Van Zuidlaardermarkt tot sportpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 17:07

LukieBradley schreef:
Ik herinner met het eerste topic nog !
Over de markt wandelend door de rest heen :j
En ook de eerste foto van volwassen fay.
Vond haar toen al mooi maar wat is die gaaf uitgegroeid ! En wat een leuke combi zijn jullie geworden.

Leuk dat je dat nog herinnert!
Dankjewel! :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:24

8 jaar geleden? :oo

Ook ik ken je verhaal nog en bij het dtukje van Fay dacht ik o ja ze was drachtig. Wat is Fay een prachtig paard geworden zeg! <3

Leuk dat die ietwat impulsieve aankoop zoveel voor je heeft opgeleverd! Leuk weer eens een topic te zien!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 03:59

Ik herinner mij het topic ook nog.

Wat leuk om dit vervolg te lezen en wat een leuk paard is Fay!

Lekker als je mooie uitrij mogelijkheden hebt!
Heel veel plezier nog samen <3

juniper

Re: Van Zuidlaardermarkt tot sportpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 06:49

Wat een mooi paard, echt helemaal mijn smaak. Heb je enig idee wat de afstamming is?

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 09:26

Nog meer mensen die ons herkennen, super leuk! Bedankt voor de leuke reacties!

@Juniper: haar vader is Orinoco en vader van moeder is Zips Jewel. Helaas staat Orinoco als ‘onbekend’ in haar paspoort.
Stip haar officiële naam is eigenlijk ook: Miss Ori van Pippi’s Farm :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:36

NibbitLotus schreef:
Dank voor de leuke reacties weer! :D

@Elisa2: Ze heeft half papier, vader staat als ‘onbekend’ op paspoort, maar weet wel wie de hengst is. Moeders kant is wel bekend.
Wel jammer dat vaders kant als onbekend staat. Willen misschien ooit nog (nu bewust) een veulen fokken, dan was heel papier wel beter geweest. Maar het veulen zou voor onszelf zijn dus voor ons is het niet zo’n groot probleem.

Edit: Zo staat het in haar paspoort. Volgens mij staat ze zelf alleen nog in het veulenboek. Een bekende Appaloosa fokker heeft mij wel eens gezegd dat ik met haar naar de stamboekopname moet vanwege haar mooie type. Maar ben zelf niet zo bekend hier mee dus wellicht moet ik dat eens een keer goed uit gaan zoeken. Ik weet bijv niet in hoeverre het uitmaakt dat ze maar half papier heeft.

Weet niet of je er wat aan hebt maar:
Als je de vader kent en die is ggk dan is een genetische test om het papier vol te maken in theorie echt niet zo duur. :)
Hangt wellicht ook van het stamboek af maar heb een SBS’er gehad die door omstandigheden een test moest (manen opsturen.) om de vader te bevestigen. Dat was niet zo duur. :)

Erg leuk dier! Stiekem denk ik: ‘joh had dat knappe veulen gehouden!’
Dat is ook een prachtdier geworden. :j

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 10:50

Ayasha schreef:
NibbitLotus schreef:
Dank voor de leuke reacties weer! :D

@Elisa2: Ze heeft half papier, vader staat als ‘onbekend’ op paspoort, maar weet wel wie de hengst is. Moeders kant is wel bekend.
Wel jammer dat vaders kant als onbekend staat. Willen misschien ooit nog (nu bewust) een veulen fokken, dan was heel papier wel beter geweest. Maar het veulen zou voor onszelf zijn dus voor ons is het niet zo’n groot probleem.

Edit: Zo staat het in haar paspoort. Volgens mij staat ze zelf alleen nog in het veulenboek. Een bekende Appaloosa fokker heeft mij wel eens gezegd dat ik met haar naar de stamboekopname moet vanwege haar mooie type. Maar ben zelf niet zo bekend hier mee dus wellicht moet ik dat eens een keer goed uit gaan zoeken. Ik weet bijv niet in hoeverre het uitmaakt dat ze maar half papier heeft.

Weet niet of je er wat aan hebt maar:
Als je de vader kent en die is ggk dan is een genetische test om het papier vol te maken in theorie echt niet zo duur. :)
Hangt wellicht ook van het stamboek af maar heb een SBS’er gehad die door omstandigheden een test moest (manen opsturen.) om de vader te bevestigen. Dat was niet zo duur. :)

Erg leuk dier! Stiekem denk ik: ‘joh had dat knappe veulen gehouden!’
Dat is ook een prachtdier geworden. :j

Dankje voor je uitleg! De vader is volgens mij geen ggk hengst. Ben destijds nog met een (oud) eigenaar in contact geweest. Als ie niet ggk is dan kan ie niet meer op paspoort komen dmv een test?

