Femke_Tweety schreef:De mijne is 26 en een half nu, en puur om die financiële sores zou ik niet snel opnieuw aan een paard beginnen.
Er komen steeds vaker kwaaltjes bij waar dan wat voor nodig is. Wat vaker de hoefsmid, of uiteindelijk zelfs permanent aangepast beslag.
Wat vaker koliek, kreupelheidjes, inwendige problemen. Een extra vitaminespuit, aangepast voer.
En dan een ziekte waar het paard met medicijnen nog prima een poos gelukkig kan zijn, zeg jaren. Maar dan wel medicijnen die je 200 euro gemiddeld per maand kosten.
Je wil het paard niet om financiële redenen laten gaan. Want met de goede medicijnen kan hij zich echt nog lekker paard voelen. Maar het gaat wel steeds meer drukken op je budget.
Als je dan de pech hebt dat je zelf financieel minder te besteden krijgt, wordt het nog lastiger.
Voor mij persoonlijk de reden om hier echt nooit meer voor te kiezen. Hoe stapelgek ik ook ben op mijn paard.
Absoluut
mijne moest ook al vrij snel op ijzers voor (+ €60 euro..), potje glucosamine, vaker naar de fysio, osteopaat, benen regelmatig op de foto.. reken maar uit