Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MalaQ schreef:Ik hou er wel rekening mee dat tegenwoordig online totaal niet meer anoniem is. Daarom deel ik weinig op bokt terwijl ik wel een fanatieke meelezer ben. En dat terwijl ik wel hou van een fijne discussie en ook echt wel een duidelijke mening heb (met respect naar andere meningen). Het interesseert me ook niet zozeer wat mensen van mijn mening vinden of dat ze het niet met me eens zijn, want dat mag! Maar het ontbreken van de mogelijkheid ervoor te kiezen iets niet meer online te laten staan geeft daarin de doorslag.
Mijn Facebook staat bijvoorbeeld ook op anoniem, maar daar heb ik de vrijheid om m'n eigen berichten te verwijderen, waardoor ik wel wat gemakkelijker dingen deel in bijvoorbeeld openbare groepen.
Ik doe het dus hetzelfde als KimD, ik deel alleen dingen die de hele weteld mag weten en die ik irl ook zou delen. Op die manier voel ik me prettig op bokt en lees ik graag hier rond
Overigens is dit geen aanval op het bokt beleid. Die is zoals het is en ik pas me daarop aan! (Voordat daar weer een discussie over begint die al vaker geweest is)
Fortitude schreef:Ja poeh daar noem je ook wel even een kanaal zeg. Raleighlink14 staat hierom bekend en is geliefd bij een bepaalde groep mensen.
Ik vind het goed dat ze sommige dingen laat zien met een eh... kritische noot zullen we het maar noemen. Maar ze gaat daar best erg ver in. Ik vind dit niet de maatstaf voor de gemiddelde vlogger.
Vind ik dat we allemaal eens kritisch naar onze omgang met paarden moeten kijken? Ja. Maar dat is een andere discussie. Misschien zijn dit soort kanalen nodig om mensen aan het denken te zetten.
rien10 schreef:Ik post bewust bijna nooit een foto op Bokt of filmpje op Bokt. Op Facebook steeds minder, en rij-filmpjes ook nooit. Ik heb helemaal geen zin in 3 pagina's commentaar over handhouding, de grootte van mijn dekje, het wel of niet aan hebben van peesbeschermers, om maar even wat te noemen.
Femke_Tweety schreef:Citaat:Maar omdat een deel van Bokt toevallig hun schijndode shetlander zelf beleerd hebben met Vanille snoepjes, lijkt het ook wel alsof men denkt dat alles altijd zo werkt.
Oke, vanaf nu ben ik echt fan van jou![]()
Ik ben wel voorzichtig met social media, maar dat ligt niet zozeer op het paardengebied.
Ik reageerde ooit -altijd binnen wat ik de fatsoensgrens vind overigens- mee in het tindertopic hier.
Dat kwam mij op een waarschuwing te staan.
Ik werk in het onderwijs, en dan mag dat dus niet.
Vond een aantal mensen.
Ik ben daar toen erg van geschrokken.
Ik vind oprecht nog altijd dat ik nergens over de schreef ging (en ik heb echt alles nagelezen) maar heb wel in overleg met een paar vriendelijke mods al die berichten laten verwijderen.
(Normaal mag dat niet op bokt, maar ik kreeg er dus serieus gedoe mee, en gelukkig wilden de mods meewerken)
Ooit ook al door collega's gewezen op het feit dat ik mijn hond uitliet toen ik ziek was.
Dat hadden ze gezien op Faecesbook.
Klopt, 40 graden koorts en fiks ingepakt, maar de hond moet toch echt plassen, en de sneeuw was zó mooi dat ik daar een filmpje van maakte.
Hijgend als een bronstig hert, hoorbaar zelfs op dat filmpje, maar dat deed er blijkbaar niet toe.
Ik vind dat erg naar, ik wil eigenlijk niet dat mijn persoonlijke leven zo bepaald wordt door werk of collega's.
