liefde voor paarden kwijt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

witenbruin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:02

ik zie het meer zo van: mijn paarden zijn als mijn familie en die doe ik ook nooit weg -O-

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 20:55

witenbruin schreef:
ik zie het meer zo van: mijn paarden zijn als mijn familie en die doe ik ook nooit weg -O-

Ik hou liever mijn paarden als ik moest kiezen :')

marleen_88

Re: liefde voor paarden kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 21:22

Wat vervelend TS, zo te lezen is het goed dat je eerst met jezelf aan de slag gaat. Zorg dat je er weer bovenop komt, dat je weer plezier in dingen krijgt. De liefde voor de paarden komt dan ook vast en zeker terug. Neem nu geen overhaaste beslissingen, je bent jezelf niet.
Goed dat je hulp krijgt, sterkte

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 09:59

Ja, paarden zijn (of waren) ook echt als familie voor mij. En nu laat ik ze precies grandioos in de steek omdat het mij gewoon enorm veel stress doet om buiten te komen. Het liefst van al zou ik gewoon willen verdwijnen in een klein holletje en niemand meer horen of zien. Langs de andere kant zou ik ook heel graag gewoon willen doorgaan zoals iedereen in plaats van mij zo weg te cijferen, maar mentaal en fysiek ben ik echt volledig op...

Vreemd dat ik alles hier zo neerschrijf, maar lijkt of ik er wel even nood aan heb (excuses alvast)

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 10:07

Misschien dat jullie me hier even mee kunnen helpen?

Ik zou normaal gezien volgend weekend mijn nieuw veulen gaan halen, maar ik twijfel of dit wel een goed idee is. Langs de ene kant denk ik, misschien goed voor mij; nieuw begin, nieuwe start, iets nieuws in mijn leven. Langs de andere kant is het misschien niet het beste moment? De extra stress en zorg... Voor mezelf zorgen is nu al zo moeilijk, laat staan voor een extra paard. Wat denken jullie?

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:35

Ook hier 3 maanden overspannen thuis gezeten. Was samenloop van omstandigheden achteraf gezien: manipulerende manager, veel druk om te rijden met paard zonder klik (stond op pensionstal op half uur rijden van huis dus moest er elke dag heen, was quasi nooit voor 23 u thuis), bijhorende kosten, de bouw van ons huis sleepte aan…
Ik kon me nog net motiveren om mijn privélessen te rijden in die periode.
Had daarvoor al besluit genomen paard te verkopen wegens geen klik maar in die periode sleepte dat natuurlijk nog eens extra aan omdat ik amper energie vond ze deftig te adverteren en goed te presenteren.
Toen ik weer deeltijds aan de slag mocht is paard effectief verkocht geraakt en toen heb ik mezelf rust gegund op paardenvlak.
Na 1,5 jaar helemaal voor de bijl gegaan en mijn vlekkenbeest gekocht dat ik nu bijna 7 jaar heb.

Om maar te zeggen: perfect normaal dat je nu niks wilt en ook niks leuk vindt.
Alle normale activiteiten en “moetjes” waren er teveel aan.
Wat bij mij wel hielp waren kleine geluksmomentjes zoeken, ik weet nog goed dat ik in die periode wel een uur mezelf was toen we kerstversiering zijn gaan kopen. Het klinkt nogal ridicuul maar ik heb me toen volledig laten gaan in de winkel (ze hadden net alles uitgepakt eind november) en kon mooi alles matchen. Al de rest heb ik lopen downsizen: paard werd zo veel mogelijk door een ander gedaan, ik ging alleen kijken. Voor het huis liet ik mijn vriend zo veel mogelijk beslissen. Ik deed de dingen op mijn tempo wanneer ik ‘zin’ had (lees: me eraan kon zetten met een minimum aan loden voeten).

Wat je veulen betreft: kan die blijven staan en is die daar happy? Daar laten.
Nieuwe dingen kan je ook elders zoeken: restaurantje uittesten, picknickje doen, ergens bootje gaan varen, naar mooie plek rijden en wandelingetje doen
En als je hem toch gaat halen: mooi weideornamentje om naar te kijken met een mocktail en magazine.
Lijstjes lopen maken met plannen als “halstermak maken” en “voeten-pak-gewenning” zijn een recept voor teleurstelling en onnodige stress.

Het gaat over. Echt. Vervelend gevoel dat je jezelf kwijt bent, maar ga jezelf niet zoeken of je komt jezelf tegen ;-)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 10:44

elisedcl schreef:
Misschien dat jullie me hier even mee kunnen helpen?

Ik zou normaal gezien volgend weekend mijn nieuw veulen gaan halen, maar ik twijfel of dit wel een goed idee is. Langs de ene kant denk ik, misschien goed voor mij; nieuw begin, nieuwe start, iets nieuws in mijn leven. Langs de andere kant is het misschien niet het beste moment? De extra stress en zorg... Voor mezelf zorgen is nu al zo moeilijk, laat staan voor een extra paard. Wat denken jullie?

Kan je met de andere paarden nog verder in wat je graag doet? Bv trainen in eender wat, knuffelen... biedt het veulen iets wat je anders niet zou kunnen? Zoja, dan kan je het overwegen, maar als dat niet zo is, gaat dat volgens mij je probleem niet oplossen.

Zonder rot over te willen komen, denk ik dat jouw probleem totaal ongerelateerd is aan welke paarden je op stal hebt staan en dat je jezelf enkel maar meer gaat verlammen qua schuldgevoel (wat naar mijn mening absoluut niet nodig is zolang je dieren alle zorg krijgen) als je toch geen fut hebt om te gaan. Doe jezelf dat even niet aan zou ik zeggen en geef jezelf de kans om te rusten en je passies terug te vinden. En als je die niet terugvindt, is dat ook zo, dan kan je dan alsnog stappen nemen. Maar zolang ze er goed bijstaan, geen zorgen maken.

Probeer ook, als je naar de paarden gaat, jezelf niets op te leggen; even poetsen en weer weg is prima. Wil je wat meer doen als je daar eenmaal bent? Super! Maar leg jezelf geen planning op en ga desnoods enkel even een aai en een wortel geven en weer weg (voor zover dat kan met de zorg natuurlijk).