Het opgeven?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:43

Ik denk dat ik maar een advertentie ga plaatsen en afwachten. Nu niet de deur uit ivm Corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:44

herr_balou schreef:
Als je geen ervaring hebt met buitenrijden of springen dan lijkt me de kans klein dat je dat wel met een verzorgpony mag tenzij er begeleiding is van iemand met verstand.
Ga opzoek naar een andere manage en ga eens op ponykamp.

Wie zegt dat ik er geen ervaring mee heb?

Edit:
Ooh u bedoeld waarschijnlijk dat ik nooit een buitenrit of sprong heb gedaan. Ik bedoel daar mee dat ik op die manege zit. Excuses!

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 15:53

Suzywuzy schreef:
Bowo schreef:
Is het ook niet mogelijk om eens een priveles te nemen? Met dressuur kun je ook onwijs veel en ben je nooit uitgeleerd. Als je niet verder wik fietsen, kan je wel proberen om dressuurmatig verder te komen :)

Bedankt voor de tip maar als ons dressuurmatig verder wou was deze topic er niet :') .

Ik lees in dit topic alleen dat het saai wordt, niet dat je per se wil gaan springen of buitenrijden, wel dat dat je leuk lijkt. Er zijn alleen zoveel meer manieren om paardrijden leuk te maken naast "activiteiten". Ik haal meer plezier uit het opleiden van een jong paard dan wekelijks een springparcours rijden.
Je eigen instelling kan ook veel veranderingen aan hoe je dingen ziet en dus waar je plezier aan beleeft. Je kijkt nu nogal vanuit 1 oogpunt en als ik het topic zo lees, is dat oogpunt "niet teveel moeite doen". Je eigen manege is niet leuk genoeg, maar de anderen zijn te ver weg en een verzorgpony vinden lukte niet, dus dat heb je ook maar opgegeven. Als je iets wil, moet je daar ook wat voor doen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:03

] Ieder zijn ding inderdaad! Ik gaf op omdat er een thuissituatie speelde en school werd me teveel. Soms gaan andere dingen voorop. Paarden maken mij gelukkig maar als het paardrijden daarzo saai voor mij begint te worden wat heb ik er dan nog aan?

anjali

Re: Het opgeven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:10

Ik denk dat je een te rooskleurig beeld hebt van een verzorgpony.Vaak moet je er door weer en wind naartoe fietsen en ook werkjes doen.En op vaste tijden komen anders heeft de eigenaar niets aan je.Sommige ponies zijn geblesseerd of te klein of nog niet goed afgericht,zodat veel rijden er niet inzit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:13

anjali schreef:
Ik denk dat je een te rooskleurig beeld hebt van een verzorgpony.Vaak moet je er door weer en wind naartoe fietsen en ook werkjes doen.En op vaste tijden komen anders heeft de eigenaar niets aan je.Sommige ponies zijn geblesseerd of te klein of nog niet goed afgericht,zodat veel rijden er niet inzit.

Ik moet nu ook al met weer en wind naar de manege. Bij de manege kom ik ook vaste tijden?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:15

Dat denk ik ook Anjali.
Wil een ruiter hier leren springen en buitenrijden is daar zeker een keer de mogelijkheid toe.
Maar dan zal er eerst gelest moeten worden in dressuur. Zodat paard en ruiter elkaar begrijpen en vertrouwen. Maar ook dat ik de ruiter vertrouw, ik laat die dan op mijn kostbare bezit rijden.(en dat bedoel ik niet in geld maar in emotie)
Inderdaad laten zien dat een ruiter door weer en wind komt en niet af appt. En die heb ik de laatste jaren geen meer gevonden.
En dan kunnen we wel verder kijken.
Maar dan ben je wel al een hele poos verder en dat is saai :+

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:31

Hierden is denk ik wel te doen voor je? Misschien is Manege Zomerstee dan wat voor je. Ik heb hier een tijd lesgegeven, en ik weet niet hoe ze het nu doen maar ik liet de ruiters vaak een sprongetje maken, zonder zadel rijden of als het weer het toeliet een buitenritje onder begeleiding van mij. Ik ben hier weggegaan ivm een onverwachte verhuizing nét voor de coronaperiode. Ik vond het altijd een hele fijne sfeer.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:48

Als ik google op maneges in Nunspeet kom ik onder andere uit bij manege Belvedere.
Daar kan je buitenritten boeken en ik lees dat de lessen dressuur- en springgericht zijn.
Is die manege wel binnen je bereik, of is die juist te ver weg?
Als het te ver fietsen is zou je er eventueel af en toe een les of buitenrit kunnen doen?

