Kok Buru - Polo met een dode geit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 21:19

Wat een interessant topic :j

In een land waar het leven hard is, mensen moeten overleven en mensenrechten soms ook minder belangrijk zijn is dierwelzijn nog niet zo een hot item. Dat komt door onwetendheid maar vaak ook gebrek aan middelen. Wat dat betreft kan ik dingen wel in de juiste context plaatsen.

De sport op zich is ook hard. Die ruiter zullen ook bont en blauw, of erger, zijn na afloop.
Lijkt een soort rugby meets paardrijden :)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:06

Het leven is daar knetterhard. Om een voorbeeld te noemen, er is een erg hoge zuigelingen sterfte, vaak aan ‘failure to suckle’. Er is bij een baby met moeilijke start geen dokter of ziekenhuis in de buurt om zo’n kindje te onderzoeken en te behandelen, die gaan dus ‘gewoon’ dood ;(

Dat maakt dat je hard moet zijn anders overleef je zo’n leven simpelweg niet..

Dat kunnen wij ons hier (gelukkig!) niet (meer..) voorstellen

Mungbean

Re: Kok Buru - Polo met een dode geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 22:12

Juist omdat de zorg ontbreekt zou ik denken dat je zuinig bent op jezelf en je zonen :D

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:14

Sizzle schreef:
Juist omdat de zorg ontbreekt zou ik denken dat je zuinig bent op jezelf en je zonen :D

Tja, kosten- baten plaatje he? Adrenaline is verslavend...

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 22:21

Een hard bestaan maakt mensen ook hard voor zichzelf. :j
Het is niet de enige sport daar met waaghalzerij, gebroken botten, bloedneuzen enz.
De ruiters lopen meer verwondingen op dan de paarden.
Je ziet het in alle cijfers terug dat het bestaan daar echt heel hard is. Levensverwachting ligt lager, kraambed- en zuigelingensterfte veel hoger etc.
Alsnog een gebied van enorme contrasten, maar het gros rijdt niet rond in mooie bolides en heeft de paarden niet in stallen, laat staan luxe stallen. Het is doorvlochten in de cultuur en de mentaliteit.
Dierenliefde kent daar dan veel meer mitsen en maren en grenzen, want die luxe is er over het algemeen gewoonweg niet. En dat wil niet zeggen dat ze niet om hun paarden geven.

Mungbean

Re: Kok Buru - Polo met een dode geit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-20 22:28

Dat laatste is sowieso lastig.
„Wie zijn kind lief heeft kastijdt het“
Ik neem aan dat in culturen waar vrouwen slaan nog tot de dagelijkse realiteit hoort de mannen ook prima om die vrouw zulken geven maar toch een oorvijg geven omdat de was nog niet droog is (of zo).