hele goede actie van jou en je vriendin...ik duim mee voor een goede afloop!
Imaginary
Geplaatst: 16-02-04 20:51
heey echt heel goed dat jij en je vriendin hebben in gegrepen..ik duim ook voor een goede afloop!
aisie
Geplaatst: 16-02-04 20:59
Heel goed van jullie! Echt super! Hopelijk knapt het beestje wat op na het tandartsbezoek en kan ze nog een hele lange tijd bij jullie genieten van het leven. Dat verdient zo'n oud beestje toch echt wel!
araber
Geplaatst: 16-02-04 21:36
he super actie en trouwens ook van de manege ook hoor petje af want meestal zijn ze niet zo makkelijk hiet bij ons tenminsten,
lies
Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-04 22:55
Ben net weer even bij haar geweest, poosje gewandeld en ze komt naar mijn idee al een klein beetje bij. Eten doet ze nog steeds niet. Een suikerklontje nam ze aan, maar na een hoop geklier in haar mond spuugde ze het in kleine stukjes weer uit. Ze ligt veel, maar komt nu wel weer wat vaker overeind om wat de gang in te staren. Het lopen gaat best vlot, hoewel ze wel om de zoveel rondjes even pauze wil nemen voor ze verder loopt. Mesten doet ze nog steeds niet, maar ik heb wel het idee dat er meer activiteit in haar buik te horen is.
Morgenvroeg komt dus de veearts. Ik hoop toch zo dat hij het nog zinvol vindt om haar te behandelen. Wellicht dat een spuit parafine helpt? Iig gaan we op het oordeel van de veearts af, doorgaan of stoppen, dus ik ben al behoorlijk zenuwachtig voor morgen.
prompter
Geplaatst: 16-02-04 22:59
Wat goed Lis !
Heel veel oude paarden hebben enorme problemen met hun gebit, en kunnen daarom heel slecht voedsel opnemen. Ik ga duimen voor je morgenochtend, en ik vind het echt super van je !
A mind is like a parachute - it works best when it's open
Cassidy
Geplaatst: 16-02-04 23:06
Bravura schreef:
Fijn dat er zulke mensen zijn die het beste met zo'n diertje voor hebben, maar bedenk je wel dat als ze eenmaal zo oud zijn je wel op onkosten gejaagd kan worden.
Ik denk dat Lis zich dat wel terdege realiseert....
Rinoa
Geplaatst: 16-02-04 23:07
Wat een goede actie van jullie! Ik zal duimen hoor morgen! Het zou natuurlijk geweldig zijn als de vee-arts denkt dat er nog hoop voor haar is. Maar als dat niet zo is, hebben jullie in ieder geval jullie best voor haar gedaan!
Kayla
Geplaatst: 16-02-04 23:18
Wat een actie Lis . Succes bij de dierenarts morgen!
Jurga
Geplaatst: 16-02-04 23:23
Toppie joh, nu maar hopen dat de DA het nog ziet zitten!
natte
Geplaatst: 17-02-04 02:00
Ik vind jullie twee hele grote KANJERS!!!!! Hele dikke kus
Liefs Natte
Horse_
Geplaatst: 17-02-04 09:55
Goede actie! En ook van de anderen die manegedieren een goede oude dag bezorgen. Mijn paardje van 31 heb ik 4.5 jaar geleden (27 toen) ook van een manege. Hij hoestte al lang maar zag er verder ook nog heel goed uit. Gelukkig is het goedgekomen zal voor jullie ook duimen. Als je nog tips nodig hebt over voeding e.d. kun je altijd vragen stellen hoor. succes
Marengo_82
Geplaatst: 17-02-04 11:05
Super dat jullie dit gedaan hebben Ik ben heel hard aan het meeduimen. Als de dierenarts het nog ziet zitten (wat ik heel hard hoop) dan volgt er wel nog een lange weg om je beestje er weer zo goed mogelijk boven op te krijgen. Zeker bij een 30+ertje...
Ik spreek uit ervaring... Mijn paardje heeft meer als een jaar geleden een (wel heel hevige) koliekaanval gekregen. Hij is er nu nog steeds niet helemaal bovenop Vroeger was hij rond, gezond en had redelijk wat spieren; nu zie je nog steeds zijn ribben, rug is wat ingevallen en ik slaag er niet in zijn spieren terug te kweken. Ook zijn conditie is niet meer wat het geweest is en hij was nog maar 16 (ondertussen 17). De eerste weken na zijn koliekaanval is hij heel moe gebleven, weinig gegeten en was vrij lusteloos. De revalidatieperiode was voor ons allebei verschrikkelijk zwaar en is eigenlijk nog niet afgelopen. Maar toch ben ik blij dat ik die ene nacht voor het juiste gekozen heb.
