Mag ik dit vervelend vinden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Re: Mag ik dit vervelend vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:01

Tuurlijk mag je dat vervelend vinden, maar ik wist door de details meteen over wie het ging, en dat vind ik dan weer niet zo sjiek van je.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:10

Vanillia schreef:
Tuurlijk mag je dat vervelend vinden, maar ik wist door de details meteen over wie het ging, en dat vind ik dan weer niet zo sjiek van je.

Weke details. Dit is globaal dat kan iedereen zijn.
Een ex bijrijder die foto's plaatst van haar oude paard... Dat kan echt de halve wereld zijn.

Misschien als je iemand kent die zoiets meemaakt dat je iets weet. Maar dit soort zaken gebeuren zo vaak dat het zelfs dan iemand anders kan zijn.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:12

Eleeke schreef:
Vanillia schreef:

Weke details. Dit is globaal dat kan iedereen zijn.
Een ex bijrijder die foto's plaatst van haar oude paard... Dat kan echt de halve wereld zijn.

Misschien als je iemand kent die zoiets meemaakt dat je iets weet. Maar dit soort zaken gebeuren zo vaak dat het zelfs dan iemand anders kan zijn.

Nou, in dit geval niet... hele geschiedenis heeft vrij uitgebreid op bokt gestaan destijds.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:14

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 02:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:41

Vanillia schreef:

Wat zijn die details dan? Want ik zie ze niet in dit topic?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-20 19:57

Oeps het loopt hier misschien een beetje uit de hand. Idd heb ik ooit de hele geschiedenis hier gepost. Toen was ik 15 jaar oud en nog niet zo nadenkend erover. Een deel is ook verwijderd gelukkig. Ik heb het geprobeerd zoveel mogelijk globaal neer te zetten om geen namen te noemen en het niet te duidelijk te maken. Voor sensatiezoekers, zoek alles maar lekker terug, veel plezier :+ Riding Dream, ik ga je even pb’en. Nav dit topic heb ik je geblokkeerd, maar misschien had ik beter even Idd kunnen melden dat ik dit niet fijn vind. Dat ik je verwijderd had als vriend leek me al duidelijk genoeg, maar dus niet :)

Edit: ik maakte dit topic eigenlijk juist om te kijken of ik er wat van kon zeggen, maar ik was geloof ik een beetje geïrriteerd. Oeps. Ik wilde namelijk niet overkomen als botte boer, maar dat is geloof ik al mislukt. Mijn excuses!
Laatst bijgewerkt door balance op 07-09-20 21:33, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Fout rechtgezet

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 19:58

Kimmie25501 schreef:
De titel paste niet :P
Maar mag ik het vervelend vinden dat de oude eigenaar (of beter gezegd, bijrijder) van mijn paard constant foto’s plaatst met dat ze mijn paard zo mist?
Ik heb mijn paard gekocht van een handelaar en het is vrij snel helemaal misgelopen. Ze wilden het paard toen niet terug en hebben mij helemaal belachelijk gemaakt en uitgescholden. Ondertussen ben ik helemaal gelukkig en ontzettend blij met mijn paard (drie jaar verder) en doe ik hem nooit meer weg.

Nu heeft dat meisje al een aantal keer gevraagd of zij hem terug mag kopen (natuurlijk niet), plaatst zij nog foto’s met hem en gebruikt ze die foto’s zelfs om reclame voor zichzelf te maken als paardentrainer.

Mag ik dit vervelend vinden of kan ik dit beter slikken? Na alles wat er gebeurt is, vind ik dit niet echt fair namelijk :)
Alvast bedankt voor jullie meningen!

Dat mag je vervelend vinden, net als dat zij haar eigen foto's en gevoelens mag posten op haar eigen pagina's.

Het aantal keren vragen of ze jouw paard mag kopen, kun je wel gewoon in de kiem smoren en dat zou ik dan ook gewoon doen; zeg haar duidelijk dat je paard niet te koop is en dat ze je met rust moet laten.

veranadautje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 13:29

Cilianne schreef:
Hier overlaatst ook een hele huilerige uitleg via Facebook van de vorige eigenaar van ons paardje gekregen, dat ze hem toch zo mist en dat ze hem nooit had mogen verkopen etc. etc.
Ze volgt mijn insta van hem en ziet wat wij allemaal doen, ze heeft destijds (2 jaar terug) hem verkocht wegens tijdsgebrek en het paardje had 2 jaar grotendeels stilgestaan.

Rustig terug geantwoord dat wij (mijn 3 dochters en ik) toch zo blij zijn met ons familiepaardje en dat hij bij ons niet meer weggaat en daarmee is de kous voor mij af.

Ik vond het ook geen fijn bericht maar ik laat het zo.

