Eindelijk klaar voor een eigen paard, vriend niet blij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:46

Chichika schreef:
maar ervaring komt met de jaren ze is te jong dus we kunnen van alles zeggen maar haar vriend gaat voor

En waar baseer jij dit op? Wat een ontzettend vreemde en zelfs een beetje nare reactie...

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:47

Je leeft maar een keer en doe vooral wat jouw gelukkig maakt. Als dit een droom is ga er dan voor. Juist je vriend zou je moeten steunen hierin. Tuurlijk kun je hierin afspraken maken ( genoeg tijd samen en financiën).

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:50

Oh gut. Klinkt als mijn ex... gelukkig woonde ik nog thuis en heb ik hem vrij snel gewieberd!

Mijn man/vriend is ook gek met paarden en ik hoor hem 3 jaar geleden zeggen na verkoop van mijn paard en ik zelf wilde wachten tot onze eigen fok oud genoeg was, "koop alsjeblief een paard weer, je bent niet te pruimen"

Als jij alles goed afgewogen hebt en financieel het kan trekken, doen!!! Hij moet zelf maar een hobby zoeken.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:50

Misschien is het een idee om eerst een huis met een tuin te kopen, of zelfs ruimte voor een paard bij huis? Als je zoveel geld overhebt allebei iedere maand en al veel hebt gespaard... moet een hypotheek ook kunnen toch?
Ik denk dat jouw vriend ook niet ‘doelloos’ aan het sparen is, maar dat hij gewoon andere prioriteiten heeft.

Is het mogelijk om eerst een paard te leasen een paar keer per week om te zien hoe dat gaat kwa tijd/ geld? Dan kan vriendlief zich er ook wat meer bij voorstellen misschien?

Hier heeft mijn man ook niets met paarden, en als er dan weer eens een dikke rekening van de veearts komt loopt ie ook wel eens te zeuren hoor. Dat is niet altijd leuk inderdaad.

Zou zeker niet je eigen zin doordrukken en het gewoon doen als je vriend er niet achter staat. Dat is echt het begin van het einde van je relatie.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 22:54

troi schreef:
Poe als hij zo op de centen zit dat hij met royaal loon zelfs de voetbalclub te duur vind gaat een eigen paard een martelgang voor hem worden vrees ik -O-

Paarden zijn knetterduur, stalgeld, dierenarts, uitjes/ wedstrijden. Je zit zo op flinke bedragen.

Als hij dit niet bij jou kan laten wordt elke uitgave een vervelende discussie en daar zou ik gek van worden. Dus ofwel de vent houden ofwel het paard maar beide lijkt me erg lastig

Dit dus. Ik krijg echt de kriebels van gierige mensen, brrrr. Zou dat ook écht niet als partner kunnen hebben. Je bent volwassen, hebt er goed over nagedacht en betaalt het zelf. Sorry maar mijn keus was snel gemaakt, balen voor hem. Misschien kun je wel meedenken wat voor hem een leuke tijdsbesteding is en hem wat meer los maken van zijn "alles is duur" mentaliteit. Je moet wel genieten in het leven en aan geld op de rekening alleen wordt je ook niet gelukkig.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:00

Hier is juist de paarden hobby samen met mijn vriend wat uit de hand aan het lopen :=

Ik zou eerst een eerlijk naar jezelf kijken wat jij nodig hebt om gelukkig te zijn in het leven wat wil jij bereiken en welke dromen ga je achterna?
En daarna eens een goed gesprek met je vriend gaan houden over hoe jij je toekomst in wilt vullen en hoe jullie dat eventueel samen uit kunnen laten komen. Een relatie is altijd geven en nemen, maar als jij jezelf veel moet veranderen en bijstellen om er samen uit te komen. Zou ik toch echt even goed na denken.

Het is jou leven en huidige situatie. En het is niet mijn taak om daar een oordeel over te hebben. Maar ik zou beginnen om eens goed na jezelf te luisteren.

Heel veel succes meis :(:)

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:03

Misschien een beetje een nare opmerking; maar als hij zo afhankelijk is van jouw entertainment en er komen straks nog kinderen bij die je ook nog eens moet entertainen :+ jeetje.

Zorg ook voor jezelf en zorg vooral dat daar ruimte voor is in je relatie alvorens aan kinderen te beginnen! Of je dat nu doet met een paard of op een andere manier, maakt niet zoveel uit.