Ik bleef echt in beide gevallen binnen het goed fatsoen, maar toch erop aangesproken worden.
Dus ik ben wel nog voorzichtiger geworden.
(En heb bv Faecesbook behoorlijk afgeschermd, en veel collega's er nog af gekikt ook)
Dus hoe anderen reageren bepaalt (helaas) wel deels wat ik wel en niet durf te delen.
Nagini schreef:Citaat:Maar omdat een deel van Bokt toevallig hun schijndode shetlander zelf beleerd hebben met Vanille snoepjes, lijkt het ook wel alsof men denkt dat alles altijd zo werkt.
Ik denk dat hier de schoen wringt helaas met internet.
Zodra mensen het niet eens zijn met jouw manier word je door alle kanten belaagd, ipv dat mensen zeggen ‘hey okay, niet mijn ding maar ik zie dat het werkt en diervriendelijk is’.
Of dat ze eerst eens wat opzoeken voordat ze een muil open trekken.
Ik zie het heel erg in de honden wereld en dan vooral de “positive only” kant vs de “balanced” kant die wel correcties of ecollars en dergelijke gebruikt of alternatieve hondensport doet.
Dus ja, ik kijk wel uit wat ik plaats en plaats bijv geen fotos meer van mijn hond die weightpull doet of als we ecollar training doen oid.
Moge het bokt of fb zijn.
Ook meng ik me niet meer in bepaalde discussies online omdat het idd doorgelinkt kaj worden naar je bedrijf (ik heb een honden training bedrijf) en hoef geen fanaten op mn pagina of slechte reviews van mensen die nooit klanten zijn geweest of mijn business content de wereld rond gaan. Nee dankje.
@Femke_Tweety ugh heftig! Onderwijs heeft idd ook een handje van alles vinden.
Ik heb een hele tijd een harde regel gehad dat ik geen enkele collega op fb wilde juist voor die onzin.
MyWishMax schreef:Ja, ik plaats minder. Foto's bekijk ik wel een keer extra of er niet iets is waar over gezeurd in worden. Filmpjes deel ik eigenlijk niet meer, terwijl ik dat vroeger wel deed. Juist ook als het fout ging, want soms kwam er wel eens fijn advies of iemand die zag wat het probleem was. Bij foto's kwamen er op dingen commentaar die ik in het echt Of op filmpjes nooit gehoord had en als je dat aangaf kreeg je daar commentaar op dat het te zien was. Op filmpjes van wedstrijden kwam er commentaar dat de jurys het allemaal verkeerd zagen en dat dit, dit en dat echt fout was. Terwijl dat dingen waren waar ik juist van alle juryleden complimenten op kreeg. Er zijn altijd mensen die het slechte overal in zien en dat vind ik het vervelende, dat het openbaar is en iedereen ermee kan doen wat diegene wil.
Dat is idd geen onzekerheid, maar gewoon geen behoefte aan.
Ik vind het bij jou juist altijd onwijs boeiend om te lezen. Inderdaad dat leerzame en soms iets compleet anders als hoe ik het zou doen. Of denk dat ik het zou doen. Maar ik ben er niet mee bezig, dus kan er niks van zeggen en juist dan meekijken en kunnen sparren vond ik altijd onwijs leerzaam.
Ik deel op bokt minder, maar op social media ook minder. Ik vind de hele cancel cultuur een vreselijke ontwikkeling. Niemand is perfect, maar het fouten kijken en iemand pakken op alle kleine dingen op een manier dat diegene zich niet kan verdedigen. Ja er komen vreselijk dingen langs waar ik niet naar wil of kan kijken, maar ik vind de heksenjachten die plaats vinden af en toe ook verschrikkelijk.
