[VOLG] Next-level internetshoppen: Ronnie De Pony is er!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:00

Klijntje schreef:
Letsdunit, oehhh een D <3 Super gaaf! Was het voor jullie ook de eerste keer om te importeren? Hoe hebben jullie het aangepakt? Ik moet zeggen dat het traject me tot nu toe reuze meevalt. En de kosten (ongeveer 400 pond) vielen me ook niet tegen. Ik dacht eerst echt dat er nog eens de vraagprijs bovenop zou komen... Was totaal niet thuis in dit soort zaken.

Die van mij is via Nebo Stud naar Nederland gebracht. Gaat allemaal vrij eenvoudig. Die vrachtwagens rijden best vaak heen en weer, er is kennelijk genoeg handel tussen de UK en Europa.
Kopen op afstand is best spannend, zo had ik even over het hoofd gezien dat die van ons iets groter was als dat ik in de planning had (ze moest eigenlijk in 2span naast onze Welsh C :+ )
Maar ze is geweldig, ik zou haar voor geen goud willen missen :D

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-20 16:04

Oh haha oeps :+
Ja dat viel mij ook op! Dat er wekelijks op&neer gereden wordt!
Heb even gespiekt in je berichten, wat een toffe pony!

Janinevv

Re: Next-level internetshoppen: wachten op Glanteifi Cynnan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 17:06

Wat een onwijs leuke pony zeg ! En wat spannend :o

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-20 12:43

Zaterdag wordt ie opgehaald door John Parker, op zondag verblijft hij dan bij hun op de ‘yard’. Op maandag komen ze deze kant op *\o/* Brrr spannend!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 00:31

Tof!!! Hoe groot ben jij eindelijk :D met een type c. Ik ben alvast fan van Ronnie en ben benieuwd wanneer hij thuis op je wei staat.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 01:21

Wat spannend en super leuk! Hopelijk gaat de reis helemaal goed en heb je maandag de pony op de stoep staan.

Klein vraagje vanaf mijn kant; als de pony als 4 jarige 1.37 is gemeten (geschat) dan gaat hij nog wel wat groeien. Mag je ze dan nog steeds een C type noemen? Ik denk dat het groeien zeker geen negatief iets zal zijn, mochten je kids dan wat langer dan jezelf bent worden en nog steeds interesse hebben kunnen ze nog blijven rijden.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 07:46

Hannanas, ik ben niet kort (1,74 ongeveer) maar weeg met kleding, laarzen, cap enz hooguit 60kg dus dat is geen probleem. Heb een lang bovenlijf dus ik verwacht niet dat ik er heel ver onderuit zal hangen met m'n voeten.
De meeste Britse 'natives' zijn nogal rond en 'will easily take up your leg' zoals ze dat dan zeggen.

LuffB, wat een interessante vraag! Ik heb eerlijk gezegd geen idee :D De meeste echte D's om het zo te noemen zijn dacht ik toch wel iets anders van type, veel meer body en spectaculairdere knieactie.

Ik heb zelf ook een vraag; de eigenaar gaf aan dat Ronnie bij hun een deken op heeft als het kouder is. Op de foto van dinsdag heeft hij er ook een. Mijn pony's hebben nooit een deken en ik was dat bij Ronnie ook niet van plan, maarrrr...
1. Het weer is behoorlijk omgeslagen
2. De reis/verhuizing heeft misschien wel invloed op z'n weerstand

Ronnie is niet geschoren, zou hij nu nog in z'n vacht kunnen schieten of is dat al te laat en ivm de verhuizing niet verstandig?
Ik vrees nl dat onze Binky een deken zou gaan slopen, 't is echt een baby, stopt alles in z'n mond...

Kimm4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:32

Ik volg natuurlijk ook :)
Heel blij voor je dat het gelukt is! Is ook echt snel gegaan. Meestal duurt het wel een paar weekjes voor je ze thuis hebt.

Misschien even navragen wat voor deken hij op heeft en even kijken wat het weer gaat doen hier in NL. Het is nog best vroeg.

Denk niet dat hij nog veel zal groeien. Hij gaat waarschijnlijk nog wel meer de breedte in. Onze C is ook met vier jaar naar NL gekomen, toen was ze 135 en dat is ze 2,5 jr later nog steeds :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:19

Ik zou misschien wel zorgen dat je een regendeken hebt liggen, zo'n 50 grams. Dat is altijd handig en met dit weer zeker niet onhandig. Of die heeft hij misschien al op? Ik weet niet hoe dat werkt op transport.

Fenrir blijft hier wel van de dekens af, en hij pakt normaal ook alles vast.