Een tuintje kan je bv ook huren ergens tegenwoordig en dat van de voetbal... tjah het klinkt vooral alsof hij met bepaalde dingen heel erg in de knoop zit en de verantwoordelijkheid daarvoor in jouw schoenen schuift.

Sparen is nuttig en aan te raden, maar enkel naar de toekomst toe leven heeft weinig zin. Niet enkel je toekomstige geluk doet ertoe, maar alle jaren die je nu samen hebt tellen ook mee. Je weet nooit wat er gebeurt in de toekomst, dus gun jezelf vandaag en morgen ook al iets.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:04

Ik snap de terughoudendheid van je vriend ook wel, niet qua geld maar wel qua tijd en jullie toekomst samen. Een eigen paard kost, hoe leuk ook, heel veel tijd...
Als jullie straks wel een kindje krijgen, dan zal dat misschien ook lastig te combineren zijn.
Ik heb ook een vriend die niks met paarden heeft, maar ik reed al paard toen wij elkaar leerden kennen. Hij wist dus dat dat heel belangrijk voor me is. Ik heb jarenlang paarden bijgereden en een paar jaar terug mijn eigen paard gekocht. Mijn vriend steunde me hierin (mijn bijrijdpaard raakte geblesseerd en ik voelde me zonder paard compleet miserabel) maar we hebben wel een paar afspraken gemaakt: hij mocht er niet financieel onder lijden, dwz frequentie van vakanties en andere grote gezamenlijke uitgaven moesten gewoon kunnen en ik betaal alles voor het paard uit eigen zak. Ook zou er een bijrijder komen zodat ik ook doordeweeks eens thuis zou zijn. Dat laatste is nog zo makkelijk niet gebleken, maar ik heb dat nu wel... ;)
Groot verschil met jouw situatie is wel dat mijn vriend zelf wel Hobby’s heeft en wij geen kinderen hebben...
Ik zou het nog eens goed bespreken met je lief, hopelijk komen jullie er samen uit. Is het geen idee om eerst een tijdje een paard te leasen zodat jullie beide eens kunnen zien hoe dit zou gaan?

Marie111

Re: Eindelijk klaar voor een eigen paard, vriend niet blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:15

Dus je hebt twee jaar € 1.000,-- per maand gespaard. Er staat dus minimaal € 24.000,-- op je rekening? Wauw, nog nooit zoveel geld bijelkaar gezien. En dat mag je niet eens voor je eigen plezier gebruiken?
Waar dan wel voor?
Misschien je vriend eens vragen hoeveel er op de rekening moet staan om gelukkig te zijn?
Hij heeft dus geen hobbies, omdat dat geld kost? Wat doet hij dan in zijn vrije tijd?
Het is heel gezond voor een relatie om dingen apart van elkaar te doen. Dan heb je wat te praten.

Ik zou zeggen. Gewoon doen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:15

Nou ik snap het probleem met geld in elk geval niet, als jij 2 jaar lang 1000 euro hebt gespaard en je vriend heeft ook goed gespaard heb je best een leuk spaarpotje en kan je dus zat een paard kopen. :)

Alleen heb ik meer het idee dat jij misschien nog te jong bent voor het stichten van een gezin en eigenlijk liever eerst wat meer wil leven. Wat ook niet meer dan normaal is, je bent 25 ga genieten van wat jij leuk vind! Mocht jij echt kinderen willen kan dat over een aantal jaren ook nog wel.

Ik denk alleen wel dat bij jou vriend het stichten van een gezin meer kriebelt en hij een paard in de weg vind staan.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 07-06-20 23:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:16

bliksemflits schreef:
Chichika schreef:
maar ervaring komt met de jaren ze is te jong dus we kunnen van alles zeggen maar haar vriend gaat voor

En waar baseer jij dit op? Wat een ontzettend vreemde en zelfs een beetje nare reactie...

duidelijk toch anders vraag ze dat niet

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:24

dan leef je als slaafje. mijn geld is mijn geld ik werk nu 40 uur en als ik 10 paarden wil kopen dan s mijn uitgave is mijn geld. wi ik 10 paarden dan doe ik dat. punt. hij betaald toch niet mee

