Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirna6308

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 10:33

Wij zoeken ook ;)
Maar gaat niet zo snel...
Het liefst 2
Geslacht maakt niet uit
Onbeleerd of beleerd maakt niet uit
Leeftijd max 15( of iets 3r boven als het goed past!)
Minimaal een c pony
Voor recreatief gebruik word hij. Dus hoeft niet de 1.20 te springen
En 3en lage prijsklasse

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 10:52

Ik denk dat je eens op facebook zou moeten kijken Mirna, daar zijn wat groepen te vinden waar pony's op staan in een lagere prijsklasse. Soms zit daar wel een leuke tussen. Zeker de onbeleerde!

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:04

upendo schreef:
Ik denk dat je eens op facebook zou moeten kijken Mirna, daar zijn wat groepen te vinden waar pony's op staan in een lagere prijsklasse. Soms zit daar wel een leuke tussen. Zeker de onbeleerde!

Bedankt <3
Weet u toevallig een groep?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:08

Volgens mij mag dat niet meer toch. Paarden te koop aanbieden op FB?

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:15

Oh een 2021 topic. Ik meld me ook. Ik heb ook dit jaar mijn pony moeten laten inslapen.

In het nieuwe jaar ga ik ook rustig opzoek naar een nieuw paard. Houd sporthorses en marktplaats wel al in de gaten, maar schrik ook echt van de prijzen af en toe.

Ik ben op zoek naar een dressuur gefokte merrie 2 tot 3 jaar oud. Wil zelf zadelmak gaan maken. En een die niet zo groot is, maximaal 1.65m. Al is 1.60 ook al groot genoeg.

Op Facebook die te koop groepen mag niet meer nee. Helaas dat was wel erg handig.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 11:19

mirna6308 schreef:
upendo schreef:

Bedankt <3
Weet u toevallig een groep?

Als je in mijn berichten kijkt heb ik er gisteren een paar gelinkt in het nieuwe paard kopen huiskamer topic! :)

En officieel mag het inderdaad niet meer via FB Babootje, maar met goed zoeken kun je nog genoeg groepen vinden. Mensen mogen nergens in de tekst neerzetten dat ze het paard te koop aanbieden/prijs noemen maar er is een levendige handel. :)
Snap het ook, via Facebook is het gratis. Sporthorses en Marktplaats zijn betaald.
Handelsstallen volgen op FB wil ook wel helpen. :j

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 11:20

Rijsa schreef:
Oh een 2021 topic. Ik meld me ook. Ik heb ook dit jaar mijn pony moeten laten inslapen.

In het nieuwe jaar ga ik ook rustig opzoek naar een nieuw paard. Houd sporthorses en marktplaats wel al in de gaten, maar schrik ook echt van de prijzen af en toe.

Ik ben op zoek naar een dressuur gefokte merrie 2 tot 3 jaar oud. Wil zelf zadelmak gaan maken. En een die niet zo groot is, maximaal 1.65m. Al is 1.60 ook al groot genoeg.

Op Facebook die te koop groepen mag niet meer nee. Helaas dat was wel erg handig.

Welkom Rijsa!
Misschien een gek idee, maar een belletje wagen naar een opfok kan misschien een idee zijn?

Stal waar wij staan hebben ook opfok en die weten in grote lijnen wel welke paarden er terug gaan naar de eigenaren of welke te koop komen.

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:27

Dat is zeker een idee Upendo, ga ik in het nieuwe jaar zeker doen. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:29

Het is wel jammer dat het via Facebook nu zo lastig is, ik kon toen ook niet echt groepen vinden waar ze paarden verkochten.

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:31

Hoihoi, ik meld me ook! Leuk om te lezen waar iedereen naar op zoek gaat!

Na 7 jaar een bijrijdpaard kom ik eindelijk in de financiële situatie dat ik er zelf een kan onderhouden. Ik sta al ingeschreven op de wachtlijst bij de pensionstal waar ik wil staan. Ga pas serieuzer zoeken als die plek hebben voor me, ik hoop ergens rond juli/augustus er zelf een te hebben staan, kan ik mooi nog even sparen tot die tijd.

