MyWishMax schreef:Ik bedoel niet het voor laten rijden door de ruiter van het paard, maar iemand die jij vertrouwt. Bij ons was het paard dus voor mijn moeder, maar ik ging er altijd voor haar op. Nadat het paard dus voorgereden was. Eerst voor laten rijden door de ruiter van het paard, daarna ik er op en als het wat was pas mijn moeder waarvoor het paard dus was. Ik kon alvast voelen hoe het paard gereden was en een keer wat 'lomper' doen om te kijken hoe het paard reageerde. Dat was voor mijn moeder erg fijn, want van alle paarden heeft zij er maar op 2 gereden, de rest had ik al afgekeurd.
Ik ken het uitleggen waar je naar op zoek bent en welke problemen, maar dat het toch iets blijkt te zijn waarvan je aangegeven hebt het absoluut niet te willen. Erg vervelend. Ik had het makkelijk, onze zoektocht is alweer bijna 4 jaar geleden en toen was het toch een minder gekkenhuis, hoewel huidige paard ons ook gegund werd.
Zo had zij ook minder spanning, waardoor het rijden beter ging. Heb je geen vrienden/kennissen/instructie die dat zou kunnen doen voor je?
Mijn instructrice gaat altijd mee, maar dat klinkt inderdaad als een goed idee. Zou bij mij misschien ook wat onderbewuste spanning weghalen.. Ga dat zeker voor een toekomstige bezichtiging in mijn achterhoofd houden.