In zoon geval zou ik idd terug sturen dat die bij mij nooit meer weg gaat en mocht het onverhoopt wel zo zijn dat ze het dan wel horen. Foto's mogen ze rustig via mijn fb volgen. Ben zelf ook opzoek naar de veulens van mijn pony. Maar wel heel duidelijk een foto zou leuk zijn maar maar is echt niet nodig maar zou leuk zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:26

Het komt vaker voor dat een nieuwe eigenaar van een paard wordt gestalkt door een ex-eigenaar en zelfs vroegere bijrijder! Ts heeft dit paard van een handelaar gekocht, wat mij altijd een goede manier leek om geen last van exen van het paard te krijgen.Maar nu via sociale media kennelijk toch. Verkocht=verkocht. Ik snap goed dat ts dit vervelend vindt.Overigens mag iemand natuurlijk best vragen of een paard te koop is,maar moet een afwijzend antwoord dan ook gewoon accepteren.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:29

tja,hoe het zou horen is een iets.
je kan niemand verplichten om geen foto's meer te plaatsen van vroeger toch?
dus vervelend of niet,je kan er gewoon niets aan doen.
negeren en verder gaan, enige optie.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:33

Nou, de TS plaatst dit topic en als vliegen op een hoop kak, komt de persoon waar het om zou gaan op dit topic af. Bijzonder dat ze het topic zo snel heeft gevonden, ze zat je dus ook op bokt in de gaten te houden, TS.

Verkocht is verkocht, ook voor een bijrijdster, dan had je het paard zelf moeten kopen toen het dier te koop werd gezet. Gemiste kans, ga door met je leven.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:45

Tallie1979 schreef:
Nou, de TS plaatst dit topic en als vliegen op een hoop kak, komt de persoon waar het om zou gaan op dit topic af. Bijzonder dat ze het topic zo snel heeft gevonden, ze zat je dus ook op bokt in de gaten te houden, TS.

Verkocht is verkocht, ook voor een bijrijdster, dan had je het paard zelf moeten kopen toen het dier te koop werd gezet. Gemiste kans, ga door met je leven.

Nou idd. Vooral omdat RidingDreams laatste post van 2017 was..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:47

Tallie1979 schreef:

Dat is inderdaad wel heel "toevallig".
Zou het als TS niet echt een fijn gevoel vinden inderdaad. Kan je er iets tegen doen. Vast niet maar iemand die je blijkbaar in de gaten houd is gewoon niet fijn.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 15:00

Ik heb haar nu idd geblokt zodat ik haar niet meer hoef te zien.
Ik had haar nog wel een pb gestuurd, maar daar heeft ze niet meer op gereageerd.
Ik denk dat ik het voor nu maar laat rusten, maar wel bedankt voor jullie meningen. Het is fijn om te horen hoe anderen er over denken :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:10

Kimmie25501 schreef:
Ik heb haar nu idd geblokt zodat ik haar niet meer hoef te zien.
Ik had haar nog wel een pb gestuurd, maar daar heeft ze niet meer op gereageerd.
Ik denk dat ik het voor nu maar laat rusten, maar wel bedankt voor jullie meningen. Het is fijn om te horen hoe anderen er over denken :)

Maar waar ben je nu zo geïrriteerd over dat ze meteen helemaal geblokt moet worden? Hoeveel berichtjes heeft ze je dan gestuurd? Zoals ik het nu lees ontving je van haar een bericht met de vraag of ze je paard mocht kopen en ontdekte je toen allemaal oude foto's van jouw paard op haar FB wall. Schoot dat meteen in je irritatie?

Een verzorgster heeft natuurlijk geen zeggenschap gehad over de verkoop en was waarschijnlijk niet in staat om hem toen te kunnen kopen. Ik vind dat altijd wel sneu voor zulke meisjes. Tenslotte zijn zij ook gewoon echt gek op hun verzorgpaard. Ik had haar gewoon te woord gestaan en gezegd dat ik heel blij ben met het paard en dat hij absoluut niet te koop is. Maar misschien zit er nog meer geschiedenis achter?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 15:15

Er zijn vervelende dingen gebeurd waar ik verder niet over ga uitwijden, kan in pb als je het heel graag wil weten. Als de geschiedenis anders was geweest, had ik er geen enkel probleem mee gehad. Sterker nog, bij mijn andere paard had ik het alleen maar leuk gevonden. Ze heeft me in de loop van de tijd (driejaar) meerdere keren benaderd. Verder blijft ze foto’s posten van hem terwijl we dus al drie jaar verder zijn sinds ik hem kocht. Zij reed daar meerdere paarden toen, dus het was niet haar enige verzorgpaard.

Anders had ik het echt wel oké gevonden. Maar vanwege alles wat er gebeurt is, vind ik het vervelender dan als dat niet was gebeurt

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:15

Tallie1979 schreef:

Wat een aannames en een harde reactie op een meisje van 17. Die kon 3 jaar geleden dat paard natuurlijk niet kopen.

De paardenwereld kennende kan ze ook getipt zijn.

Daarnaast zou ik het gezien de historie misschien ook wel geprobeerd hebben. De bijrijder reed hartstikke leuk rond met dat dier en de TS heeft er best wel wat moeite mee gehad om het dier tussen haar en de grond te houden. Nee heb je, na kan je krijgen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:23

Tsja ik plaats ook nog wel eens foto's van een paard die al 8 jaar niet meer van mij is en zelfs van een paard die al 13 jaar niet meer van mij is en inmiddels ook overleden is. Als het haar foto's zijn kan je daar niks aan doen.
Maar jouw lastig vallen vind ik dan weer niet kunnen.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 15:27

Shae schreef:
Tallie1979 schreef:

Wat een aannames en een harde reactie op een meisje van 17. Die kon 3 jaar geleden dat paard natuurlijk niet kopen.