Wat ik hoop te kunnen vinden:
-2 tot 5 jaar
- mag onbeleerd (heb zelf ervaring met beleren)
- allround paard/grote pony. Ik wil er wat mee kunnen dressuren maar ben ook gek op buiten rijden, wil ooit richting endurance.
- liefst een ruin
- 1,50-1,70
- liefst geen bruin of schimmel

Ik heb een enorme liefde voor spanjaarden, lusitano’s en hispano arabieren. Mocht ik iets anders leuks zien is dat echter absoluut geen harde eis. Ik ben niet zo gek op het standaart bruine kwpn paard, heb liever iets speciaals.

Denken jullie dat dit haalbaar is met een budget van 3500/4000?

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:36

Ik heb altijd tegen mezelf gezegd dat er dan eindelijk een paard komt als ik klaar ben met studeren. Nu is dat moment daar na 9 jaar studeren. Ik moet zeggen dat ik nog niet heel enthousiast ben op het moment, maar financieel zou ik het moeten kunnen dragen. Mijn doel voor 2021 is in elk geval dat het weer het jaar wordt dat ik weer ga paardrijden, wie weet een paard aanschaf. Wat dat betreft sta ik qua uitzoekwerk en ideeën nog echt helemaal aan het begin. :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 11:40

Selina schreef:
Het is wel jammer dat het via Facebook nu zo lastig is, ik kon toen ook niet echt groepen vinden waar ze paarden verkochten.

Je moet echt even creatief zijn met zoektermen, maar ik heb wel een aantal pagina's kunnen vinden, variërend van lage prijsklasse aanbod tot heel hoog.

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:42

Ik meld me ook. Wil in 2021 toch wat fanatieker op zoek gaan naar een eigen paard na jaren paarden bij te rijden.

Wat ik hoop te vinden:
- ruin
- 170+
- onder de 10 jaar
- leuk mee kunnen doen in de basissport zowel springen als dressuur
- mag werk aan zitten
- budget tot 9000

Vooral t budget lijkt t erg moeilijk te maken om echt wat leuks te vinden. Ben zelfs aan t overwegen om een van mijn bijrijdpaarden over te kopen. Daar zit al 5 jaar werk in en weet ik precies wat ik in huis haal.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 11:43

Renee_S schreef:
Hoihoi, ik meld me ook! Leuk om te lezen waar iedereen naar op zoek gaat!

Na 7 jaar een bijrijdpaard kom ik eindelijk in de financiële situatie dat ik er zelf een kan onderhouden. Ik sta al ingeschreven op de wachtlijst bij de pensionstal waar ik wil staan. Ga pas serieuzer zoeken als die plek hebben voor me, ik hoop ergens rond juli/augustus er zelf een te hebben staan, kan ik mooi nog even sparen tot die tijd.

Wat ik hoop te kunnen vinden:
-2 tot 5 jaar
- mag onbeleerd (heb zelf ervaring met beleren)
- allround paard/grote pony. Ik wil er wat mee kunnen dressuren maar ben ook gek op buiten rijden, wil ooit richting endurance.
- liefst een ruin
- 1,50-1,70
- liefst geen bruin of schimmel

Ik heb een enorme liefde voor spanjaarden, lusitano’s en hispano arabieren. Mocht ik iets anders leuks zien is dat echter absoluut geen harde eis. Ik ben niet zo gek op het standaart bruine kwpn paard, heb liever iets speciaals.

Denken jullie dat dit haalbaar is met een budget van 3500/4000?

Welkom!!

Goed om te lezen dat je eerst plek afwacht bij een fijne pensionstal! :)) Dat is soms net zo'n grote uitdaging als het vinden van het juiste paard moet ik zeggen..

