Megabod op pony strik erom?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:13

Nee.
Ik verkoop alleen als het aan alle kanten passend is.
Als dat kind er binnenkort haar nek mee breekt, heb JIJ een ***pony verkocht he, en reken maar dat dat rondgebazuind wordt.
Ik wil het in de eerste plaats al niet op mijn geweten hebben, maar op de tweede plaats ook graag mijn naam in het paardenwereldje zuiver houden.

s0173957

Re: Megabod op pony strik erom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:16

Strik errond.
Zoals onlangs iemand tegen mij zei: beter met spijt verkocht dan met spijt gehouden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:19

Nu, ik vind wel dat je als verkoper kan kiezen naar welk nieuw huisje de pony gaat zonder een geïnteresseerde koper weg te zetten als een arrogante patser. Kan zijn dat het geen match is, maar we kunnen hier wel beleefd en netjes blijven.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:21

Ik zou t alleen doen als je weet dat je geen gezeur krijgt met zo’n bekende omdat de kids er af vallen of er toch geen plezier mee hebben.

Dochter, tja die snapt ook vast wel dat geld niet aan de boom groeit.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:22

TS benoemt gedrag wat ter zake doet in deze casus.

Solica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:23

Ik had het gedaan. Als je dochter toch al bijna 18 is en je krijgt er zo'n bod voor. Voor hetzelfde geld staat hij morgen kreupel in de wei en raak je hem niet meer kwijt.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:24

Nou als het plan toch al was om ooit te verkopen dan zou ik 'm nog komen brengen ook.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:25

lastig ts.

je geeft aan. pony is voor de verkoop, dus ik zou zeggen ja, verkopen
koper is niet ideaal, maar je weet anders ook niet waar het heen gaat. kan mooi lijken, hoeft niet zo te zijn.

fijn dat je dochter niet op geld belust is, maar dit is wel super en krijg je nooit weer.

ik zou het dus doen en indd goed vastleggen dat t hun risico is en jij een goed beeld van de pony hebt geschetst

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:27

Ik vind dit een lastige. Het geld is altijd lekker, zeker als je het dier met dikke winst kunt verkopen. Maar ik zou het toch ook belangrijk vinden dat het dier goed terecht komt. Hoe schat je dat in? Hebben ze goede begeleiding op stal? Heeft de dochter de ervaring die bij de pony past? Je wil ook niet dat het diertje binnen een half jaar in de handel verdwijnt lijkt me. Dan zou ik zelf liever wat minder geld krijgen, maar dat het dier naar echte liefhebbers gaat.

Aangezien je ook vraagt wat wij gedaan zouden hebben nog even een toevoeging. Ik heb in het verleden regelmatig geinteresseerden gehad voor mijn pony. Die had ik ook voor meer kunnen verkopen dan ze ons gekost had. Maar ik heb het niet gedaan, omdat mijn pony's mijn maatjes zijn. Die gaan niet weg zolang ik ze een paardwaardig leven kan bieden en hopelijk gaan ze op hun oude dag thuis dood.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:30

Ik zou het anders stellen. Ik zou tegen je dochter zeggen, dat als zij wil dat hij nu niet verkocht wordt, hij blijft en er ook niet over een half jaar of een jaar een ander komt. Dat hebben mijn ouders vroeger ook gedaan toen we onze eerste pony kochten. Ze vermeldde erbij dat hij niet geschikt was voor wedstrijden (was hij ook niet echt) en dat hij nooit meer weg zou gaan. Hij is nu 27 en loopt nog steeds in de wei. Nooit spijt van gehad en ik zou hem ook nooit ruilen.
Misschien wil ze wel gewoon op de pony blijven rijden, en in dat geval zou ik hem ook niet verkopen. Mocht ze dan zeggen, ja maar over een half jaar wil ik toch een andere, dan zou ik hem wel verkopen.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:32

Hangt er vanaf hoeveel je van de pony houdt en of je ook mentaal afstand kan doen. Als het klopt wat je zegt en deze pony veel te veel mans is voor hun kinderen, gaat dat ellende geven. Kan jij je er dan van distanciëren als het paard de handel in gaat? Of met hulpmiddelen gereden wordt waar jij helemaal niet achter staat?

Als het antwoord ja is, dan gelijk verkopen!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:40

Je had toch al nee gezegd?

Vind maar weer eens een goede, gezonde betrouwbare sportpony waar je dochter mee kan lezen en schrijven...

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:43

Simbaa schreef:
Je dochter is al bijna 18 en de pony moet ooit toch verkocht worden?

Patser of niet, bij mij ging er een strik omheen :D

Ja, je dochter kan leren dat niet alles om geld draait, maar uiteindelijk draait er in het leven wel heel veel om geld. Zeker als je paarden hebt ;)

Helemaal mee eens, zeker op die leeftijd :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:44

Eatshay schreef:
Dat voegt toch helemaal niets toe? Alsof die ene nee van TS zo'n meneer gaat veranderen, ik betwijfel het ten zeerste.