Met 174 op een C past ook nog wel, en je bent niet zwaar. Ik heb met dezelfde lengte ook nog C's gereden en dat ging prima, alleen voor het mooie net niet. Hij is ook niet absurt smal nog toch?
Hopelijk kun je er gauw veel veilige kilometers mee maken :D
Dat worden lange dagen tot maandag :D

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:25

Klijntje schreef:
Zaterdag wordt ie opgehaald door John Parker, op zondag verblijft hij dan bij hun op de ‘yard’. Op maandag komen ze deze kant op *\o/* Brrr spannend!

*\o/* *\o/* spannend!!

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 14:32

Ha Kim, zonder jouw interventie was ik Ronnie niet tegengekomen natuurlijk :):)
Ik ben benieuwd hoe veel hij nog zal uitzwaren! Op de filmpjes vond ik hem al niet meer heel erg ‘puppy’. Maar breder mag altijd :)

Hij staat nu onder een 100grams regendeken. Zou ik er gewoon eentje met een fleece voering aanschaffen :o?
Ik heb totaal geen verstand van dekens, hou er ook niet zo van, maar ja. Het is op zich wel handig om achter de hand te hebben, ik heb er voor de dames ook één liggen (nieuw en ongebruikt in de verpakking haha).
Aangezien de pony’s al enkele weken bezig zijn met het aanmaken van hun wintervacht en nu wel echt snel in fluweeltjes veranderen, ik weet dus niet of hij dat nog in kan halen nu.
Volgens mij gaat hij zonder op transport

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:39

Gewoon even kijken hoe hij van de vrachtwagen komt. Een deken is tegenwoordig snel besteld.
Die van mij had wat last van haar weerstand maar is pas 3 en kwam zo de bergen uit dus heb ik even een vitaminen stootje gegeven. Ze knapte snel op en was snel gewend.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 14:49

Even aankijken. Een 100 grams regendeken is sowieso nooit weg vind ik. En je wilt ook niet dat hij ziek wordt natuurlijk omdat hij het niet gewend is om zeiknat te regenen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 09:35

LuffB schreef:
Wat spannend en super leuk! Hopelijk gaat de reis helemaal goed en heb je maandag de pony op de stoep staan.

Klein vraagje vanaf mijn kant; als de pony als 4 jarige 1.37 is gemeten (geschat) dan gaat hij nog wel wat groeien. Mag je ze dan nog steeds een C type noemen? Ik denk dat het groeien zeker geen negatief iets zal zijn, mochten je kids dan wat langer dan jezelf bent worden en nog steeds interesse hebben kunnen ze nog blijven rijden.

Bij de welsh werkt dat anders.

Je hebt de sectie A welshmountain, sectie B, Sectie C (cob), sectie D (cob).
Een sectie A kan ook B maat hebben en een sectie B kan C maat hebben etc etc.

De sectie C is ondanks dat het cobtype is toch heel anders gefokt dan de D type.
Zelfde geld voor de mountains compleet anders dan de sectie B qua uiterlijk.

Ik zou als hij nu een deken draagt. Niet te snel dit jaar al zonder deken gaan als het moeizaam gaat.

Idd even goed in de gaten houden. Het scheelt dat het nog niet super nat en koud is.

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 13:35

Afbeelding

Ongeveer een half uur geleden is Ronnie opgehaald bij de vorige eigenaar, in eerste instantie zouden ze hem gisteren al halen maar dan moest hij nog een extra nacht bij het transportbedrijf op stal en ze wilden hem liever zo lang mogelijk op z'n vertrouwde plek laten.
Morgenochtend neemt het bedrijf contact met me op als ze de grens over zijn.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:40

Dat hoofd <3

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:47

Ooooh spannend *\o/*
Hou je het nog een beetje uit? :D

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 16:54

Ja, nog wel. Morgen niet meer denk ik :D Hoop dat ie op een beetje handige tijd komt, eerste helft van de middag zou fijn zijn, maar dan zullen ze wel heel vroeg moeten vertrekken.
Ja dat snuitje, arme kerel weet natuurlijk niet wat hem overkomt. Morgen lekker thuis en hopelijk voor de komende 20+ jaar op z'n plek!

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:36

Leuke pony :) veel succes op reis Ronny de Ponny :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:57

Heel veel succes met afwachten de komende uren!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:38

Hij is echt enorm knap <3

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 21:37

Dank jullie wel!
Hier nog wat stills uit een paar van de filmpjes die ik had ontvangen. Om de tijd te overbruggen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is leuk he :j :):)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:07

Wat een knapperd !!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 22:20

<3

Dit vraagt natuurlijk sowieso om een Ronnie de Pony volgtopic *\o/*

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 23:48

Hij is leuk zeg! Ik wil ook een volgtopic!