Een fotoshoot met mijn "woeste" hengst!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Een fotoshoot met mijn "woeste" hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:33

Wat een mooie sprookjesachtige sfeer op je foto's :-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 15:44

Oh wauw, wat gaaf die raaf!
Voor mij had de hele shoot ook met de raaf alleen mogen zijn. :o Ben gek op raven! :+:

Mag in PB hoor als je liever niet het risico neemt op negatieve commentaar. Maar ik zou dolgraag meer foto's willen zien van Abby en Gail en als het niet te veel moeite is, misschien ook een beetje uitleg over hoe raven nu eigenlijk zijn kwa temperament en karakter. Hier achter zitten een paar wilde raven en sommige komen best dichtbij en gaan dan op de paal van de paddock zitten. Ik kan echt uren naar die vogels kijken. En ik ben zo'n rare die kan genieten van de geluiden die ze kunnen produceren. :+:
De andere bokker met raven mag zich ook aangesproken voelen. :o :o

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 18:22

Ayasha schreef:
Voor mij had de hele shoot ook met de raaf alleen mogen zijn. :o Ben gek op raven! :+:

Mag in PB hoor als je liever niet het risico neemt op negatieve commentaar. Maar ik zou dolgraag meer foto's willen zien van Abby en Gail en als het niet te veel moeite is, misschien ook een beetje uitleg over hoe raven nu eigenlijk zijn kwa temperament en karakter. Hier achter zitten een paar wilde raven en sommige komen best dichtbij en gaan dan op de paal van de paddock zitten. Ik kan echt uren naar die vogels kijken. En ik ben zo'n rare die kan genieten van de geluiden die ze kunnen produceren. :+:

Zie topic in mijn onderschrift :o

Ennasil92 schreef:
@_Dracarys,
Wat een knapperd <3
Hier heeft Abby (naast haar fruit, noten, kattenbrok, insecten, enz...) Muizen, kuikens, duif en konijn gehad. En daarvan enkel de kuikens in zijn geheel :'). Ik maak nu eerst de vriezer leeg met het gene wat ik nog heb liggen en zal dan weer wat variatie voor ze bestellen.

@Mk1978,
Ja voor een raaf is ze niet heel groot, volgend jaar komt er een man bij, deze zal veel groter uitgroeien.

Als ik een tip mag geven? Ik zou de katten brok weglaten, is echt rommel en niet goed voor ze. Aan hun vlees, groente, noten en fruit hebben ze echt voldoende :j met name vlees.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 23:38

Ayasha schreef:

Kwa temperament zeg ik vaak dat je een beetje moet denken aan een husky. Erg vocaal, slopen alles, erg eigenwijs, kunnen niet alleen zijn, baldadig, groot jachtinstinct, aanhankelijk als het hun uitkomt, luisteren wanneer ze zin hebben, enz... Dus een raaf is zeker niet voor iedereen geschikt als "huisdier"

En een leuk weetje, ondanks dat ze zo'n herrie maken en hun dieet voor het grootste gedeelte uit vlees bestaat vallen ze onder de zangvogels :')

Van Gail heb ik nog niet echt goede foto's.
Gail:
Afbeelding

Afbeelding

Abby:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Abby toen ik haar net had :')
Afbeelding

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:42

Aggut zo schattig die babyfoto <3

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-20 23:43

_Dracarys schreef:
Als ik een tip mag geven? Ik zou de katten brok weglaten, is echt rommel en niet goed voor ze. Aan hun vlees, groente, noten en fruit hebben ze echt voldoende :j met name vlees.

De kattenbrokken gaf de kweker als tip mee om altijd beschikbaar te stellen voor de raven naast de rest, dus heb dit trouw opgevolgd :+

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-20 23:56

Ennasil92 schreef:
De kattenbrokken gaf de kweker als tip mee om altijd beschikbaar te stellen voor de raven naast de rest, dus heb dit trouw opgevolgd :+

De kweker heeft de raaf ook meegegeven terwijl ze nog veel te jong was om uit het nest weg te gaan dus dat lijkt me niet echt betrouwbaar advies :+

Hoe dan ook; prachtige foto's! Je pony vind ik ook erg leuk :) en Abby staat ook erg mooi op de foto's! Vooral foto 2 vind ik tof met jullie alledrie erop :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:01

