Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Rakkie123 schreef:Ik zou geen paard kopen maar een verzorgpaard zoeken.
tengeltje11 schreef:moeilijk en nog moeilijker om er als buitenstaander een mening over te hebben.
het ene paard kan geen week stil staan,het ander gooi je na een jaar niets doen zo een zadel op en rij je lekker buiten mee....
de een blijft zwanger rijden tot een week voor de bevalling en een ander komt al niet meer in de buurt van een paard na 8 weken zwangerschap(als dit nu een medische of mentale oorzaak heeft,maakt niet uit)
daarnaast heb je ook het financiele.
thuis kost een paard die daar gewoon staat niet zoveel.
maar stel dat je nu bv bekkeninstabiliteit krijgt en echt maanden niets kan doen(en kort na een bevalling rijd je ook beter even niet),en je paard kost wel elke maand een bom geld op een pensionstal....
het is maar wel je net zelf wil of niet wil.
cinniz123 schreef:Mijn ervaring is dan 1 kind vrij makkelijk was en dat 1 naar 2 echt even mn leven heeft stil gezet.
.
Rakkie123 schreef:Ik zou geen paard kopen maar een verzorgpaard zoeken.
Maliboe schreef:Ik had al een paard ruim voordat ik zwanger was, deze is op pensioen nu en vlak voordat ik zwanger was van onze eerste hebben een een jaarling merrie gekocht. Ik ben alle dagen gewoon naar stal geweest. Nu ben ik zwanger van onze 2de en is die merrie net 3. Tegen de tijd dat zij onder het zadel gaat is mijn jongste al een half jaar. Ik heb absoluut mijn paarden nodig, dat is de tijd die ik voor mezelf heb en mijn man houdt daar ook zeker rekening mee. Ik ga in de avond naar stal vlak nadat onze zoon op bed ligt en mocht er wat zijn dan is mijn man er voor hem. Ik ga nog steeds bijna alle dagen naar stal en kan dit prima combineren met de rest. Ik studeer hier naast ook nog voltijd HBO.
Ik denk dat dat dus volledig aan jezelf ligt en wat je zelf aan kan!
Maliboe schreef:Precies wat @dondon zegt.
Daarnaast weet je niet hoe het gaat lopen. Misschien wordt het heel zwaar, misschien ook niet. Maar als je iets wil is alles haalbaar en vaak vind je er wel een weg in.
Mijn paarden komen absoluut niks te kort, ook niet in de ervaring die ze op doen. Paarden hebben is meer dan alleen rijden. Je kan de tijd dat je er niet op zit ook gebruiken om een band op te bouwen. Maar die keuze kan niemand voor jou maken.
Mijn man en zoon gaan ook wel eens mee naar stal, nou heb ik het geluk dat hij ook altijd paard gereden heeft. Nu in deze tijd ga ik natuurlijk alleen.
wemkelover schreef:Rakkie123 schreef:Ik zou geen paard kopen maar een verzorgpaard zoeken.
want?
Ik vind het beetje moeilijk.
Omdat er zoveel van afhangt. Hoeveel tijd heb je straks? Hoe gaat je bevalling en kom je er ongeschonden vanaf? Hoe is het paard? Financieel? Dan hoe zijn de rollen in het gezin verdeeld? Je hebt vaders die het 50/50 doen, je hebt vaders die al bellen als ze het kind niet in slaap krijgen.
Ik kan prima paardrijden momenteel. Maar ik heb geen eigen, en kan zelf weten wanneer en hoe vaak ik om. Maar ik moet wel echt plannen met mijn vriend, die ook een hobby heeft en werk. Momenteel door corona zit ik thuis, maar anders was ik nu ook nog eens aan het werk geweest. Met het paard van een ander lukt dit allemaal prima, met een eigen was het denk ik wel lastiger geweest. Ik neem aan dat je niet een paard hebt om er maar 1 a 2 keer per week na toe te gaan ook al staat hij all in.