Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
corientjuhh schreef:Ik snap het commentaar volledig, maar vind het ook jammer dat de foto's en filmpjes anders overkomen dan de bedoeling is
Ik ben vooral niet mn paard aan t pushen want ik voel dr zelf toch echt wel gaan
Zoals ik ook al vermeldde gaat het thuis beter. Er moet inderdaad meer geoefend worden
Maar dat is met de dressuur ook. Thuis beter dan op wedstrijd, maar om dan thuis te blijven
En daarnaast die foto waarop ik hang. Daar twijfelde ik ook al over. Maar als je er vanaf klapt met een kapotte enkel tot gevolg dan doe je toch misschien het remmen teveel. Dit was ook echt een moment opname
En waarom dit dan rijden als je ergens toch bang bent om te vallen. Alleen door het weer te gaan doen krijg je weer vertrouwen er in
Earth schreef:Ik las de commentaren en dacht nou dat moet wat zijn hoor. Maar ik vind het nou niet bijster schokkend. Ja tuurlijk, het mag wat netter maar dat is een beetje de stijl van deze takt van sport. En ik ben altijd best wel kritisch op iemand zn rijden, maar ik vind dit dus wel meevallen
LindyH schreef:Ik snap eigenlijk niet dat de organisatie het toestaat dat je een sperriempje gebruikt. Dat is bij westernwedstrijden normaal niet toegestaan. Het paard moet zijn mond altijd kunnen openen zodat je het kunt zien als iemand in de mond zit te rukken. Een sperriempje verdoezelt dat eigenlijk. Een hoge neusriem is bij de werkonderdelen wel toegestaan geloof ik, en wellicht bij barrelrace ook, maar een sperriempje nooit.
Als je bang bent het bit door de mond te trekken dan kun je een chin strap gebruiken, maar eigenlijk zou dat helemaal niet aan de orde moeten zijn.
Sorry, ik vind dit geen reclame voor het evenement.
Cayenne schreef:Earth schreef:Ik las de commentaren en dacht nou dat moet wat zijn hoor. Maar ik vind het nou niet bijster schokkend. Ja tuurlijk, het mag wat netter maar dat is een beetje de stijl van deze takt van sport. En ik ben altijd best wel kritisch op iemand zn rijden, maar ik vind dit dus wel meevallen
Dat klopt, want zo te zien zijn de foto's waarop de onvriendelijke rijstijl duidelijk was, er tussenuit gehaald.
Apple schreef:]Ik heb in overleg met de topicstarter dit topic verplaatst van WN-ITP naar RIJ-ITP. Dit ging inderdaad over een onderling evenement om mensen kennis te laten maken met onderdelen van de Westernsport. TS gaat met haar instructrice verder aan de gang om haar pony om te scholen van 'engels' naar 'western'.
Maflinger_S schreef:Ik heb de foto's gezien toen ze er nog stonden en ja, daar zaten er een paar bij waaruit bleek dat TS en haar paard nog niet zo lang bezig zijn met deze vorm van westernsport. Ik weet niet of de beginpost is gewijzigd (die heb ik niet opnieuw gelezen) maar uit wat er stond had ik begrepen dat TS met dit paard verder wil in de westernsport terwijl er tot nu vooral "engels" mee gereden werd en dat er les genomen gaat worden om paard en ruiter om te scholen. Deelname aan dit evenement was volgens mij vooral om eens te zien of het wat is en zo ja, waar nog aan gewerkt moet worden.
Waar nog aan gewerkt moet worden is helder: de basis. Er komt gewoon heel veel techniek kijken bij deze snelheidsonderdelen.
Cayenne schreef:Earth schreef:Ik las de commentaren en dacht nou dat moet wat zijn hoor. Maar ik vind het nou niet bijster schokkend. Ja tuurlijk, het mag wat netter maar dat is een beetje de stijl van deze takt van sport. En ik ben altijd best wel kritisch op iemand zn rijden, maar ik vind dit dus wel meevallen
Dat klopt, want zo te zien zijn de foto's waarop de onvriendelijke rijstijl duidelijk was, er tussenuit gehaald.
weslyjune schreef:Ik heb de foto s ook gezien. Ik vond geen charmante foto s. In deze tijden laten we op facebook en bokt toch alleen die 1 op de 1000 foto zien waarop het paard wel goed liep, je vetbobbels net niet te zien waren en het liefst het licht via een eenhoorn precies goed viel.
Want NIEMAND van voorgenoemden heeft ooit getrokken. Iedereen is super met zijn paard, niemand trekt als hij/zij er bijna afvalt, het paard er vandoorgaat opzij springt enz. niemand, het is bewonderingswaardig.
Zet een beroemde naam bij getrek "en hij/zij weet echt wel hoe het hoort" maar toon je pure echte niet sexy ik en "hel en verdoemenis".
TS. Ik ben blij voor met een beetje werkelijkheid. Nee, dit is niet wat we graag zien, ja neem les en wordt beter. Maar eindelijk eindelijk iemand die iets echts post!!!
Hel en verdoemenis naar alle maneges waar ook wel eens een wedstrijdje zonder rem wordt verreden!!
Hel en verdoemenis naar de endurance waarvan ik iedere massa start mensen nog veel langer dan dit zag trekken omdat hun paard zo veel zin heeft dat die zich stukloopt in het eerste rondje als je niet remt...
corientjuhh schreef:Omdat dit wel echt onze onderdelen zijn en ik mn paard er een plezier mee doe
Hoe harder hoe leuker
En moet zeggen dat het thuis ook beter gaat dan op wedstrijd
_Mir schreef:corientjuhh schreef:Omdat dit wel echt onze onderdelen zijn en ik mn paard er een plezier mee doe
Hoe harder hoe leuker
En moet zeggen dat het thuis ook beter gaat dan op wedstrijd
Weer zo een die met zn paard kan praten.
Toch interessant dat sommige mensen kunnen vertellen wat hun paard leuk vindt, heeft je paard jou dat verteld?![]()
Lijkt me nl totaal niet fijn in je mond getrokken te worden.