Ennasil92 schreef:
_Dracarys schreef:

Zonde, geen verstandig advies (meer een goedkoop advies) van de kweker... kattenbrokken is echt een aanslag op de nieren. Ik zou er vanaf stappen. het heeft ook 0 toegevoegde waarde voor de vogels. Je voert gevarieerd genoeg als ik het zo lees.
Of je moet Orijen oid geven? Met hoog vleesgehalte en amper toegevoegde ''rotzooi'' :+
Maar dan nog zie ik er geen meerwaarde in :o

Let erop dat de ring bōven de manchet zit ivm beschadigen loopbeen

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 00:11

_Dracarys schreef:
Zonde, geen verstandig advies (meer een goedkoop advies) van de kweker... kattenbrokken is echt een aanslag op de nieren. Ik zou er vanaf stappen. het heeft ook 0 toegevoegde waarde voor de vogels. Je voert gevarieerd genoeg als ik het zo lees.
Of je moet Orijen oid geven? Met hoog vleesgehalte en amper toegevoegde ''rotzooi'' :+
Maar dan nog zie ik er geen meerwaarde in :o

Let erop dat de ring bōven de manchet zit ivm beschadigen loopbeen

Bedankt voor de tips,ik ga hier zeker gebruik van maken.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 00:21

Hele gave serie foto’s!
Ze zijn zo tof samen!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-20 21:53

Stal_Fiore schreef:
Hele gave serie foto’s!
Ze zijn zo tof samen!

Dankje, ja Maestro is de enige pony hier die fan is van Abby :')

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 09:20

Aahh wat een geweldige pony!! <3

Hier ook een raven liefhebber ;)
[ [url=m/6Sx8k7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voedertijd :)
Spoiler:
[ [url=m/SSup2N.jpg]Afbeelding[/url] ]

[/quote]

Oke ik had een stuk vlees verwacht ;s nu durf ik zekerweten mijn diertjes nooit te fokken en te verkopen xd[/quote]

Het is toch ook vlees :Y)
Deze komen bij een fokker vandaan die de mannen niet kwijt raken, mag ik ophalen voor mn vogels. [/quote]

Maar maak jij ze dan dood ofso? Want denk dat je ze levend krijgt. En ja het is ook vlees, maar toch als je je ze voed en koestert is het best sneu om ze als voer te verkopen

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 08:49

Hele mooie foto's, echt hele mooie sfeer ook. Je raaf is super maar ik vind je jurk ook fantastisch. <3

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 09:04

Wow superleuk, vooral foto 2!
Zo'n raaf is gaaf, wat een prachtige vogel! Wel iets waar je echt heel bewust mee bezig moet zijn en heel veel tijd in moet steken niet? Hoe train je dat eigelijk? En tot in welke mate is zoiets 'trainbaar'? (Als in: kan ze trucjes etc leren of moet je al heel blij zijn als ze op je arm wil blijven zitten en terugkomt?).

Voor zangvogels te zijn vind ik dat die dieren op musicaal vlak wel wat talent missen :o

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 09:47

Poekkie schreef:
Zo'n raaf is gaaf, wat een prachtige vogel! Wel iets waar je echt heel bewust mee bezig moet zijn en heel veel tijd in moet steken niet? Hoe train je dat eigelijk? En tot in welke mate is zoiets 'trainbaar'? (Als in: kan ze trucjes etc leren of moet je al heel blij zijn als ze op je arm wil blijven zitten en terugkomt?).

Voor zangvogels te zijn vind ik dat die dieren op musicaal vlak wel wat talent missen :o

Je moet idd erg bewust bezig zijn met raven en ze zijn zeker niet voor iedereen weggelegd.
Een raaf is heel goed trainbaar en kan je veel trucjes leren, ze zijn zo slim als een 7 jarig kind.

