe worden de namen van ijslanders goed doordacht gekozen en pas na de geboorte, zodat het ook echt past. Dus tenzij het echt een heel negatieve lading heeft, nee.
Uiteraard noem ik ze wel bij een afkorting van hun naam of geef ik ze soms een koosnaampje

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:50

Ja en nee. Haar formele naam is Silver Link (naar haar vader, Gold Link) maar ze noemden haar Silvy/Silvie. Heeeeelll no := Dus ze heet nu Sil. Of Silletje. Of Sillebil. Of Siltrilbil :+

Feyre en Flynn hebben hun namen van mij gekregen.

Stef_Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:53

Ja, dit paard wel. Net voordat ik haar kocht zijn er hier in de buurt (bekende) 2 kindjes verongelukt. Het meisje had dezelfde naam. Ik kon er niet aan wennen, kreeg er buikpijn van. Verandert ij een naam met zelfde beginletter en zelfde klanksoort.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 00:55

Hier hebben een paar een andere naam gekregen, maar de meeste hebben hun naam gehouden.

Eentje kreeg een andere naam omdat haar naam teveel leek op die van mijn moeder (en ook lelijk was en een jong paard dat de naam ook nog niet kende)

Een andere omdat de naam te lastig was voor mij als kind.

Ons eigen gefokte paard heeft ondertussen ook al teveel roepnamen gehad (veulie, hengst etc). We konden het niet eens worden over de roepnaam. Waarschuw heet hij nu voor de rest van zijn leven Guppie.

Dan hebben we er nog 1 waarbij wij de paspoort naam gebruiken maar die daarvoor juist een andere roepnaam had. Maar zijn echte naam is veel mooier.

En als laatste een paard met een 2 delige naam. Werd altijd bij het eerste deel genoemd, maar dat vonden wij niet bij hem passen, dus zijn we het tweede deel gaan gebruiken.

En ik heb ook een paard gehad met een naam die ik echt verschrikkelijk vond. Onze kat heette namelijk ook al zo xD Maar al een wat ouder paard, dus ook maar gewoon gelaten.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:11

Ik heb ingevuld nee maar, kom tot de ontdekking dat een van de shetlanders wel een andere naam heeft gekregen. O:)
Dus meer kan ik er niet meer over zeggen. :o

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:19

Uiteindelijk niet gedaan.. Ik vind haar naam nog steeds niet mooi maar ik kon geen echt goede bedenken :') en toen was ik er al aan gewend.

Ze heet Melaine, op z'n Frans en dat is afgekort Mel geworden. Ik kwam er later achter dat ze vroeger bij haar stamboek naam werd genoemd, maar die vind ik al helemaal niks..

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 01:22

Als een naam echt al op het dier 'plakt' verander ik die doorgaans niet. Heb het bij 1 van mijn paarden veranderd omdat ik het echt echt echt een lelijke naam vond :') . Maar dat paard had eigenlijk heel weinig met de naam omdat deze nooit onder mensen kwam.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 02:00

Nee, mijn ruin heet in zijn paspoort Pinokio en roepnaam is Pino (nee het geen Shetlander) ik zat er wel aan te denken om zijn roepnaam te veranderen maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. Over zijn toekomstige wedstrijdnaam twijfel ik nog

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 02:19

Mijn Haflinger heette Shmarihck op papier :') :') Dat werd dus Shadow. Maar hij was nooit in de hand geweest, zo van het land geplukt.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 02:37

Mijn paard heeft der naam behouden.
Voor aankoop heb ik haar een jaar verzorgd dus was er wel aangewend. En na 12 jaar een andere naam geven terwijl ze er naar luisteren vind ik niet handig. Echter hij een veulen zou ik de naam zo veranderen als het echt niks is

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 02:49

Het hangt er van af of ik de naam bij het paard vind passen. Mijn huidige paard heet op zijn paspoort A :\ . Dat is natuurlijk geen soort van naam. Wedstrijdnaam is Against All Odds geworden. Alleen dat roept weer zo lastig dus heet hij gewoon Odje :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 07:48

Mijn paard heet Emma en zo wordt ze al 3 jaar genoemd en ik vind het prima.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:02

Ligt aan de naam. Als ik m mooi vind houd ik m wel en anders krijgt hij een andere naam.

Ik had een merrie die w. Dionnacara heette op papier. Whats up heette ze bij de vorige eigenaar en dat heb ik als Sport naam gehouden. Roepnaam wuppie.

Mijn paard nu heette bij de handelaar op stal Ice, pas na een maand proef heb ik hem gekocht en kreeg ik t papier. Bleek hij Ivan te heten. Nouja toen was Ice er al zo ingebakken dat ik dat aangehouden heb