Eppie (v. Westenwind): M-debuut, cross, piaffe en verlies

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kim2008

Re: Eppie (v. Westenwind): M-debuut, cross, piaffe en verlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:42

Wat een gaaf dier zeg!!

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 10:53

Wat zijn jullie toch een geweldig duo. <3

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:19

Prachtig! Al vanaf je eerste topic zijn jullie echt een voorbeeld. Het rijden ziet er altijd fijn uit en veel afwisseling. Niet zo streng zijn voor jezelf hoor.

Nog sterkte met het verlies van jullie maatje. Mooi dat jullie zo samen afscheid hebben kunnen nemen.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 11:24

Ik vind dit zo'n GAAF paard!! <3 Lekker bezig, ga zo door! +:)+

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 13:57

Wat een emotionele afscheidsfoto. Sterkte nog met dat verlies.

Wat ik altijd zo frappant vind is dat je jezelf altijd omschrijft als een onzekere ruiter, maar dat ik dat op geen enkele foto en in geen enkel topic terugzie :D

En andersom: ik stel mij altijd voor dat zulke ruige paarden met zulke ontzettend gave bewegingen altijd lastige, moeilijk te rijden hittepetitten zijn := Maar dat is de jouwe dus niet? Dat is wel enorm tof natuurlijk, dat je een combi hebt van het veilige gevoel én toch ook die enorme capaciteit en beweging. Voor mij echt een droom!!! <3

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 15:15

Bedankt voor alle super leuke en lieve reacties!

Ik ben van mijzelf niet de meest zekere en heb ook een flinke portie faalangst. Ik ben iemand die heel veel zin kan hebben in een wedstrijd en dan met buikpijn de startlijst bekijkt omdat ik 'veel betere mensen' erop zie staan. Ook al rij je voor jezelf, ik kan dat nooit helemaal loslaten.
Hoe vaak ik wel niet na het zien van de 'concurrentie' in de losrijring heb gezegd: "Ik meld me wel af" :') Ik ben ontzettend bang voor andermans oordeel gek genoeg, vooral van ruiters waar ik dan tegenop kijk.

Het nadeel is dat ik daardoor nooit snel tevreden ben over mezelf en het in mijn ogen altijd beter moet en kan, ook richting mijn paard. (Wat zit ik daar tegen de beweging in/Jeetje wat een onrustig been heb ik/Sjonge laat die hand eens lós/De neus moet vóóór de loodlijn) :+

En Rije: Nee haha! Ik heb haar puur gekocht omdat ze zo braaf was en ik enorm bang was geworden van mijn vorige paard. Ik wilde gewoon eentje die nooit schrok, opzij sprong of bokte. Een soort paardenrobot :')
Ze is super steady. Ik hoef nooit baan te verkennen en ze zal ook nooit overreageren op je hulpen waardoor ik steeds 'brutaler' durfde te gaan rijden en zij steeds stoerder ging lopen.

Dit is 2018 vs 2020.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:26

Focussed schreef:
Ik heb haar puur gekocht omdat ze zo braaf was en ik enorm bang was geworden van mijn vorige paard. Ik wilde gewoon eentje die nooit schrok, opzij sprong of bokte. Een soort paardenrobot :')
Ze is super steady. Ik hoef nooit baan te verkennen en ze zal ook nooit overreageren op je hulpen waardoor ik steeds 'brutaler' durfde te gaan rijden en zij steeds stoerder ging lopen.

Dit is 2018 vs 2020.

[ Video ]

Wauw wat een verschil zeg! En wat ik al zei: die combi is echt mijn droom! Ik heb nu een superlief paardenvriendje die van alles een beetje kan en waar ik me altijd heel veilig bij voel, maar het is geen uitblinker rijtechnisch, en dat mis ik soms een beetje. Ik ben ontzettend tevreden met wie hij is en hoe hij is, maar zo'n heerlijk koel dier dat tóch kan showen is wel mijn ideaal...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-21 15:36

Een dier waar je je veilig op voelt is in ieder geval al goud waard!

Ik merkte bij die van mij dat vooral heel veel schakelen heeft geholpen. En dan niet op je 'dooie gemakje' een keer naar voren en terug. Maar echt scherp maken, vier passen weg, scherp weer terug en direct weer en keer scherp naar voren. Eigenlijk een klein beetje verrassen en op de bluf rijden, dat werkte voor die van mij erg goed. Gek genoeg wordt ze er zelf ook fanatiek van en gaat ze meedenken.
Als ik een beetje op mijn gemak rijdt dan gaat ze in manege-fjord-modus. Ook prima voor sommige dagen. Maar in de aanloop naar een wedstrijd zoek ik wel weer een klein beetje dat verrassingseffect op.

R_Alexanderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 21:47

Stel je voor, de dag dat je een keer Z moet :') ik zie de aapjes nu al komen met paniek :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 22:05

Wat een gave combinatie zijn jullie en wat houd je je paard fijn.
Gewoon lekker no nonsense voldoende in de wei, veel afwisseling niet van top tot teen in de beschermers.
Wat kan dit paard zich gelukkig prijzen bij jou.