Ik denk wel dat je een goed salaris moet krijgen wil je paarden houden naast je hypotheek, auto, vast lasten en uitstapjes/vakanties. Ik denk dat dat niet te onderschatten is.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nagini schreef:Ik denk dat je het hier heel goed omschreven hebt! Vooral wat voor mijn ouders de reden is om dat te zeggen. Ik begrijp ze daar in en ik geloof ook zeker dat het me in zekere zin meer rust zou geven.Ik snap je ouders wel.
Ik was altijd een paardenmeisje. Vanaf dat ik 6 jaar was. Altijd gereden, bijrijdpaarden etc gehad.
En ondanks dat ik nooit mijn eigen paard heb gehad, toen mijn laatste bijrijdpaard was ingeslapen was ik eigenlijk klaar er mee (onbewust). Toevallig gebeurde dat in mijn afstudeerjaar ongeveer, of misschien mijn 3e jaar.
En toen kwam ik er achter hoeveel tijd er in zat. En hoeveel rust het gaf. Niet ergens heen te hoeven, niet te betalen voor lessen, nieuw tuig, onderhoudsdingen, geen reistijd, geen afspraken omzetten of rekening houden met.
Maar goed, je moet kijken wat je wilt.
Als ik in jouw situatie zat zou ik kijken of ik de pony’s kon onderhouden tot hun dood, maar dan niet weer aan nieuwe beginnen.
SillyB schreef:linda_arnold schreef:Hier ook altijd de paarden aangehouden tijdens en na mijn studie. Het enige punt wat ik kan inbrengen is dat je met je vriend op 1 lijn moet zitten over de verplichte maandelijkse kosten en je tijdsbesteding. Jouw aandeel in de gezamenlijke kosten in de toekomst etc.
of dus je paarden hebben/houden voor je vriend vind en hem al vroeg vertellen dat ze er nou eenmaal bij horen. Zo heb ik het gedaan in ieder geval haha
Joman schreef:Ik heb mijn rijpaarden verkocht toen ik begon met werken. Ik kon het goed betalen maar had er gewoonweg de tijd niet voor. In die tijd heb ik twee veulens gekocht en nu heb ik een baan waarin ik wat beter mijn tijd kan indelen. Nu heb ik dus ook weer iets aan mn paarden
Ik denk wel dat je een goed salaris moet krijgen wil je paarden houden naast je hypotheek, auto, vast lasten en uitstapjes/vakanties. Ik denk dat dat niet te onderschatten is.
Gydja schreef:Allemaal goede punten
Ik kan beide paarden helaas niet in een groot stuk weiland zetten. Mede omdat de shetlander eiwit gevoelig is en in de zomer koliek krijgt als ze gras eet. En de IJslander 2 jaar geleden hoefbevangen is geweest en ik daar altijd voor uit moet blijven kijken. Maar ze staan nu op een kleiner kaler stuk land, dus ik denk dat het kwa werk niet veel zal verschillen met nu.
Ook fijn om te horen dat er opties zijn mocht ik wel een weekend weg willen. Op het moment als ik een weekend weg ga neemt mijn vader de verzorging van mijn paarden over. Mijn vriend woont namelijk in Zuid-Limburg en ik in Drenthe dus ik kan niet even een dag op en neer reizen om hem te zien. Ben dan al snel een weekend weg. Maar als ik samen woon hoeft dat niet meer.
BaileyMix schreef:Hier dolblij dat ik geen paarden heb, vind het je inderdaad in je ontwikkeling tegen houden. Maar dat hangt natuurlijk ook af van wat jij zelf in je leven wil.
Maarrrr als je eenmaal die verantwoordelijkheid hebt en je hebt pony's die ook nogal zorgenkindjes zijn is ze zomaar 'weg doen' natuurlijk ook niet echt een optie. Nergens een optie om ze goedkoop te stallen en een verzorgster(s) te zoeken?
Lieke schreef:Ik zou niet direct zeggen dat paarden een belemmering zijn voor je ontwikkeling, maar een keuze in je ontwikkeling. Nee, je kan niet zomaar spontaan reizen en hebt soms veel zorgen en paarden kosten ook veel geld. Aan de andere kant ontwikkel je jezelf wel in verantwoordelijkheid nemen, zorgen voor een ander en (financieel) plannen. Dat zijn ook kwaliteiten waar je wat aan hebt in je leven.
Het is maar net waar jij je prioriteiten legt.
Ayasha schreef:Westhof schreef:(Spontaan) reizen kan prima als je pony/paard in volpension staat.
Dan moet je wel voor beide geld hebben natuurlijk.
Westhof schreef:Ja, maar dat is toch met alles zo? Als ik, vanwege mijn pony, financieel zo krap zou zitten dat ik niks meer voor mezelf kan doen/kopen, dan zou ik er überhaupt niet aan begonnen zijn.
nessinator schreef:Westhof schreef:Ja, maar dat is toch met alles zo? Als ik, vanwege mijn pony, financieel zo krap zou zitten dat ik niks meer voor mezelf kan doen/kopen, dan zou ik er überhaupt niet aan begonnen zijn.
Ben ik niet helemaal met je eens. Afhankelijk van hoe jong de dieren waren toen je ze kocht, gaan ze 25 jaar mee. Kan jij 25 jaar in je (financiële) toekomst kijken?
pumpina schreef:Rekening houden met waar mn huis komt/staat, doe ik eigenlijk niet. Overal zijn wel plekken. Alleen als je in hartje Amsterdam gaat wonen oid zou ik me er wel even goed in verdiepen.
.
CalipsoLover schreef:nessinator schreef:
Ben ik niet helemaal met je eens. Afhankelijk van hoe jong de dieren waren toen je ze kocht, gaan ze 25 jaar mee. Kan jij 25 jaar in je (financiële) toekomst kijken?
Nee, en dat kan niemand.Met die redenering kan je ook geen auto kopen, of een huis, of een dure reis maken. Dan neem je beter ook geen kinderen en blijf je voor de rest van je leven op je geld zitten. Want oh wee als je situatie over 10 of 15 jaar anders is dan nu!