Suzanne F. schreef:Maar dit is altijd al zo geweest hoor, ik postte nog foto’s in de jaren 2002-2005 en toen moest je ook al uitkijken met je plaatste want het moest wel Boktproof zijn. Het was nog niet zo erg dat het hier werd weggehaald voor Insta of YouTube, dat is waar. Maar je moet altijd uitkijken welke foto’s of filmpjes je online zet. En is dat dan geen realistische voorstelling van de waarheid? Nee, inderdaad niet. Maar dat is heel Instagram ook niet en heel veel YouTube filmpjes ook niet. Ik probeer mijn dochter nu ook te leren dat wat ze op Insta ziet, niet de echte wereld is. Alles lijkt daar mooi, perfect, slank, op fantastische plaatsen en dat kan je echt een naar gevoel geven als je je daar niet van bewust bent.
rien10 schreef:Ik heb gewoon geen zin in de eeuwige discussie met de BoomloosbitloosijzerloosdekenlLoos24/7buitenslowfeederbotpolitie.
Op Facebook Plaats ik zelden of nooit een foto-van mijzelf of gezinsleden. Wel
Van mijn hondje op t strand. Een mooie zonsondergang of zo. Ik kijk dus eerst hoe neutraal een foto is.
ruitje schreef:Waar bekijk jij dan een foto op?
Ik kijk bijvoorbeeld naar of de mond toevallig open staat. Zal wel aan mij liggen maar als ik een paard tijdens een half uur rijden op de foto zet gebeurt dat wel eens.
Zoiets plaats ik dus niet.
Waardoor het beeld wat nu aan het ontstaan is: Een paard heeft altijd zijn mond dicht.
Even zo zwart-wit gezegd, werken we dus allemaal mee aan een soort perfect plaatje zeg maar? Ben benieuwd waar jij naar kijkt voor je iets plaatst.
Verder heel erg eens met je post, het is echt een maatschappelijk ding....
MarcoBorsato schreef:Wat de pest is met die youtubers is hun gevolg. Zo'n youtuber deelt haar mening en dat kun je negeren maar die fans zijn aardig hardnekkig.
Is toch laatst een bokker geweest die iets zei over een vloggende bokker. Die griet maakt direct een filmpje waarin ze huilt om wat er op bokt over haar gezegd is en bam! Een hele kudde dertienjarige meisjes wordt woest en beginnen op yt een afzeikcampagne.
Maar ik plaats al heel lang geen paardgerelateerde dingen meer. Ik denk niet dat iemand er op zit te wachten.
brokjes schreef:MarcoBorsato schreef:Wat de pest is met die youtubers is hun gevolg. Zo'n youtuber deelt haar mening en dat kun je negeren maar die fans zijn aardig hardnekkig.
Is toch laatst een bokker geweest die iets zei over een vloggende bokker. Die griet maakt direct een filmpje waarin ze huilt om wat er op bokt over haar gezegd is en bam! Een hele kudde dertienjarige meisjes wordt woest en beginnen op yt een afzeikcampagne.
Maar ik plaats al heel lang geen paardgerelateerde dingen meer. Ik denk niet dat iemand er op zit te wachten.
Ik denk dat ik weet wie je bedoelt. Het was ook niet erg netjes van degene die haar op Bokt bespraken. Daar mag opzich best een consequentie aanzitten. In real life zouden deze mensen dat waarschijnlijk niet in haar gezicht hebben gezegd. Op internet is het makkelijker en redelijk anoniem. Ik vind het wel goed dat daar verandering in komt want je kunt niet zomaar alles zeggen.
ruitje schreef:Wicky schreef:Een mening is als een bips he? Iedereen heeft er een maar de meeste zijn niet boeiend.
Door deze reactie en de eerste krijg ik het idee dat mensen denken dat ik ' onzeker ' ben, of zit met wat mensen vinden van hoe ik werk.
Ik denk daar over na, maar dat is het denk ik niet?
Het is meer, dat je op een Youtube kanaal( of Facebookpagina, want daar ben ik dus al eens op gedeeld door een Bokker) beland zonder dat je daarbij kan vertellen waarom je doet wat je doet.