Ik wens jullie nog heel veel moed, en laat ons nog iets weten!
wynoah
Geplaatst: 17-02-04 13:06
Weet je al wat?
Stekeltje
Geplaatst: 17-02-04 14:31
Ik ben ook ontzettend benieuwd wat de veearts heeft gezegd, of ie helemaal gezond is, duimen maar.....
ellenlouise
Geplaatst: 17-02-04 15:03
Geweldig Lis. Niet teveel twijfelen, je hebt dat dier in ieder geval een tweede kans gegeven, vergeet dat niet!
Enne, ik ben ook benieuwd naar het verhaal van de dierenarts. En naar een foto natuurlijk
lies
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 16:45
Pff, ik heb vanaf 9 uur zitten wachten op de veearts. Om 13 uur kwam hij pas
Maar goed, doet er ook niet toe.. In principe weet ik nog niet alles. Of we gaan behandelen hangt van het bloedonderzoek af, de uitslag krijg ik vanmiddag nog.
Ze heeft iig een rotte kies en flink wat haken op haar kiezen. Volgens hem een grote mogelijkheid dat dit de oorzaak van de koliek en alles eromheen is. Ze is wat bevangen aan het raken door het vasten, maar nog niet in ernstige mate. Zorg is dus dat er wat eten in komt. De mest wat er uit komt (weinig dus) ziet er heel goed uit zegt hij, darmactiviteit is er wel, maar het houdt niet over. Vacht en conditie waren volgens hem redelijk.
Nu is het dus wachten op de testresultaten van het bloed. Wanneer die goed of voldoende zijn gaan we behandelen. In eerste instantie worden dan haar kiezen gevijld, de rotte kies wordt misschien verwijderd en de ontsteking onder de kies wordt behandeld met antibiotica. Blijkt uit de testen dat haar lever en nieren slecht werken, is het einde verhaal. Dan is ze gewoon op.
Ik twijfel iig niet meer. De vacht gaat weer mooi liggen, ze glanst zelfs een beetje. Ze heeft net een paar happen muesli gegeten, het eerste weer in 3 dagen. Ze lijkt weer wat blijer te zijn. Dus ik ben blij dat we haar toch nog een kans hebben gegeven. Mocht het niet goed zijn, weet ik iig zeker dat ze niet voor niets dood is gegaan.
Nog even wachten op de resultaten dus. Wachten en duimen
ben weer vergeten foto's te maken
Mireille
Geplaatst: 17-02-04 17:04
Super zeg! Ik hoop dat haar gezondheid nu met een stijgende lijn om hoog gaat en ze lekker kan genieten van haar oude dag.
Toppie van je! Echt waar!
rona
Geplaatst: 17-02-04 17:25
Wat een geweldige actie van je En ik hoop dat met het paardje alles goed komt! Je hebt in igg gedaan wat je kan doen
Horse_
Geplaatst: 17-02-04 17:42
jeetje wat geweldig dat je al verschil ziet. Nu duimen tot morgen en hopen dat haar een goede oude dag gegund is.
lies
Geplaatst door de TopicStarter: 17-02-04 18:24
Ik heb de gebeld voor de uitslag! Het eerste wat de veearts zei was; "Je hebt een gezond paard". Alles is goed, ze is kerngezond. Voor een dertigplusser zag alles er meer dan prima uit volgens hem.
Dus, we gaan behandelen! Morgenvroeg gaan we beginnen. Ben zo blij
Renske_
Geplaatst: 17-02-04 18:28
gelukkig!! echt super!
hopen dat ze snel opknapt!
Hinnik2
Geplaatst: 17-02-04 18:35
WAAAAAAAAW ik ben echt blij voor jou. Veel geluk en plezier ermee. En nog eens bravoo voor je nobele daad!!!!!
Xantha
Geplaatst: 17-02-04 18:39
Goed zeg!!, heb je hele verhaal gevolgd. Super als haar tanden weer goed zijn gaat ze vast weer beter eten en voelt ze zich al snel weer de oude!! Gefeliciteerd!
Rinoa
Geplaatst: 17-02-04 18:40
Gefeliciteerd hoor! Dat zal zeker een hele opluchting zijn!!