Winterdipje, equestrians, unite!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 20:53

Murphylover schreef:
Ik meld mij ook.
Vind het helemaal niks die winter en herfst. ,nat koud,en veel wind had ik al gezegd nat ! Verschrikkelijk ik heb het altijd koud rond deze tijd (goed s zomer kan ik het ook koud hebben heb alleen een korte broek aan als het 25+ en geen wind is anders vind ik het koud). 3 lagen kleding heb ik nu al minimaal aan en dan heb ik het nog koud!

Rijden doe ik niet met regen, we kunnen hier alleen op buitenrit. Ik pak er mooi de drogen dagen tussen uit ;)

Paard heeft gelukkig ook een hekel aan regen en wind die weet vaak niet hoe snel mogelijk hij weer op stal moet komen. Ik probeer hem altijd s winters toch minimaal 1 tot 2 uur buiten te zetten wel in de bak, want het weiland is niet te doen en we zitten op zand grond. Maar meestal is meneer er met 20 min wel klaar mee en dan kan meneer serieus boos worden als hij niet naar binnen mag _O- .
Meestal geef ik hem dan nog maar een uitgebreide poetsbeurt en heel veel aandacht. Je moet toch wat met dat slechte weer.

haha ja dat heeft die van mij ook. Die stak van de week d'r neus buiten de stal blijft staan denkt hmm. Wordt van achteren aan gedrukt door een ander paard gilt een keer draait zich om en loopt de stal weer in _O- _O-

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:00

Rijden met wind en regen kan alleen op de dravers, de haflinger en de IJslander. De arabjes gaan dwars op de weg staan met hun kont naar de wind en vinden iedere andere inspanning paardenmishandeling als het regent :+ en als het waait zijn ze te opgefokt. Arabjes zijn mooi weer paardjes _O-

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:20

Arabesk schreef:
Rijden met wind en regen kan alleen op de dravers, de haflinger en de IJslander. De arabjes gaan dwars op de weg staan met hun kont naar de wind en vinden iedere andere inspanning paardenmishandeling als het regent :+ en als het waait zijn ze te opgefokt. Arabjes zijn mooi weer paardjes _O-

Oh ja zo is mijn quarter ook. Echt een dametje. Haffie gaat door weer en wind! Gelukkig heb ik een hele enthousiaste bijrijdster :))

Mi_Amore

Re: Winterdipje, equestrians, unite!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-20 21:25

De Haflingers hier trekken zich idd geen hol aan van regen/wind/ ....

De PRE daarentegen... Die zou door de draad knallen bij de eerste drup regen als dat de snelste weg naar de stal is :')

Ik ben thuisgekomen om 19h15 en nog steeds met man en macht aan het proberen mijn voeten op te warmen, brrr.

(wel flink in de bak gereden, buiten (sta op een weiland), dus pluim voor mezelf en een extraatje voor 't peerd)

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 21:57

O ik meld mij ook! Verschrikkelijk dit weer. Als ik een droge binnenbak had gehad dan was ik wel naar stal gegaan en gaan rijden. Maar nu..... paard staat vol pension 24/7 buiten, bak is een zwembad, ochtenddienst betekend te donker voor het bos en volgende week avonddienst en dan voorspellen ze zoveel regen dat ik geen zin heb om te rijden en dat is voor paardlief ook niet fijn om een zadel op te krijgen op haar natte vieze vachtje. En aangezien het toch 25 min rijden is vind ik het tever om alleen heen te gaan om hallo te zeggen, dus blijf ik lekker thuis. Maar nu voel ik mij weer naar, dat er zoveel geld in de maand naar mijn paard gaat en ik ga er niet naar toe _-:(

Geef mij maar zomer

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 22:32

Gedeelde smart is halve smart. Heerlijk om het hier te kunnen delen.
Ook ik kan niet wachten totdat de dagen weer echt merkbaar gaan lengen. Vooral de duisternis en de nattigheid is een combinatie waar ik heel mistroostig van wordt. Ook het feit dat ik vaak net zolang bezig ben om alles weer schoon te krijgen, als met het rijden zelf, maakt me soms moedeloos. Dan sla ik toch het toch maar af en toe over. Het is niet anders.

Murphylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-20 23:30

maj0 schreef:
Murphylover schreef:
Ik meld mij ook.
Vind het helemaal niks die winter en herfst. ,nat koud,en veel wind had ik al gezegd nat ! Verschrikkelijk ik heb het altijd koud rond deze tijd (goed s zomer kan ik het ook koud hebben heb alleen een korte broek aan als het 25+ en geen wind is anders vind ik het koud). 3 lagen kleding heb ik nu al minimaal aan en dan heb ik het nog koud!

