marleen_88 schreef:Ik begrijp uit de berichten dat TS niet kan schrappen in voerschema door de andere paarden. Dit suiker resistente paard krijgt dus teveel, dan is het mijn inziens goed dat TS een plek zoekt, die wel kan schrappen in suikers.
In het eerste bericht staat zoiets....
Maar eigenlijk is het eerder uitzondering dan regel dat je paarden in 1 groep kunt houden en allemaal hetzelfde voeren. Je hoopt vaak dat dat kan, maar ik zie het toch zelden.
Ik heb er maar 3, en daarvan staat 's nachts ook 1 met een draad ertussen omdat hij minder moet eten dan de andere 2. Ook op andere plekken zie ik paarden vaak op voedingsbehoefte ingedeeld, veelal 's nachts even apart. Ik weet eerlijk gezegd niet beter....
Daarom vind ik het zo kort door de bocht te roepen dat dit beter is voor het paard. Een paard verhuist immers toch ook niet graag.
En op voeding letten en extra beweging geven moet de nieuwe eigenaar toch wel willen doen. TS is erg gehecht aan het paard, dan is wat extra moeite vaak geen probleem.
Iemand die een paard aanschaft kan grootse plannen hebben, maar in de praktijk kan het tegenvallen.
M.a.w.: bezint eer ge begint..... ik zou toch eerst kijken wat ik zelf kan doen. Als je tenminste zo gehecht bent aan het paard zoals duidelijk wordt uit dit topic.