Moeilijke keuze, wat zou jij doen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Re: Moeilijke keuze, wat zou jij doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:46

Wat bedoel je met Dat hij me niet lekker zat in de lengte op hem. (sowieso een rare zin) Zit hij niet lekker of rijd hij niet lekker of rijd jezelf niet lekker.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:49

Als ik je omschrijving lees denk ik.... daar ga je spijt van krijgen als je die wegdoet! En als ik de foto’s zie: een prachtig compact gebouwd dier wat werkelijk geen enkele moeite heeft om zijn ruiter te dragen.
En als je nou echt moeite hebt met het idee “hoe het eruit ziet”? Lekker zo’n jodphurbroek aan, hoofdstelletje met hippe frontriem, teugels met clipjes, je eigen neus omhoog, dikke grijns en denk ijsco :D
Je hebt iets onder je kont om trots op te zijn!

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:49

Ik snap sowiezo niet dat mensen tegenwoordig paarden zo makkelijk weg doen. Normaal als je een hond of kat koopt word er heel goed over nagedacht omdat je er de rest van zijn leven aan vast zit, maar met een paard vinden mensen het zo makkelijk om het weg te doen, terwijl een nieuwe omgeving, nieuwe vriendjes en vooral een nieuw baasje echt een grote impact heeft..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:50

Mooi beeld, lekker houden. Fijne paarden moet je koesteren!

sassycas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:52

Ik vind het er nog goed uitzien hoor. Als je je zorgen maakt kan je wat focussen op de pony goed over de rug te trainen. Dan zal die beter het gewicht kunnen dragen en balans houden mocht dat een probleem zijn. Compacte conformatie helpt sowieso maar wat extra spierkracht is voor elk paard nuttig.
Maar tenzij je echt een groter paard wil zou ik hem gewoon lekker door blijven rijden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:55

Ziet er prima uit hoor. Lekker van elkaar genieten.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:08

Ik zag de foto eerder niet, ik zie geen probleem. Het is een stevige pony, lijkt mij dat hij je prima kan hebben. En vind het beeld ook zeker niet raar, vooral niet met zadel, waarbij je benen gemiddeld een stukje hoger zitten dan zonder zadel.

Ik heb zelf tijdelijk eens met mijn 183 op een stevige pony van 140 gereden. Was puur omdat hij heel raar explosief gedrag vertoonde. Dit was tijdelijk, maar ging ook prima.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 15:16

pillow schreef:
Wat bedoel je met Dat hij me niet lekker zat in de lengte op hem. (sowieso een rare zin) Zit hij niet lekker of rijd hij niet lekker of rijd jezelf niet lekker.

Het moest zijn dat ik al een langere tijd er aan twijfel. Even verkeerd omschreven.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:31

Uit onderzoek is gebleken dat lengte weinig invloed heeft op je paard als het een ervaren, doorgereden pony betreft. Het enige risico dat je namelijk loopt is dat je je paard uit balans haalt. Jouw pony is inmiddels echter ervaren genoeg om zijn balans te bewaren en is daarnaast stevig gebouwd. Je kunt met zekerheid stellen dat hij geen moeite heeft met jouw lengte.

Alleen "het beeld" is misschien niet zo prettig. Maar is dat voor jou genoeg reden om hem weg te doen?

Ik lees tussen de regels door dat de paardenhobby eigenlijk te duur voor je wordt. Weet je zeker dat dat niet de reden is dat je hem wilt verkopen?

Edit: Had de leeftijd verkeerd onthouden dus ik heb wat aan mijn post aangepast.
Laatst bijgewerkt door silverdapple op 05-07-20 15:34, in het totaal 1 keer bewerkt

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:32

_Penotti schreef:
ikke schreef:
Wat een gel*l.

Sorry voor de uitdrukking maar ik zie het probleem niet. Had er gestaan "IJslander" in plaats van "kruising Welsh" had niemand ooit iets gezegd.

Afgaand op de foto wekt het ook niet de indruk dat je te zwaar voor hem bent.
Dat gejank over lengte komt alleen maar van mensen die belang hebben bij handel.

Wat ik dus zou doen? Wel, helemaal niks. Lekker verder gaan waar je mee bezig bent en de rest van de wereld de *** laten krijgen.

Haha, geweldig omschreven, maar helemaal mee eens!

En als aanvulling op Dat gejank over lengte komt alleen maar van mensen die belang hebben bij handel.
Mensen die tegenwoordig alles meteen zielig vinden en een paard als porseleinen popje behandelen.

Dan zou ik nu moeten schrijven
Je bent veel te groot, kan echt niet meer.
Ps, ben nog op zoek naar een c/d pony, wat vraag je ervoor?

Geintje natuurlijk, al ben ik wel aan het rond kijken.

Wat is je doel, wedstrijden is lastig, recreatie gaat goed. Mennen moet je liggen en is best prijzig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:32

Ts is 21, paard is 9.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:34

Wat een totale onzin! Je rijdt toch geen paard om er leuk uit te zien? Het gaat om de pret en de samenwerking, je bent bepaald nog geen ponypletter hoor.. Brave paarden zijn goud waard, die moet je niet om een onnozele reden (zoals dit..) wegdoen

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:35

brokjes schreef:
Ts is 21, paard is 9.

Haha ja ik zag het! Iets te snel gelezen.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:42

othelloster schreef:
Daar ben ik wel bang voor ja, mijn gewicht zit rond de 64 kg.
Heb vaker van die momenten gehad dat hij mij niet lekker zat in de lengte op hem.
[ [url=m/wgsMLe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit was vorig weekend.

