Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Blackberry28 schreef:....Ook gezien de verkopers nu al zeggen dat ze een goed gevoel bij je hebben en in de prijs willen zakken eventueel vind ik zelf wat vreemd als je iemand niet eens ontmoet heb.
Daancha schreef:Blackberry28 schreef:....Ook gezien de verkopers nu al zeggen dat ze een goed gevoel bij je hebben en in de prijs willen zakken eventueel vind ik zelf wat vreemd als je iemand niet eens ontmoet heb.
Ik snap wel dat je dat zegt. Maar bij mij ging het ook zo dat ze in het eerste telefonische gesprek meteen wilden zakken (het was wel in de crisis, 2012). Ze had dat goede gevoel en wilde liever aan een particulier verkopen dan aan een ruiter voor doorverkoop. Na de 3e keer kijken voor een scherpe prijs gekocht, veel minder dan hij waard was. Ik heb er een mega goed paard aan.
Jasmijn159 schreef:Maak in elk geval heeeeel goede afspraken over wie er verantwoordelijk is bij stront aan de knikker.
Wat als hij in de tussentijd koliek krijgt, een wond op loopt, kreupel wordt? Wie betaalt er wat en hoe bepaal je hoe ver je gaat? Of wat gebeurt er als hij schade toebrengt aan iemand anders of iemand anders zijn eigendom?
pillow schreef:Jasmijn159 schreef:Maak in elk geval heeeeel goede afspraken over wie er verantwoordelijk is bij stront aan de knikker.
Wat als hij in de tussentijd koliek krijgt, een wond op loopt, kreupel wordt? Wie betaalt er wat en hoe bepaal je hoe ver je gaat? Of wat gebeurt er als hij schade toebrengt aan iemand anders of iemand anders zijn eigendom?
Waarom lees jij niet eerst voorgaande stukken. TS doet het niet.
Prairy schreef:Ik vind het heel verstandig van je dat je eerst gaat doorsparen voor wat je wil
Misschien is het wel verstandig om dan zelfs nog iets langer door te sparen voor de eerste periode dat je het paard hebt, voor onvoorziene kosten etc.
Goed gedaan
So_fia schreef:Het vreemde vind ik overigens wel dat ik nu twee keer beleefd heb afgewezen, de tweede keer hebben ze het erbij gelaten en nu krijg ik ineens nogmaals een bericht met de vraag dat de eigenaar vraagt wat ik ervoor over heb
anjali schreef:So_fia schreef:Het vreemde vind ik overigens wel dat ik nu twee keer beleefd heb afgewezen, de tweede keer hebben ze het erbij gelaten en nu krijg ik ineens nogmaals een bericht met de vraag dat de eigenaar vraagt wat ik ervoor over heb
Dat komt wel vaker voor.Als je nog geinteresseerd bent kun je toch gewoon bieden dan.Kennelijk is het hen niet gelukt om hem voor hun vraagprijs kwijt te raken en zijn daarom nu genegen om hem voor minder te verkopen.
anjali schreef:pillow schreef:Dan willen ze er kennelijk graag vanaf. Er zou bij mij een alarmbelletje gaan.
Dit lijkt me gewoon onderhandelen,zoals gebruikelijk in de paardenwereld.
pillow schreef:TS heeft te kennen gegeven dat ze er van af ziet, dus de fase van onderhandelen is voorbij. Dan vind ik het raar dat ze toch weer contact zoeken. Proberen op haar gemoed te spelen of wat? Ik zou er niet blij van worden, als ik aan de verkoper heb gezegd dat ik het niet meer wil, toch weer benaderd wordt. Is zij de enige die belangstelling heeft? Waarom dan.
So_fia schreef:pillow schreef:TS heeft te kennen gegeven dat ze er van af ziet, dus de fase van onderhandelen is voorbij. Dan vind ik het raar dat ze toch weer contact zoeken. Proberen op haar gemoed te spelen of wat? Ik zou er niet blij van worden, als ik aan de verkoper heb gezegd dat ik het niet meer wil, toch weer benaderd wordt. Is zij de enige die belangstelling heeft? Waarom dan.
Voor mijn gevoel is het ook wat vreemd dat er toch weer contact wordt gezocht. Ik weet verder niet of er al contact is met anderen maar ik vraag me erg af waarom er weer contact wordt gezocht, maar daar zal niemand antwoord op kunnen geven, alleen als ik het hen vraag.
Prairy schreef:Nou ja, dan kun je 2 dingen doen.
1: je laat het gaan want je bent er al klaar mee
2: je vraagt waarom ze het nog een keer vragen en je zegt dat je nog eens naar je budget gekeken hebt en geeft ze een lager bod als je maximum. Op die manier houd je ruimte over voor je onvoorziene kosten. Als ze het paard echt kwijt willen dan zit jij in een betere onderhandelingspositie.
Maar laat je niet dwingen om iets te kopen en zorg dat je het paard laat keuren! Wie weet is er een andere reden dat ze er sneller vanaf willen die ze niet tegen jou vertellen.