eerste (grote) paard aanschaffen, het mag. en nu ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaMoor

Re: eerste (grote) paard aanschaffen, het mag. en nu ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:36

Spannend zo'n eerste keer een eigen paard.

Waar je ook naar kunt kijken is of jullie gezins WA verzekering ook "huisdieren" in het pakket heeft. Dan ben je in ieder geval verzekerd voor schade die jouw paard aanbrengt aan derden.

Succes met de aankoop!

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:01

freedomshet schreef:
Hey Hey,

Nou we zijn een paar weken verder en gaan een paardje laten keuren <3 .
Het is een 11 jarige Hannoveraan en ik merkte bijna meteen wel een klik, het is een brave ruin.
het is een ander paard dan ik eerst in gedachten had maar voldoet wel aan mijn eisen :):) .

We hebben op advies van mijn instucteur en zijn vriendin (zij helpen ook met de hele zoektocht) een dierenarts gekozen en zijn nu ook aan het kijken naar verzekeringen.

maar nu moeten we ook een zadel etc. aanschaffen en ik heb geen idee waar ik moet beginnen.
moe ik eerst een zadelmaker vinden en daar een zadel kopen ? of juist een zadel van bv de Divoza en dan laten aanpassen op de rug ?

Kwa stalling willen we eerst een tijdje op de stal gaan staan waar mijn lease pony van nu staat omdat ik de mensen daar nu ken.
Als ik het paard dan een beetje/beter ken gaan we (waarschijnlijk) naar een andere stal.

Kijk voor de verzekering is bij horse Xcellent, heb daar uit mijn omgeving goede dingen overgehoord en ga hier mijn paard ook verzekeren als ze is goed gekeurd.

Voor je zadel raad ik aan om gewoon een zadelmaker langs te laten komen. Die heeft vaak ook tweedehands zadels en zeker niet de hoofdprijs. Dan weet je meteen dat het helemaal goed ligt!

freedomshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 19:50

Oke bedankt, dan ga ik gewoon een zadelmaker zoeken/vragen op stal.

Kwa verzekering wouden wij die van onze instructeur nemen, zij kunnen ons dan makkelijker helpen met het invullen etc.

ChristaMoor schreef:
Spannend zo'n eerste keer een eigen paard.

Waar je ook naar kunt kijken is of jullie gezins WA verzekering ook "huisdieren" in het pakket heeft. Dan ben je in ieder geval verzekerd voor schade die jouw paard aanbrengt aan derden.

Succes met de aankoop!

bedankt, Ik zal dat even vragen bij men vader :)

freedomshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 13:29

we hebben een tijd afgesproken, aankomende donderdag om half 2 word hij gekeurd bij een dierenarts van onze keuze :D .

Ik vind het reuze spannend maar ben ook heel benieuwd, ik durf nog niet blij te zijn want wat als hij word afgekeurd 8)7
En als hij word goedgekeurd staat er zometeen een paard op stal en dat is dan mijn paard :wow:
Natuurlijk supergaaf maar ik ben zo bang dat er iets fout gaat/ dat ik iets fout doe.

Iemand nog tips tegen de spanning en het slechte slapen :') ?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:09

Realiseer je wel dat een verzekering vaak meer kost dan het oplevert en dat niet alles verzekerd is en er vrijwel altijd een eigen risico heeft en na een bepaalde leeftijd gewoon stopt.........
Wij hebben 3 paarden, geen enkele is verzekerd; mijn paard is heel kort verzekerd geweest toen we hem niet gekocht hadden als veulen en nog in Amerika stond. Toen hij eenmaal hier was zijn we gestopt met verzekeren. Wij hebben nu wel een "potje" dus we kunnen evt. hoge dierenartskosten dragen.
Je zou, als het je een veilig gevoel geeft, de 1e tijd wel een verzekering kunnen afsluiten en vast beginnen aan de potje en dan na verloop van tijd de verzekering opzeggen en dat geld ook in het potje doen. Kijk dus eerst goed naar alle regels, eigen risico, wat wel en wat niet verzekerd etc. etc. Meestal kost een verzekering meer dan die ooit gaat opleveren. Zoek maar eens hier op Bokt daar vind je veel voor- maar net zoveel tegenstanders..........

Tegen slapeloze nachten heb ik, jammer genoeg, geen oplossing ;)

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:12

Heel veel succes! En hopelijk heb jij dalijk een mooie aanwinst *\o/*

Lar1ssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:33

Wat spannend!

Waar ik heel erg tegen aan liep was de afspraken met de keuring. Het eerste paardje dat ik liet keuren werd afgekeurd, ik was 500 euro verder en had nog geen paard...

Je kan je voorstellen dat als dat een paar keer gebeurt dat je portemonnee daar niet erg blij mee is.

Het tweede paard werd gelukkig goedgekeurd. Met de eigenaresse had ik de afspraak gemaakt dat als het paardje afgekeurd werd we beide de helft van de kosten zouden betalen.

freedomshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 21:24

Hij staat op stal *\o/*
Vanmiddag rond half 4 was hij echt goedgekeurd.

Hij heet Biko.
Het is een 11 jarige Hannover ruin met een lief karakter, je moet wel even laten merken dat jij de baas bent.

Daarna zijn we naar zijn nieuwe huis gegaan waar hij nu in zen stal staat.

Nog bij de kliniek
Afbeelding

Net uit de trailer
Afbeelding

In zen stal
Afbeelding

Hij begon gelijk met hooi eten, hij stond er heel rustig bij.
Ik heb hem nog even gepoetst in zen stal en hij was heerlijk ontspannen.

Morgenochtend gaan we hem longeren of even op paddock zetten en Zaterdag mag hij waarschijnlijk echt de wei op met de rest.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:27

Gefeliciteerd! Wat een knapperd!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:29

Wat een leukerd!! Gefeliciteerd!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:32

Gefeliciteerd. Heel veel plezier met je mooie paard!

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:38

Gefeliciteerd ! Wat leuk zeg. Heel veel succes gewenst samen :D

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:04

Leuk! Hij is knap zeg, heel veel plezier samen!

Lar1ssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:55

Wat een mooi paard! Heel veel succes en plezier samen

freedomshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-20 13:48

Bedankt allemaal.

Vandaag hebben we hem voor het eerst op de wei gezet.
Er was nog een andere nieuwe ruin(de haflinger)dus hebben we eerst hen erin gezet, daarna 1 voor 1 de anderen.

Uit voorzorg heeft hij nu peeskappen op.

foto's heb ik allemaal zelf gemaakt.
ik weet dat het licht en kleur niet helemaal klopt maar deze foto's zijn meer gemaakt vanuit "zodat ik even beeldmatriaal heb"

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En om even een indruk te geven van het aantal ruinen in de groep.

Afbeelding

Hij stond er rond 8 uur in en om kwart over 10 zijn we hem gaan longeren (met 2 mensen van stal die Er heel veel verstand van hebben).

We hebben ook even kort een zadel gepast.
Omdat ik nog niet weet of ik een dressuur of recreatie zadel wil gaan we eerst even kijken wat ik fijn vind.

Morgen gaan we er voor t eerst op (sinds hij bij ons is).