Vind je er nog prima oppassen hoor!

Mijn tinkertje is 1.46 en ik ben 1.69, denk ook wel eens voor het mooi was wat groter beter geweest, maar tja hij is nou eenmaal niet groter en ik ben ook onwijs gek met hem,dus hij gaat niet weg.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 15:45

silverdapple schreef:
Uit onderzoek is gebleken dat lengte weinig invloed heeft op je paard als het een ervaren, doorgereden pony betreft. Het enige risico dat je namelijk loopt is dat je je paard uit balans haalt. Jouw pony is inmiddels echter ervaren genoeg om zijn balans te bewaren en is daarnaast stevig gebouwd. Je kunt met zekerheid stellen dat hij geen moeite heeft met jouw lengte.

Alleen "het beeld" is misschien niet zo prettig. Maar is dat voor jou genoeg reden om hem weg te doen?

Ik lees tussen de regels door dat de paardenhobby eigenlijk te duur voor je wordt. Weet je zeker dat dat niet de reden is dat je hem wilt verkopen?

Edit: Had de leeftijd verkeerd onthouden dus ik heb wat aan mijn post aangepast.

Paardenhobby is zeker niet te duur voor mij! Heb een potje met genoeg geld voor dierenarts kosten en andere benodigdheden. Het is alleen in mijn mening dat de hobby gewoon te duur is voor hem maar alleen maar te hebben voor te hebben. Tuurlijk als hij oud is op een gegeven moment, om met pensioen gaat. Dan ben ik de laatste persoon op de planeet die zijn dier naar een ander doet omdat hij geen functie meer heeft.
Nu is het vooral in perspectief van de pony zelf.

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:47

Gelukkig. :D Het had naar geweest als dat de daadwerkelijke reden was. In dat geval zou ik, als ik jou was, de pony gewoon houden. Te lang ben je niet. ;)

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 15:48

Afbeelding
En wat betreft paarden, ik heb ook nog deze Shetlander lopen, Daantje is zijn naam.

Die heeft al heel veel geld gekost omdat zijn gezondheid niet altijd optimaal is geweest in de afgelopen 2.5 jaar.
Maar het gaat mij niet om het geld, maar om het welzijn van de dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 15:51

Die is echt mega schattig <3

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:04

Je past er prima op. Een brave pony is goud waard . Ik zou hem onder geen beding wegdoen als ik jou was.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:21

Je moet het zelf weten. In de huidige markt verkoop je zo'n pony heel gemakkelijk. Maar dan ben je wel je vriendje en rijdier kwijt en als je nu een grotere wilt kopen dan gaat de kassa tikken!!!!

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:23

je bent niet heel duidelijk in je post er over,je vind een paarde hobby te duur voor zomaar omdat je het zelf moet bekostigen schrijf je,of ten minste maak ik er uit.
Maar het maakt dan toch niet uit of je deze pony betaald of een ander paard,die waarschijnlijk nog meer gaat kosten.
Je vind je zelf te groot en zou hem aan een ander willen verkopen. Maar die gaan hem dan toch ook weer verkopen als ze te groot zijn? Wil je dat? Dat de pony nog tig maal verkocht word? Daar moet je goed overdenken voor je hem weg doet.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:23

In de lengte ga je nu niet meer groeien. Dus in de breedte in de gaten houden.
Als je geen onwijze dressuurambities hebt, met perse wedstrijden willen rijden etc. Dan zou ik lekker genieten van je geweldig leuke pony waar je een goede klik mee hebt.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-20 16:28

beatje schreef:
je bent niet heel duidelijk in je post er over,je vind een paarde hobby te duur voor zomaar omdat je het zelf moet bekostigen schrijf je,of ten minste maak ik er uit.
Maar het maakt dan toch niet uit of je deze pony betaald of een ander paard,die waarschijnlijk nog meer gaat kosten.
Je vind je zelf te groot en zou hem aan een ander willen verkopen. Maar die gaan hem dan toch ook weer verkopen als ze te groot zijn? Wil je dat? Dat de pony nog tig maal verkocht word? Daar moet je goed overdenken voor je hem weg doet.

Lees even terug, nergens staat geschreven dat ik hem wil verkopen ivm financiële omstandigheden. Financieel zit ik goed, gaat mij om het welzijn van het dier. Ik bedoel het is toch de rug waar wij als ruiter opzitten.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:34

Komt dit omdat je te veel gelezen hebt hier op bokt, over dat zo ongeveer iedereen tegenwoordig te groot, lang of te zwaar is voor zijn dier? Dat zo ongeveer alleen nog maar veder(ge)wichten van 50 kg max op een tank van 700 kg passen?

Ik begrijp dat namelijk als geen ander. Ik lees dat soort topics dan ook niet meer, want de smaak die van die zurigheid af komt is niet te harden meer.

Jij past prima. Pony loopt zoals ik het lees ook gewoon prima met jou op de rug. Dus laat het gaan als dit daadwerkelijk de reden is.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 16:37

Het financiele haal je er toch echt zelf bij hoor.Ik heb jou post niet geschreven.
Maar eigenlijk heb ik het idee dat je nu een excuus loopt te zoeken om hem weg te doen en dat de antwoorden van de bokkers je wat tegen vallen
Als je hem weg wilt doen ,moet je dat gewoon doen, er zijn meer mensen die een pony inruilen voor een paard.