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 16:54

anjali schreef:

Dat hoeft zeker niet zo te zijn. Ik had verzorgpaarden vanaf 15. De eerste paar keer was de eigenaresse erbij, maar de rest van de keren mocht ik (met een andere verzorgster tot ik een jaar of 17 was) alleen gaan op welk tijdstip ik wilde. Ik had 1x in de les fijne dressuurles van haar en vaak gingen we in de weekenden de bossen in. Waren verder gezonde brave beestjes.

Ik snap heel goed dat de dressuur lessen op de manege saai worden, want vaak zijn die op maneges erg eentonig. Ik vond er op een gegeven moment ook niks gaan en een lekker bosritje zou ik altijd boven bakwerk verkiezen. TS ik zou eens lekker rondvragen en eventueel een advertentie plaatsen. Heel veel succes met zoeken!

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:03

TS, heb je je probleem al eens met je instructeur besproken? In mijn beleving hoeft een manegeles helemaal niet saai te zijn, maar ik heb ook wel instructeurs gehad waarbij ik van te voren de les al kon uittekenen.. En dat is gewoon jammer, want ook dressuur is wel wat anders dan rondjes rijden. Instructie is daar natuurlijk wel heel bepalend in!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:10

Kanzi schreef:
Als ik google op maneges in Nunspeet kom ik onder andere uit bij manege Belvedere.
Daar kan je buitenritten boeken en ik lees dat de lessen dressuur- en springgericht zijn.
Is die manege wel binnen je bereik, of is die juist te ver weg?
Als het te ver fietsen is zou je er eventueel af en toe een les of buitenrit kunnen doen?

Springgericht klopt absoluut niet. Heb er echt al een tijd gereden maar echt 1x maar sprong gemaakt.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:17

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:37

Of manege Samoza? Is ook Nunspeet en in het bos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 17:49

SusanH schreef:
Of manege Samoza? Is ook Nunspeet en in het bos.

Daar rij ik nu op het moment! Is eigenlijk Vierhouten dus ligt wel een stukje verder

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:16

En ook daar staat op de site dat ze buitenritten organiseren. Het bij jou omgeving ook zo mooi.

Ik denk dat je het eens moet gaan vragen,
Ik verwacht dat ze denken dat de les zoals je die nu krijgt prima vind. En daarom veranderd er niets.
Ik zou echt eens (samen met je ouders) eens gaan vragen of je mag springen en ook buiten mag gaan rijden met begeleiding.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:19

Moeilijk. Ik weet niet hoe je geldsituatie is thuis, maar misschien kun je kijken voor een bruikleen paardje? Of misschien halve stal(Paar dagen lease).
Zijn er evt. kleinere stallen die lesjes geven? Bij mij op stal geven ze op de woensdag les met 3 kinderen en daar doe je natuurlijk veel meer zoals springen, buiten rijden etc.
Er valt nog veel te leren qua dressuur, daar kun je je (Zoals ik) echt over verbazen. Probeer je er is in te verdiepen en dat te ''oefenen'' op de manege paarden.
Er is vast wel een manege in de buurt die los springles geeft. Dat heb ik ook 4 jaar gedaan naast de normale les en het wisselt fijn af.
Ook buitenritten geven vele maneges toch wel los? Probeer misschien contact op te nemen en te vragen naar de mogelijkheden. Ook qua lease etc.
Of vraag het gewoon aan je lesgeefster. Dat deed ik vroeger altijd en het werkte vaak wel.
Succes!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:20

Samoza geeft ook springles en organiseren buitenritten. Ik zou het aangeven bij je lesgever. Wellicht is er wel een goede reden dat jij nog niet op buitenrit mag, maar kun je er wel naar toe werken.

rocky_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:21

Wat vervelend dat je, je verveeld op de manege.

Toevallig woon ik in dezelfde regio en heb hier ook de paarden staan.
Er zijn hier zeker wel mogelijkheden qua verzorgpony's, maar vaak gaat dat via via.

Persoonlijk vind ik het echt belangrijk dat een verzorger echt openstaat om te leren en niet enkel maar leuke dingen wil doen. Ik zag toevallig vandaag een advertentie voorbij komen van tieners, die alleen op de manege hebben gereden met een enorme wensenlijst erbij. Tja, daar knap ik persoonlijk echt op af als ik een verzorger zou zoeken...

Tip is als je echt graag wilt om wellicht eens bij lessen/ activiteiten te gaan kijken van de plaatselijke rijverenigingen bijvoorbeeld KMD en de rijvereniging Nunspeet. Dat is leerzaam en misschien ontmoet je daarbij ook mensen, die verder kunnen helpen om te groeien in de paardensport.

Owja, qua maneges is anders Manege Visch 't Harde anders niet iets?

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 18:23

Belvedere doet toch veel springen en buitenritten? Is nog in nunspeet ook?