Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[***] schreef:Niet in wedstrijdverband uiteraard, maar het zal niet veel schelen. Als je een opsomming wil: dressuurmatig rijden, springen, endurance (wedstrijden), TREC (wedstrijden), hij heeft voor de koets gelopen, horse agility oefeningen, heb traildingen met hem gedaan, buitenritten op tempo, stapritten, dagtochten, longeren, vrij werken, dubbele lijnen, grondwerk, vrijheidsdressuur, met balken/pionnen, gewerkt volgens Voest, volgens Parelli, met clickertraining. Misschien vergeet ik nog wel iets
Maar de rest geef ik je wel gelijk in, vandaar dat ik mij afvraag of gewoon een 'normale routine' niet beter is. Gewoon wel steeds hetzelfde zeg maar. Dat buiten rijden zou geweldig zijn, maar als hij al niet graag mee gaat wandelen lijkt het mij ook niet eerlijk om erop te gaan zitten en dan vanalles te willen. Maar misschien zit dat gewoon in mijn hoofd natuurlijk, daar zit wel meer
[***] schreef:Ik heb er wel een klik mee, alleen niet meer als het komt op "werken" (wat je daar ook onder mag verstaan, ik bedoel dus je paard beweging geven, samen bezig zijn naast de dagelijkse dingen). Hij raakt erg moeilijk gemotiveerd en als er iets werkt is het vaak niet blijvend. Eerder had ik daar nooit zo'n probleem mee, het was gewoon zo en ik stopte er zelf wel wat extra energie in of ik zocht een andere manier en dan lukte er wel weer wat. Maar sinds ik ontdekt heb dat niet elk paard zo is en niet elk paard die enorme motivatie en extra energie nodig heeft heb ik het daar wel moeilijk mee, zeker nu mijn eigen gezondheid er niet beter op wordt en ik merk dat energie sparen doordat je paard al uit zichzelf wel lopen heel fijn kan zijn. Maar buiten dat, dus met de dagelijkse dingen en alles wat moet (hoefsmid ed) zijn er totaal geen problemen en is het een heerlijk beest.