Rijden doe ik niet met regen, we kunnen hier alleen op buitenrit. Ik pak er mooi de drogen dagen tussen uit ;)

Paard heeft gelukkig ook een hekel aan regen en wind die weet vaak niet hoe snel mogelijk hij weer op stal moet komen. Ik probeer hem altijd s winters toch minimaal 1 tot 2 uur buiten te zetten wel in de bak, want het weiland is niet te doen en we zitten op zand grond. Maar meestal is meneer er met 20 min wel klaar mee en dan kan meneer serieus boos worden als hij niet naar binnen mag _O- .
Meestal geef ik hem dan nog maar een uitgebreide poetsbeurt en heel veel aandacht. Je moet toch wat met dat slechte weer.

haha ja dat heeft die van mij ook. Die stak van de week d'r neus buiten de stal blijft staan denkt hmm. Wordt van achteren aan gedrukt door een ander paard gilt een keer draait zich om en loopt de stal weer in _O- _O-

Haha die van mij ook het liefste als ie de kans krijgt rechtsomkeert weer zijn stal in of als het heel hard regend en stormd dan gaat hij nog eens niet de drempel over. Ga zelf maar buiten staan denkt hij dan :evaw:

P0lly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 20:29

Oh wat ben ik blij om te lezen dat ik niet de enige ben hahah

Heb zo’n hekel aan de winter. Donker, kou en nattigheid is zo niet mijn ding. Daarbij een onverlichte, niet gedraineerde rijbak en open stalgebouw :(
Maar voel me altijd zo schuldig ten opzichte van de paardjes, ze staan gelukkig 24/7 buiten maar toch...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:03

En in het weekend ook nog niet eens met de trailer naar de duinen kunnen omdat half Nederland eropuit gaat....

Mezelf maar werd vermaakt met een rondje rijden over de dijk. Bij dat ik paarden heb, want anders wordt het leven wel erg saai in de lockdown.

Wel verrekte koud zeg. Gewapend met kipwarme rijbroek en oorwarmers onder m'n cap toch nog 10 km gereden. Winter is al erg genoeg maar waarom dan zo grijs en naar.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 18:40

Ik heb dus echt al sinds 8 november niet meer gereden. Te koud, te nat en te grijs :brr: Nu is mijn merrie 26 dus hoeft t niet zo nodig meer maar merk dat ik t dus ook niet meer kan opbrengen nu. Ik kan niet wachten tot het weer lente word

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:01

Bij ons scheen het zonnetje. Vanochtend eerst om 10 u les gehad in de binnenbak en deze namiddag lag paddy heerlijk te zonnen.
Afbeelding

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 19:09

Een topic na mijn hart! Zodra in het najaar het weer om slaat wil ik emigreren naar een warm land _O-

November tot met februari zijn niet mijn maanden. Donker, modder, koud.. Dan ben ik blij als ik mijn laarzen niet verloren heb tijdens het uitmesten van de paddock.. En alles veilig, redelijk schoon en wel voor de nacht binnen staat. En dan kijk ik naar mijn merrie.. En mijn merrie naar mij.. Een knuffel en een wortel en ze is meer dan tevreden.

Toch probeer ik 3 á 4 dagen de training. Weer of geen weer als ik dan klaar ben voelt het ook wel weer goed. Maar onder het kleedje op de bank is toch mijn place to be _O-

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:47

Mi_Amore schreef:
De Haflingers hier trekken zich idd geen hol aan van regen/wind/ ....

De PRE daarentegen... Die zou door de draad knallen bij de eerste drup regen als dat de snelste weg naar de stal is :')

Ik ben thuisgekomen om 19h15 en nog steeds met man en macht aan het proberen mijn voeten op te warmen, brrr.

(wel flink in de bak gereden, buiten (sta op een weiland), dus pluim voor mezelf en een extraatje voor 't peerd)

Grappig dat je dit zegt, want mijn PRE staat het liefst de hele dag buiten. Ook nu met dit prutweer. En meneer is met 5 jaar pas naar Nederland gekomen vanuit Spanje

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:44

Help, ik heb een dip. Ik werk in ploegen vroege/ late. Deze week de vroege dat wil zeggen dat de wekker om 4.40u gaat.
En ik voel mij deze week zo moe. Ik kan het met moeite opbrengen om iets te doen.