Je zou ook op YouTube kunnen zoeken naar filmpjes van "Fable the Raven"

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:09

Citaat:
Maar maak jij ze dan dood ofso? Want denk dat je ze levend krijgt. En ja het is ook vlees, maar toch als je je ze voed en koestert is het best sneu om ze als voer te verkopen

Klopt ik voer niks levend, er staan geregeld dozen en kisten met met duiven konijnen cavia's ratten etc voor mijn deur of kan ze ophalen bij mensen. Er word tegenwoordig zoveel "gefokt" dat ze niet allemaal verkoopbaar zijn. En dan mag ik ze hebben..
Poekkie schreef:

Die van mij praatte de oren van mn hoofd hoor := hele verhalen en enorm veel geluidjes deed hij na. En bij de nieuwe eigenaar gaat dit gewoon verder en heeft hij zijn boekje uitgebreid met nieuwe woorden zinnen en geluidjes :')

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:33

Leuk om er zo wat meer over te lezen! :)
Ik zie vooral veel ara papegaaien waarbij ze free flight trainen, maar zoiets is denk ik ook met een raaf wel te doen?

@Dracarys fijn dat je dit toelicht. Er zijn nog steeds veel mensen die denken dat elke gratis cavia op marktplaats stiekem als voer eindigt (ophalen alsof je hem als huisdier gaat houden en dan 'hop'), terwijl de meesten dit volgens mij keurig doen, met instemming van beide kanten, zoals bij jou :)

miesnaom

Re: Een fotoshoot met mijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:58

Ja, dat dacht ik dus ook. Opzich een soort “fijne” samenwerking. Maar ook weer diep triest dat er dus zoveel gefokt wordt dat er meer als overschot is...

sassycas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:52

Mooie foto's zeg! Prachtige pony, jurk en raaf <3
Snap echt niet hoe mensen daar commentaar op kunnen hebben, je verzorgt ze duidelijk super goed

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 13:59

_Dracarys schreef:
Die van mij praatte de oren van mn hoofd hoor := hele verhalen en enorm veel geluidjes deed hij na. En bij de nieuwe eigenaar gaat dit gewoon verder en heeft hij zijn boekje uitgebreid met nieuwe woorden zinnen en geluidjes :')

:') woorden? Zo'n raaf uit toch alleen maar een soort rauw gekras niet? Ik moet duidelijk mijn kennis nog verder updaten :o

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 14:02

Ennasil92 schreef:
Je moet idd erg bewust bezig zijn met raven en ze zijn zeker niet voor iedereen weggelegd.
Een raaf is heel goed trainbaar en kan je veel trucjes leren, ze zijn zo slim als een 7 jarig kind.

Je zou ook op YouTube kunnen zoeken naar filmpjes van "Fable the Raven"

Daar verschiet ik van, weer wat bijgeleerd! Nooit gedacht dat ze zo intelligent waren. Had zo wat meer cavias met vleugels in gedachten qua trainbaarheid :') :')
Die filmpjes ga ik zeker eens zoeken, bedankt!

Ben je van plan om ook shows met ze te doen later zoals sommige valkeniers? Of puur voor de hobby?

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:38

Prachtige foto's! Ik dacht eerlijk gezegd eerst ook dat de vogel erin geshopt was, maar wat ontzettend gaaf dat het je eigen vogel is!

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 16:03

Ik dacht ook dat de vogel erin gefotoshopt was en vond het wat eng. Ik denk dat ik het nu nog enger vind :') Ligt niet aan jouw vogel, vind bijna alle vogels eng die groter zijn dan een zwaluw haha

Vind het overigens gave foto's! :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 17:53

Wat een sprookjes foto’s. Mooi hoor.

Je raaf vind ik geweldig. Ik vind dat zulke imposante vogels.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 18:07

Mooie foto's hoor! Wat een leuke pony <3 En die raaf is ook ontzettend gaaf, dacht ook eerst dat het photoshop was :')

Heb eens een vriendin die een raaf gevonden had, waarschijnlijk uit het nest gevallen of iets dergelijke. Ook met de hand opgevoed maar later wel terug moeten uitzetten, want zij had er uiteraard geen papieren voor, was een wild beest en die mag je niet houden. Wel ontzettend intelligente dieren, ze had hem ook allerlei trucjes aangeleerd. Normaal heb ik het niet zo voor vogels als huisdier, maar dat is uiteraard ook hoe je er mee omgaat. Mensen die ik ken hadden ook 2 roofvogels, maar die kwamen hun hok nooit uit. Was gewoon een hebbedingetje, kon ik alleen maar medelijden mee hebben := Maar wat geweldig dat die van jou thuis kan rond vliegen!