Renee_S schreef:Hoihoi, ik meld me ook! Leuk om te lezen waar iedereen naar op zoek gaat!
Na 7 jaar een bijrijdpaard kom ik eindelijk in de financiële situatie dat ik er zelf een kan onderhouden. Ik sta al ingeschreven op de wachtlijst bij de pensionstal waar ik wil staan. Ga pas serieuzer zoeken als die plek hebben voor me, ik hoop ergens rond juli/augustus er zelf een te hebben staan, kan ik mooi nog even sparen tot die tijd.
Wat ik hoop te kunnen vinden:
-2 tot 5 jaar
- mag onbeleerd (heb zelf ervaring met beleren)
- allround paard/grote pony. Ik wil er wat mee kunnen dressuren maar ben ook gek op buiten rijden, wil ooit richting endurance.
- liefst een ruin
- 1,50-1,70
- liefst geen bruin of schimmel
Ik heb een enorme liefde voor spanjaarden, lusitano’s en hispano arabieren. Mocht ik iets anders leuks zien is dat echter absoluut geen harde eis. Ik ben niet zo gek op het standaart bruine kwpn paard, heb liever iets speciaals.
Denken jullie dat dit haalbaar is met een budget van 3500/4000?
Welkom!!
Goed om te lezen dat je eerst plek afwacht bij een fijne pensionstal!
Dat is soms net zo'n grote uitdaging als het vinden van het juiste paard moet ik zeggen..
En qua budget, ik denk dat je onbeleerd wel iets moet kunnen vinden. Wat me wel opvalt is dat er veel aanbod is van Spanjaarden. In mijn vorige zoektocht heb ik ook een aantal spaanse paarden gezien, maar je moet wel erg goed zoeken om het kaf van het koren te scheiden.
Onbeleerd is er vaak wat minder aan verprutst, al zou ik denk ik wel zoeken naar een in Nederland gefokt dier.