Een veulen als tweede paard of toch eerder een ouder paard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceCl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 20:19

xGaab schreef:
Ik heb 5 jaar geleden voor een veulen gekozen naast mijn grote vriend, aangezien hij kwakkelt met zijn gezondheid. Hier geen moment spijt van gehad maar was wel een flinke weg om te gaan. Heeft a ltijd bij mijn ouders thuis gestaan maar was een erg dominante dame. Daarin tegen zou ik het zo weer doen. Ik heb haar alle tijd van de wereld gegeven en ze is nu helemaal weg van mij en mijn partner. Ze is ontzettend leergierig en vriendelijk en elke stap die zij zet, zet ze dankzij ons harde werken samen.

Een ouder paard heeft ook zeker zijn voordelen, maar ligt ook aan wat jij van het paard wil. Heb je de tijd en de zin en de ruimte, kan je kiezen voor een jong paard. Maar de keuze blijft bij jou! Succes ermee

Dankjewel! Leuk dat het samen goed gaat, dat hoop ik ook in de toekomst met mijn nieuw maatje! Ik heb gelukkig nog een paar maanden om te beslissen en wie weet komt er wel nog een ander leuk paard op mijn pad! :D

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:30

Toen mijn hengst Sol aan huis kwam te staan zocht ik in eerste instantie een makkelijke bereden ruin die alles al zo'n beetje had gezien. Bleek wat moeilijker te zijn dan gedacht; een stuk of 80 paarden verder nog geen paard gevonden dat echt goed voelde of waar ik wat mee had. Bizar was het!
Toen heb ik mijn zoekcriteria wat breder gesteld en heb uiteindelijk een geweldig leuk jaarlinghengstje uitgekozen bij een fokker. Paard dat er echt uitsprong qua karakter. Klikte meteen tussen de twee mannen en dat is het allerbelangrijkste.

Mijn paarden zijn nu 5 en 2 en doen álles samen, zo leuk! Qua leeftijd zou ik het belangrijk vinden voor zo'n jonkie dat er in ieder geval nog iemand anders is om mee te spelen. Vijf en twee is allebei nog relatief jong als in; speels. Als Sol bijvoorbeeld 10 jaar was geweest had ik twee jonkies genomen denk ik.

Omdat we nog veel aan het verbouwen in en rondom ons huis is het best een ontspannen idee dat er nog niets 'hoeft' met mijn jonkie. Nu moet er natuurlijk zoveel als je zelf wilt, maar hij hoeft alleen maar te kleuteren en qua rijden kan ik me gewoon op Sol focussen. Dat is best overzichtelijk. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw plannen zijn de komende jaren, maar zoiets kan best een factor zijn in je beslissing denk ik.

JoyceCl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 12:10

Castellon schreef:
Toen mijn hengst Sol aan huis kwam te staan zocht ik in eerste instantie een makkelijke bereden ruin die alles al zo'n beetje had gezien. Bleek wat moeilijker te zijn dan gedacht; een stuk of 80 paarden verder nog geen paard gevonden dat echt goed voelde of waar ik wat mee had. Bizar was het!
Toen heb ik mijn zoekcriteria wat breder gesteld en heb uiteindelijk een geweldig leuk jaarlinghengstje uitgekozen bij een fokker. Paard dat er echt uitsprong qua karakter. Klikte meteen tussen de twee mannen en dat is het allerbelangrijkste.

Mijn paarden zijn nu 5 en 2 en doen álles samen, zo leuk! Qua leeftijd zou ik het belangrijk vinden voor zo'n jonkie dat er in ieder geval nog iemand anders is om mee te spelen. Vijf en twee is allebei nog relatief jong als in; speels. Als Sol bijvoorbeeld 10 jaar was geweest had ik twee jonkies genomen denk ik.

Omdat we nog veel aan het verbouwen in en rondom ons huis is het best een ontspannen idee dat er nog niets 'hoeft' met mijn jonkie. Nu moet er natuurlijk zoveel als je zelf wilt, maar hij hoeft alleen maar te kleuteren en qua rijden kan ik me gewoon op Sol focussen. Dat is best overzichtelijk. Ik weet natuurlijk niet hoe jouw plannen zijn de komende jaren, maar zoiets kan best een factor zijn in je beslissing denk ik.

Ja klopt helemaal! Daarom vond ik het idee van zo een veulentje ook wel leuk, de eerste jaren hoeft er helemaal niks, gewoon lekker groeien en spelen. Wij zijn momenteel ook aan het verbouwen en ook als we erin gaan zal er nog werk genoeg zijn dat moet gebeuren, we hebben nog een achterbouw die daarna ook nog moet aangepakt worden dus zoals je zegt, zou wel goed uitkomen zo. En inderdaad, je weet nooit hoe het allemaal gaat, ik kan evengoed binnen een paar maanden een heel tof paard tegen komen waar het goed mee klikt, er is ook helemaal geen haast bij :)