En qua budget, ik denk dat je onbeleerd wel iets moet kunnen vinden. Wat me wel opvalt is dat er veel aanbod is van Spanjaarden. In mijn vorige zoektocht heb ik ook een aantal spaanse paarden gezien, maar je moet wel erg goed zoeken om het kaf van het koren te scheiden.
Onbeleerd is er vaak wat minder aan verprutst, al zou ik denk ik wel zoeken naar een in Nederland gefokt dier.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 11:45

blubblabhoi schreef:
Ik heb altijd tegen mezelf gezegd dat er dan eindelijk een paard komt als ik klaar ben met studeren. Nu is dat moment daar na 9 jaar studeren. Ik moet zeggen dat ik nog niet heel enthousiast ben op het moment, maar financieel zou ik het moeten kunnen dragen. Mijn doel voor 2021 is in elk geval dat het weer het jaar wordt dat ik weer ga paardrijden, wie weet een paard aanschaf. Wat dat betreft sta ik qua uitzoekwerk en ideeën nog echt helemaal aan het begin. :)

Welkom!

Wat maakt dat je nog niet enthousiast bent? Eerst lekker aan de slag met weer aan het paardrijden wennen, vooral niet uitgaan van het idee dat het nu moet omdat je altijd tegen jezelf hebt gezegd dat het ging gebeuren na je studie..

Wat ik zelf merk is dat je er 100% zeker van moet zijn. Als je dat niet hebt dan wordt het op een gegeven moment een last, zeker als de dierenarts er een keer bij moet komen of als het rotweer is en je met wat pech door een modderige wei heen aan skiën bent aan je halstertouw. :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-20 11:47

nelske164 schreef:
Ik meld me ook. Wil in 2021 toch wat fanatieker op zoek gaan naar een eigen paard na jaren paarden bij te rijden.

Wat ik hoop te vinden:
- ruin
- 170+
- onder de 10 jaar
- mag werk aan zitten
- budget tot 9000

Vooral t budget lijkt t erg moeilijk te maken om echt wat leuks te vinden. Ben zelfs aan t overwegen om een van mijn bijrijdpaarden over te kopen. Daar zit al 5 jaar werk in en weet ik precies wat ik in huis haal.

Ze zijn er, echt waar!! :))
Maar... Als je de mogelijkheid hebt om een vertrouwd paard over te nemen zou ik daar altijd over in gesprek gaan. Dan weet je wat je koopt en of 'ie echt gezond was in de tijd dat jij hem kent.

don110

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:17

Ik Meld mij ook in dit topic! dit jaar mijn pony met vervroegd pensioen en ik merk dat ik het echt mis.

Ik zoek een e pony, het liefst paard gefokt die wat te klein is gebleven. betrouwbaar maar mag wel wat pit in zitten. Leeftijd tot 15 ongeveer en het liefst al aardig wat gezien. Ik zoek een allround pony, wil ook graag een rondje springen en het bos in. Budget is rond de 6. Nu al een aantal gezien, 1 vond in leuk maar merk dat het allemaal snelle verkoop is dus die was later op de dag al verkocht.
Het wordt nog een hele zoektocht! :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:20

nelske164 schreef:

Wat ik hoop te vinden:
- ruin
- 170+
- onder de 10 jaar
- mag werk aan zitten
- budget tot 9000

Vooral doen! Je weet wat je koopt. Niet verder over nadenken.

Mijn eerste was een manegepaard. Vraag ik een goede kennis om advies; hij: joh als de manegebaas zegt dat het goed is, koop d'r gerust, dan is het goed.
Paard heeft zowel de manegebaas als de kennis overleeft. Ze is 29 geworden en 17 jaar van mij geweest.

nelske164

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 13:50

ikke schreef:

Mijn eerste was een manegepaard. Vraag ik een goede kennis om advies; hij: joh als de manegebaas zegt dat het goed is, koop d'r gerust, dan is het goed.
Paard heeft zowel de manegebaas als de kennis overleeft. Ze is 29 geworden en 17 jaar van mij geweest.