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:31

Chichika schreef:
dan leef je als slaafje. mijn geld is mijn geld ik werk nu 40 uur en als ik 10 paarden wil kopen dan s mijn uitgave is mijn geld. wi ik 10 paarden dan doe ik dat. punt. hij betaald toch niet mee

Best een kortzichtige reactie. Een relatie heb je samen. Als je getrouwd bent, maak je samen keuzes. Zoals je nu redeneert sta je idd alleen in het leven. Als je een gezamelijk huishouden en dus een gezin hebt betaal je beide voor alles samen. Ik heb 2 paarden, maar hoef echt niet met 10 paarden thuis te komen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:33

Heb het bij andere gezien hier krijg je dagelijks/wekelijks gezeur over als het paard er is.

Praat er samen er nog eens goed over.
Jij bent straks vaak weg en met dieren heb je onverwachte uitgaven.
Dat gaat niet werken of hij moet echt wat te doen krijgen na zijn werk.
En het geld wat loslaten.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:41

Je schrijft dat je relatie harmonieus is....
Dat is het vast; wanneer je doet wat hij vindt.

Ik zou eens goed met hem praten, dat hij helemaal geen bezigheden heeft maar ze jou ook niet gunt is niet bepaald gezond vrees ik :-(

Sterkte!

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:45

Ik vind het aankopen van een paard echt een keuze van samen. Er gaat zo veel tijd en geld in zetten dat je het hier vooraf goed over moet hebben.
Het kan je echt je relatie kosten. Ik wilde ook een paard. Maar mijn vriend vindt het niks als ik dan iedere avond naar de pensionstal zou moeten om te rijden en verzorgen. Nu met werk en 2 jonge kinderen is dat al helemaal niet te doen. Je hebt dan gewoon geen tijd meer samen. En met kinderen erbij wordt het nog ingewikkelder.
Daarom hebben we de paarden aan huis. Zijn we toch samen als ik met de paarden bezig ben.
Maar dagelijks 3 uur naar je paard en vaak zelfs nog langer k kan je echt je relatie kosten.
Daarbij denk ik dat het ook jullie wens is om ooit een huisje te kopen. En dan heb je hele andere maandlasten als op de flat.
Praat er samen over. Heel erg veel. Als mijn vriend iedere avond en naar de in de weekenden weg zou zijn zou ik dat ook echt niet leuk vinden. En dat heeft niets met niet gunnen te maken. In een relatie moet je ook tijd samen hebben.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:57

Als jullie toch dik aan het sparen zijn.... Ik weet niet of het een optie is en waar in het land jullie wonen.
Misschien is het wel een mogelijkheid om inderdaad eerst een huis met paarden aan huis te realiseren...
Op die manier heb jij je paard en je vriend een "tuin" waar hij ook lekker in kan rommelen. Bij een eigen stal is altijd week te doen. En je bent toch samen thuis bij de paarden.

Dan is je vriend blij ( waarschijnlijk) en jij blij. Ik weet niet of zo iets een optie is?

Ik zou zeker niet zomaar een paard kopen omdat jij het wilt je bent toch samen in een relatie, ik zou proberen om samen een middenweg te vinden

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:58

eridinges schreef:
Chichika schreef:

Best een kortzichtige reactie. Een relatie heb je samen. Als je getrouwd bent, maak je samen keuzes. Zoals je nu redeneert sta je idd alleen in het leven. Als je een gezamelijk huishouden en dus een gezin hebt betaal je beide voor alles samen. Ik heb 2 paarden, maar hoef echt niet met 10 paarden thuis te komen.

betaald je vriend er mee?

ikheb hoog in komen kan 30 paarden betalen maar moet er rekenig met mij vent houden?
dat iis mijn geld dat ik ferarri of ik wil totilas heeft mijn man niks te zeggen
Laatst bijgewerkt door Chichika op 08-06-20 00:13, in het totaal 5 keer bewerkt

