KellyR schreef:Ik heb zelf een 17.5 inch op mijn PRE van 160. Dit past op hem, maar een 18 inch hoef ik niet te proberen en heb ik zelf gelukkig ook niet nodig. Maar het lijkt alsof je hele lange benen hebt, waardoor je toch naar een 18 inch zou kunnen gaan.
Dit paardje lijkt ook geen lange rug te hebben. Het kan dus een heuse uitdaging worden om er een passend zadel voor te vinden want je benen zijn erg lang!
Ik weeg hetzelfde als jou, en ik vind mezelf nu aan de zware kant voor mijn paard. Dus we zijn bezig met afvallen. 20% vind ik zelf aan de hoge kant, alles daar onder in minder belasting.
Kortom, ik zou het niet doen.
Je beugels moeten zeker 15cm langer zijn. Je steekt dan onder je paard uit. Hoever je dan uit steekt is lastig te zeggen omdat je ook een andere houding krijgt. Als jij dus niet meer makkelijk je been aan kan leggen, lijkt dit mij onder geen beding fijn rijden.
Mocht de koop door gaan, zorg voor een zadelmaker die naar jullie als combinatie kijkt. Niet alleen jij moet goed zitten, maar je paard mag ook geen ongemakken aan het zadel ondervinden.
Ga opzoek naar een houding en zit instructrice alvorens je meer op wilt gaan pakken (klassieke dressuur, centered riding etc). Jouw eigen balans kan alles maken of breken.
Edit, op elke koop heb je toch 14 dagen bedenk tijd? Volgens mij mag je gewoon je bod intrekken en moet zij jouw aanbetaling terugvorderen.
Anders zou je het nog kunnen gooien op dwaling, ze heeft jou verkeerd geïnformeerd. Met de juiste informatie had je dit paard niet gekocht. 90% in dit topic vind je te lang, je kan dan toch wel uit gaan van foutieve informatie lijkt mij.
Ik ben er bang voor dat de verkoper er niet zo over denkt.