Daar heb je ook gelijk in. Ik weet hoe hij is en heb een band met hem, maar aan de andere kant weet ik ook hoeveel bloed, zweet en tranen het heeft gekost om te zijn waar we nu staan en dat hij altijd (gevaarlijk) onvoorspelbaar zal blijven.

Dat brengt me erg aan het twijfelen. Ja ik houd van uitdaging en ken zijn gebruiksaanwijzing, maar of ik mijn geld wel in zo'n gecompliceerd wil paard steken? Ik weet het nog niet.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:01

Ik meld mij ook weer :) over enkele weken komt onze nieuwe merrie en ik wil haar graag komen showen natuurlijk :D :))

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:06

Ik meld mij ook in dit topic weer! In 2020 de moeilijke keuze gemaakt om mijn merrie te verkopen maar inmiddels erg blij met mijn nieuwe ruin. Erg leuk om alle zoektochten weer te volgen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:29

nelske164 schreef:
ikke schreef:

Daar heb je ook gelijk in. Ik weet hoe hij is en heb een band met hem, maar aan de andere kant weet ik ook hoeveel bloed, zweet en tranen het heeft gekost om te zijn waar we nu staan en dat hij altijd (gevaarlijk) onvoorspelbaar zal blijven.

Dat brengt me erg aan het twijfelen. Ja ik houd van uitdaging en ken zijn gebruiksaanwijzing, maar of ik mijn geld wel in zo'n gecompliceerd wil paard steken? Ik weet het nog niet.

Dat zijn details die jij weet en is het een afweging die wij niet voor je kunnen maken.

Ik denk dat mijn ene paard per direct verkocht is als ik het aan zou bieden en zij het kan betalen. Maar behalve wat Merrie-stunts is dat verder een betrouwbaar paard.

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:36

Op facebook kun je ook kijken in de groep: Paard en pony maatje gezocht. Daar komen ook veel leuke paarden en ponys voorbij. Ik heb dat ook veel in de gaten gehouden toen ik bezig was met mijn zoektocht naar een nieuw paard :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:47

Ik kom me ook weer melden! :j leuk!

Laat deze week de foto’s van een paard opnieuw beoordelen, en ga als die goed zijn nog een tweede keer kijken met mijn instructrice. Wil eerst die foto’s herbeoordeeld hebben want paard heeft een chip, dus wil eerst weten hoe en wat voordat ik me nog verder hecht aan dit paard. :o

Als die foto’s dan goed genoeg zijn voor de sport, wat als het goed is zo moet zijn, dan ga ik nog een keer kijken en als hij dan niet ineens tegenvalt, keuren! Dus wellicht ben ik dan al heel erg snel in 2021 geslaagd! :D

En Nelske, ik zou gewoon even rondkijken en dan zien wat je gevoel zegt. Zo dacht ik dat het huis waar ik in woonde heel geweldig was, totdat ik naar andere huizen ging kijken. Woon nu heel fijn ergens anders, maar had ook gekund dat ik dacht dat andere huizen maar niks waren! Kijken kan nooit kwaad.

MimixDaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 14:57

Ik meld mij ook!

Ik ben opzoek naar eentje omdat het paard waar ik nu op rij niet helemaal geschikt is voor mij, ik rij pas 4 maanden(wel al hele leven in de paarden) maar dat paard is pas 5 n moet zelf ook nog ontzettend veel leren.

wat ik zoek:
-minimaal (grote)c
-niet te jong of pas onder het zadel
-mag al wat ouder
-fijne dressuur basis(b/l proefje kunnen lopen)
-geschikt voor beginnende ruiters(met al iets ervaring)
-fijn op buitenrit en op ander terrein
-lage prijsklasse

Heel eisenlijstje, beginners/kinder ponys zijn zeer gewild en ook best duur. fb, marktplaatst en e horses al helemaal afgezocht en overal al een zoekertje geplaatst.