Chichika schreef:maar ervaring komt met de jaren ze is te jong dus we kunnen van alles zeggen maar haar vriend gaat voor
En waar baseer jij dit op? Wat een ontzettend vreemde en zelfs een beetje nare reactie...
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
troi schreef:Poe als hij zo op de centen zit dat hij met royaal loon zelfs de voetbalclub te duur vind gaat een eigen paard een martelgang voor hem worden vrees ik![]()
Paarden zijn knetterduur, stalgeld, dierenarts, uitjes/ wedstrijden. Je zit zo op flinke bedragen.
Als hij dit niet bij jou kan laten wordt elke uitgave een vervelende discussie en daar zou ik gek van worden. Dus ofwel de vent houden ofwel het paard maar beide lijkt me erg lastig
Chichika schreef:dan leef je als slaafje. mijn geld is mijn geld ik werk nu 40 uur en als ik 10 paarden wil kopen dan s mijn uitgave is mijn geld. wi ik 10 paarden dan doe ik dat. punt. hij betaald toch niet mee
eridinges schreef:Chichika schreef:dan leef je als slaafje. mijn geld is mijn geld ik werk nu 40 uur en als ik 10 paarden wil kopen dan s mijn uitgave is mijn geld. wi ik 10 paarden dan doe ik dat. punt. hij betaald toch niet mee
Best een kortzichtige reactie. Een relatie heb je samen. Als je getrouwd bent, maak je samen keuzes. Zoals je nu redeneert sta je idd alleen in het leven. Als je een gezamelijk huishouden en dus een gezin hebt betaal je beide voor alles samen. Ik heb 2 paarden, maar hoef echt niet met 10 paarden thuis te komen.
Yvette81 schreef:Ik vind het aankopen van een paard echt een keuze van samen. Er gaat zo veel tijd en geld in zetten dat je het hier vooraf goed over moet hebben.
Het kan je echt je relatie kosten. Ik wilde ook een paard. Maar mijn vriend vindt het niks als ik dan iedere avond naar de pensionstal zou moeten om te rijden en verzorgen. Nu met werk en 2 jonge kinderen is dat al helemaal niet te doen. Je hebt dan gewoon geen tijd meer samen. En met kinderen erbij wordt het nog ingewikkelder.
Daarom hebben we de paarden aan huis. Zijn we toch samen als ik met de paarden bezig ben.
Maar dagelijks 3 uur naar je paard en vaak zelfs nog langer k kan je echt je relatie kosten.
Daarbij denk ik dat het ook jullie wens is om ooit een huisje te kopen. En dan heb je hele andere maandlasten als op de flat.
Praat er samen over. Heel erg veel. Als mijn vriend iedere avond en naar de in de weekenden weg zou zijn zou ik dat ook echt niet leuk vinden. En dat heeft niets met niet gunnen te maken. In een relatie moet je ook tijd samen hebben.
Yvette81 schreef:Ik vind het aankopen van een paard echt een keuze van samen. Er gaat zo veel tijd en geld in zetten dat je het hier vooraf goed over moet hebben.
Het kan je echt je relatie kosten. Ik wilde ook een paard. Maar mijn vriend vindt het niks als ik dan iedere avond naar de pensionstal zou moeten om te rijden en verzorgen. Nu met werk en 2 jonge kinderen is dat al helemaal niet te doen. Je hebt dan gewoon geen tijd meer samen. En met kinderen erbij wordt het nog ingewikkelder.
Daarom hebben we de paarden aan huis. Zijn we toch samen als ik met de paarden bezig ben.
Maar dagelijks 3 uur naar je paard en vaak zelfs nog langer k kan je echt je relatie kosten.
Daarbij denk ik dat het ook jullie wens is om ooit een huisje te kopen. En dan heb je hele andere maandlasten als op de flat.
Praat er samen over. Heel erg veel. Als mijn vriend iedere avond en naar de in de weekenden weg zou zijn zou ik dat ook echt niet leuk vinden. En dat heeft niets met niet gunnen te maken. In een relatie moet je ook tijd samen hebben.
zarynxa schreef:Hi!
We betalen allebij evenveel en houden best veel over iedere maand, wat we met ons geld doen moeten we zelf weten.
lovelucydan schreef:Als jullie toch dik aan het sparen zijn.... Ik weet niet of het een optie is en waar in het land jullie wonen.
Misschien is het wel een mogelijkheid om inderdaad eerst een huis met paarden aan huis te realiseren...
Op die manier heb jij je paard en je vriend een "tuin" waar hij ook lekker in kan rommelen. Bij een eigen stal is altijd week te doen. En je bent toch samen thuis bij de paarden.
Dan is je vriend blij ( waarschijnlijk) en jij blij. Ik weet niet of zo iets een optie is?
Ik zou zeker niet zomaar een paard kopen omdat jij het wilt je bent toch samen in een relatie, ik zou proberen om samen een middenweg te vinden