Fay is inderdaad ook prachtig! Alleen Fay is een behoorlijk stukje kleiner, zo’n 1.60m en Fay is een paard dat behoefte heeft aan heel veel aandacht en afwisseling. Die wordt er niet gelukkig van om een paar dagen in de week niks
te doen. Haar nieuwe baasje kan haar gelukkig wel al die aandacht geven, dus ik denk dat het voor Fay uiteindelijk een betere oplossing is geweest :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:32

Als hij niet ggk is hebben ze ook geen DNA bij het stamboek om mee te vergelijken vermoed ik tenzij het stamboek standaard om een DNA staal vraagt. Dat zou je even bij het stamboek zelf moeten navragen. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:40

Gouden koop! Doet me denken aan een pony die zo’n dertig jaar geleden op een plaatselijke markt verkocht werd en in het Nederlands dressuurteam terecht kwam .

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:45

Wat gaaf zeg! Echt een prachtig paard, wat een schitterend veulen had ze ook! Om jaloers op te worden, nog heel veel geluk samen! <3

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 19:23

@Ayasha: Bedankt voor je uitleg! Ik ga er eens achteraan! :D

@bigone: Leuk dat jij iets soortgelijks hebt meegemaakt, zo zie je maar dat er niet alleen maar “rommel” op een markt wordt aangeboden! :)

@harriehoef: Dankjewel! Ik heb inderdaad geluk (gehad) met twee van zulke knapperds!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:41

Wat een heerlijk feel-good verhaal <3

LauraEH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:42

Wat een leuk verhaal! Fay is inderdaad erg mooi, maar je grasmaaier mag er ook wezen hoor! <3

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 19:53

Niet verkeerd opvatten; maar wauwww, wat een Penny verhaal.... <3 Zowel stip als Fay zijn prachtig, ontzettend leuk verhaal om te lezen zo....

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:07

NibbitLotus schreef:
@Juniper: haar vader is Orinoco en vader van moeder is Zips Jewel. Helaas staat Orinoco als ‘onbekend’ in haar paspoort.
Stip haar officiële naam is eigenlijk ook: Miss Ori van Pippi’s Farm :Y)

Ze lijkt zo erg op mijn verzorgpaard, ik heb de stambomen vergeleken maar volgens mij zit daar geen overlap in. Grappig hoe bepaalde appies alsnog zo veel van elkaar weg hebben!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 08:52

Wat een leuk verhaal. Knap paard!

Vind het ook mooi om te lezen hoe goed je omgaat met je paarden. Je pauzeert het wedstrijdrijden om rekening te houden met je oudere ruin. Dat noem ik hart voor je paarden hebben.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 09:12

Wat een prachtig verhaal. Wat is Stip een kei gaaf paard en Fay is ook super knap. Plaats maar meer topics hoor. Dit is echt een gouden aankoop geweest. Mijn vader kocht ook vaak paarden/pony's op de markt, allemaal goede paarden en pony's.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 10:25

Wat een ontzettend leuke reacties weer, heel leuk om te lezen dat jullie beide net zo leuk vinden als ik! :D

@juniper: Leuk dat ze zo erg op elkaar lijken! De kleine stippen zie je ook niet heel vaak.

@miereneter: Dankjewel voor je mooie compliment! Sinds de verhuizing heeft Nibbit (de ouwe) zo veel stress gekregen wanneer hij gescheiden werd van Stip, dat we wel eens bang waren dat hij een hartaanval zou krijgen.We hebben tussen het verhuizen door een half jaar op een pensionstal staan overbruggen. Hij is daar behoorlijk afgevallen van de stress. Zo was hij dan in paniek. Dat wil niemand zo’n paard op leeftijd aandoen hoop ik! En stiekem bevalt mij het buiten rijden ook erg goed hoor! :)

Kan het niet laten om deze heerlijke foto even toe te voegen. Twee blije eieren. Inmiddels ook alweer 8,5 jaar vrienden van elkaar. En Nib is inmiddels ook al bijna 14 jaar bij ons!

Afbeelding

Luca_Arpana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 11:24

wat een super leuk paard en heel erg fijn dat jullie nog steeds samen zijn. En zo zie je maar weer zelfs op de zuidlaren markt staan goede sportponys en paarden!! <3

SannaFotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:18

Wauw wat een mooi verhaal <3

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:29

Wat gaaf! Wat is Stip en ook haar veulen Fay, prachtig!

Maak veel plezier samen <3

Befleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:34

Wat een gave paarden. Zulke zou ik ook nog wel willen.

Eva_de_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 17:56

Wat een bijzonder mooie merrie <3 En wat bijzonder dat ze van de Zuidlaardermarkt komt! Ben daar zelf ook een aantal keer geweest, vond het altijd heerlijk om wat rond te kijken.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 18:17

Hoi Inge :wave:
Ben gek op Stip! Ze is echt gaaf!
Fijn dat jullie nu gesetteld zijn! :)

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 20:45

Wat een leuk paard! <3 Die foto met de hindernis van sport horses heb ik gemaakt. Dat is alweer een tijdje geleden! Wel leuk om de foto spontaan te zien verschijnen in uitgelicht!