De paardenwereld kennende kan ze ook getipt zijn.

Daarnaast zou ik het gezien de historie misschien ook wel geprobeerd hebben. De bijrijder reed hartstikke leuk rond met dat dier en de TS heeft er best wel wat moeite mee gehad om het dier tussen haar en de grond te houden. Nee heb je, na kan je krijgen.

Ik vind dit wel een beetje een vervelende sneer naar mij. Ik heb alles gedaan om mijn paard gelukkig te krijgen en er zijn nu veel redenen die duidelijk maken waarom hij dit gedrag vertoonde. Ondertussen gaat het ook echt super. Dit is echt op de man spelen ipv op de bal en Daarom vind ik dit redelijk naar

Bedenk ook even dat ik toentertijd 15 jaar oud was en bedenk nu nog eens wat je zegt

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:29

Maar wat is meerdere keren?
3 keer is bijvoorbeeld 1 keer per jaar. Of hebben we het over stalkingsgedrag met elke maand wel?
Ik heb even in het profiel van dat andere meisje gekeken en ze kan wel lekker sturen zeg!
Ik kan me voorstellen dat ze denkt, vorig jaar wilde ze niet verkopen, misschien nu wel?
Niet geschopten is altijd mis :)

Maar je mag je er rot bij voelen dat zeker.
Maar ik zou zeggen neem het als een compliment dat ze jou paard nog zo graag mag :)

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:30

Ik zou het heel vervelend vinden als een oude eigenaar mij lastig zou vallen. Ik vind het wat anders als ze uit oprechte interesse vragen hoe het gaat.

Ik heb het hele topic gelezen, de geschiedenis boeit mij niet n.a.v. alleen dit topic zou ik zeggen:

Stuur ze gewoon een keer een respectvol, duidelijk bericht dat je hem niet verkoop. Blijf wel altijd netjes, hou de eer aan jezelf.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:32

Kim, het spijt me dat je dat zo ervaart, maar je hebt heel veel gedeeld over dit paard na de aankoop en dat was simpelweg geen rozengeur en maneschijn. Probeer er objectief naar te kijken: jij deelde heel veel problemen met dit paard en de oude bijrijder heeft hele positieve ervaringen met het paard. Zij zal ook balen van hoe het gelopen is, dan probeer je het toch gewoon? Vragen mag.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:34

Kimmie25501 schreef:
Er zijn vervelende dingen gebeurd waar ik verder niet over ga uitwijden, kan in pb als je het heel graag wil weten. Als de geschiedenis anders was geweest, had ik er geen enkel probleem mee gehad. Sterker nog, bij mijn andere paard had ik het alleen maar leuk gevonden. Ze heeft me in de loop van de tijd (driejaar) meerdere keren benaderd. Verder blijft ze foto’s posten van hem terwijl we dus al drie jaar verder zijn sinds ik hem kocht. Zij reed daar meerdere paarden toen, dus het was niet haar enige verzorgpaard.

Anders had ik het echt wel oké gevonden. Maar vanwege alles wat er gebeurt is, vind ik het vervelender dan als dat niet was gebeurt

Nee, ik hoef het niet verder te weten via pb. Ik lees nu dat er een geschiedenis aan vooraf is gegaan dus snap je irritatie nu beter.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:34

Kimmie25501 schreef:
Bedenk ook even dat ik toentertijd 15 jaar oud was en bedenk nu nog eens wat je zegt

Bedenk je dan ook dat de vroegere bijrijdster ook pas 17 is?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-20 15:40

Penotti, idd niet heel vaak hoor, maar meer 1 keer per jaar. Ondanks dat blijft hij van mij. Ik wil hem niet nog eens de handel in sturen, dat verdient hij niet.

Ondertussen heb ik ook superveel positieve ervaringen met hem, maar ik blijf erbij dat hij wss veel gelukkiger was geweest bij iemand anders toen. Helaas kwam hij bij mij en ondertussen kunnen we lezen en schrijven met elkaar. Het ergste vind ik dat ze nu zegt dat ze het niet voor zichzelf vraagt, maar voor iemand anders: ik zou niet weten waar hij dan terecht zou komen. Wat ik nu wel weet, is dat hij gelukkig is en dat wil ik hek niet meer afnemen. Ja, ik heb fouten gemaakt. Tuurlijk, dat geef ik eerlijk toe, maat maakt niet iedereen die?

Ja, zr is 17, maar wat moet ik daar nu mee? Aangezien ze zelf reageerde ik dit topic, loopt het nu een beetje uit de hand. Ze had dat niet hoeven doen en niemand had fan hoeven weten dat zij het was. Maar ik heb mijn antwoord, ik denk dat het voor nu wel klaar is. De geschiedenis hoeft zich niet te herhalen haha, ook ik ben ouder en wijzer geworden