Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Eowyn_95 schreef:Ik durf het bijna niet te vragen... Maar moet je per se een ervaren ruiter zijn voordat je je eerste paard koopt? Natuurlijk was dat de vraag niet van TS.
Ik rij nog maar kort, en er komt nog lang geen eigen paard (hoewel ik dat wel zou willen , maar ik mag niet van mezelf)Maar hoe ervaren waren jullie voordat je je eerste paard kocht?
Eowyn_95 schreef:Ik durf het bijna niet te vragen... Maar moet je per se een ervaren ruiter zijn voordat je je eerste paard koopt? Natuurlijk was dat de vraag niet van TS.
Ik rij nog maar kort, en er komt nog lang geen eigen paard (hoewel ik dat wel zou willen , maar ik mag niet van mezelf)Maar hoe ervaren waren jullie voordat je je eerste paard kocht?
DeEenhoorn schreef:Ik zou eigenlijk niet eens weten of ik mezelf ervaren zou noemen. Ik rij nu 14 jaar op een manege, en heb wel eens stevige buitenritten in hoog tempo gedaan, ik rij sinds een jaar of 4 nu ook op de moeilijkere gevallen die de manege heeft, en zeker niet alles lukt, en de lessen zijn niet per se op een M of Z niveau, maar ik heb wel een redelijk gevoel van op wat voor paard ik rij. Ook val ik er niet zomaar vanaf als een paard een keer 180 graden omdraait, of een bok geeft of zoiets. Maar toch dus: geen idee. Ik wil mezelf niet als ervaren bestempelen op dit niveau.
Knert schreef:Ik vind mijzelf geen beginner. Vanaf kind fan van paarden en er niet weg te slaan. Nu alweer 16 jaar eigen paarden. Waarbij ik 11 jaar meerdere paarden en jonge groene paarden aan huis heb gehad.
Dus.. of ik dan zo’n heel sensibel groen paard zou aanschaffen? Geen idee, neig naar nee. Vind mijzelf daar net niet goed genoeg voor.
Joltsje schreef:dan is er nog sensibel gesproken. ik zie 2 soorten paarden die "niet voor beginners" zijn. de sensibele, die zijn inderdaad gelijk een meter opzij als jij maar 1 been aanlegt en hij gaat. of net te druk met de handen bent en je paard wordt gek.