Als het de mijne was geweest was ie nu al onderweg geweest naar meneer.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:46

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:35, in het totaal 1 keer bewerkt

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:46

Nee ik moet absoluut een goed geboel erbij hebben.. veel meer waard als geld

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:47

Jester_ schreef:
Simbaa schreef:
Je dochter is al bijna 18 en de pony moet ooit toch verkocht worden?

Patser of niet, bij mij ging er een strik omheen :D

Ja, je dochter kan leren dat niet alles om geld draait, maar uiteindelijk draait er in het leven wel heel veel om geld. Zeker als je paarden hebt ;)

Helemaal mee eens, zeker op die leeftijd :D

En om precies dezelfde reden beargumenteer ik andersom. Verantwoordelijkheid voor een levend wezen nemen, principes vasthouden en die boven geld stellen zijn voor mij nóg belangrijker.

Het is een persoonlijke kwestie, je kunt eindeloos meningen verzamelen maar uiteindelijk gaat het erom hoe je er zelf in staat.

Miran

Wat zijn de plannen van je dochter, gaat het over een paar maanden en dan naar de paarden over, of wil ze veel langer door met deze pony?

Roodvos

MarryAnneR schreef:
We noemen een prijs die hij volgens ons ons direct te hoog gaat vinden.
Oké deal zegt hij.

Ik vind dat je hier goed weg komt!
Jij vraagt geld, (potentiële) koper gaat akkoord.
Ik ben geen jurist, maar ik zou zeggen: mondelinge koopovereenkomst.
En dan had deze man, als hij dat had gewild, jullie aan de verkoop voor dat geld kunnen houden.

Leer voor jou voor de volgende keer: als je (nog) niet wil verkopen, of het gewoon nog niet weet, GEEN geld vragen! Maar zeggen: daar hebben we nog niet over nagedacht. Kunnen we er later op terug komen / contact over opnemen.
En geloof me, op deze manier is al heel veel ellende ontstaan in de paardenwereld tm rechtszaken aan toe.

In dit geval, gezien de leeftijd van je dochter, zou ik zeggen: strik erom en verkopen dat dier. Goede paarden zijn duur, dus je hebt dan een mooi instapbedrag om voor je dochter op zoek te gaan naar een leuk paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:48

Bij mij ging ie niet. Zeker niet bij iemand die het vooral doet om dominantie te bewijzen. Het is een levend wezen, geen fiets. Een levend wezen gaat naar iemand die past. Niet naar iemand die wil bewijzen dat alles te koop is.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:49

Ailill schreef:
Eatshay schreef:
Dat voegt toch helemaal niets toe? Alsof die ene nee van TS zo'n meneer gaat veranderen, ik betwijfel het ten zeerste.

Het gaat er ook niet om om een gedragverandering bij de potentiële koper te verkrijgen.
Het gaat er om dat iemand met 'duidelijk geld teveel' haar pony voor een niet-passend ruitertje wil kopen.

Mijn reactie was gericht op degene boven mij die het de TO kwalijk neemt dat ze de koper als 'arrogante patser' neerzet. Imo benoemt TO slechts het gedrag van deze meneer (en dat doet ter zake in dit verhaal en bij haar argument om 'nee' te zeggen)
Laatst bijgewerkt door Eatshay op 09-11-20 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:50

Het ligt aan de prioriteit die je stelt denk ik. En dat is aan jou, je ziet al in de reacties dat het verschilt per persoon.

Is je doel van de verkoop het meeste ermee verdienen (in ieder geval in korte termijn) dan ja.

Is het doel van verkoop (deels) het beste huis vinden voor de pony dan zou ik nee zeggen nav je verhaal.

Ik denk dat molfre het mooi heeft beschreven.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:52

Je kan ze in ieder geval een (paar) keer laten rijden. Misschien is de match best aardig of komen ze er zelf achter dat het niet gaat.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:53

Als de kopers fijne mensen zijn waar het dier het goed gaat hebben; verkopen. Geen zaken invullen die je niet in kan vullen. Misschien nemen ze met hun 'geld teveel'
wel erg veel begeleiding......

In principe heb je het dier al verkocht. Je hebt geld genoemd en koper ging akkoord...

Als je geen afstand wil nemen van een dier, dan geen dier voor de verkoop kopen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:54

Ik heb intercontinentaal interesse (met aanbiedingen ook gehad) voor mijn hengst waar menig persoon niet over na zou hoeven denken, ik hoef er ook niet over na te denken.. Hij staat niet te koop :D Ik weet zeker dat ik mijn once in a lifetime paard heb :j Ook zijn maatje (minipaard) kon ik na een viral video naar o.a. de USA verkopen, maar dat is het maatje van mijn hengst. Kreeg ik ook mooie prijzen op geboden, maar die gaat zeker niet weg.

Het ligt echt aan je doelen en de band met je paard.