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:59

Yvette81 schreef:
Ik vind het aankopen van een paard echt een keuze van samen. Er gaat zo veel tijd en geld in zetten dat je het hier vooraf goed over moet hebben.
Het kan je echt je relatie kosten. Ik wilde ook een paard. Maar mijn vriend vindt het niks als ik dan iedere avond naar de pensionstal zou moeten om te rijden en verzorgen. Nu met werk en 2 jonge kinderen is dat al helemaal niet te doen. Je hebt dan gewoon geen tijd meer samen. En met kinderen erbij wordt het nog ingewikkelder.
Daarom hebben we de paarden aan huis. Zijn we toch samen als ik met de paarden bezig ben.
Maar dagelijks 3 uur naar je paard en vaak zelfs nog langer k kan je echt je relatie kosten.
Daarbij denk ik dat het ook jullie wens is om ooit een huisje te kopen. En dan heb je hele andere maandlasten als op de flat.
Praat er samen over. Heel erg veel. Als mijn vriend iedere avond en naar de in de weekenden weg zou zijn zou ik dat ook echt niet leuk vinden. En dat heeft niets met niet gunnen te maken. In een relatie moet je ook tijd samen hebben.

Vooral dat laatste stuk ja daar ben ik het mee eens

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 23:59

Yvette81 schreef:

Ik snap niet goed hoe mensen erbij komen dat een paard "altijd" zo gigantisch veel tijd moet kosten. Ik ga om de dag heen (hoef niet uit te mesten enzovoorts) en ik geloof niet dat ze wat te kort komt op de wei hoor. Dan ben ik meestal gemiddeld zo'n 2 a 3 uur kwijt.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 00:06

Gewoon doen, hij wendt er maar aan.
Zolang je nog gewoon kunt bijdragen in het huishouden, kunt sparen en hij niet extra hard moet werken ofzo heeft hij daar toch niks op tegen?
Ja je bent vaak bij je paard. Heerlijk toch? Jij blij, paard blij, gezelligheid.
Kan het zijn dat hij wat jaloers is? Of jou graag altijd om hem heen heeft thuis?

Sparen is leuk. Maar wat als je volgende week doodgaat? Leuk gespaard... En dan loop je je passie mis.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 00:09

zarynxa schreef:
Hi!

We betalen allebij evenveel en houden best veel over iedere maand, wat we met ons geld doen moeten we zelf weten.

Nou, daar is je antwoord.
Koop een paard.

Mijn man wilde ook nooit een paard.
En toen zag ik mijn droompaard op mp.
En een maand later stond hij er nog op en ik kon aan niks anders denken.
Maar mijn man wilde niet.
Ik zei, kom, we gaan gewoon even kijken.

Inmiddels heb ik hem al 12 jaar. :)

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 00:10

Ik zit/zat zelf in een soortgelijke situatie. Al was het voor mij nooit de vraag óf er een paard zou komen, maar wanneer. Voor mijn vriend was dat eigenlijk ook al heel lang duidelijk.
Toen ik na de tweede keer proefrijden besloot mijn paard te kopen, begon mijn vriend ook zijn zorgen te uiten. Hij maakte zich vooral zorgen over de financiele impact en of ik er niet te makkelijk over dacht.(ookal hoeft hij geen cent bij te dragen) Hier hebben we het toen uitgebreid over gehad.

Uiteindelijk vond hij ook dat ik deze stap moest zetten, want van alleen geld op de bankrekening wordt je niet gelukkig. Ik weet niet zo goed wat ik had gedaan als mijn vriend me niet had ondersteund.
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je je partner zijn hobbies niet gunt (als het financieel goed zit).

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 00:12

Het klinkt of jullie prioriteiten niet op orde hebben.
Je woont in een klein appartementje zonder tuin en je zou moeten fietsen naar 'n paard (dus ook geen auto?)
Zou eerst 'ns met 'n fijn koophuis beginnen met tuin en kijken wat er dan nog over schiet voor een paard en/of baby.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 00:13

lovelucydan schreef:
Als jullie toch dik aan het sparen zijn.... Ik weet niet of het een optie is en waar in het land jullie wonen.
Misschien is het wel een mogelijkheid om inderdaad eerst een huis met paarden aan huis te realiseren...
Op die manier heb jij je paard en je vriend een "tuin" waar hij ook lekker in kan rommelen. Bij een eigen stal is altijd week te doen. En je bent toch samen thuis bij de paarden.

Dan is je vriend blij ( waarschijnlijk) en jij blij. Ik weet niet of zo iets een optie is?

Ik zou zeker niet zomaar een paard kopen omdat jij het wilt je bent toch samen in een relatie, ik zou proberen om samen een middenweg te vinden

Dit ja!