Shenavallie schreef:Op de dagen dat jij het paard voor je rekening hebt, dan laat je het zo lang als het kan buiten en op de dagen dat de ander de verantwoording heeft, dan staat het korter buiten. Is dat een oplossing? Moet ik zeggen dat het paard in deze eigenlijk de dupe is van jullie onenigheid. Als jullie nu allebei een onpartijdig persoon uitkiezen (jij één en de ander één) en met z'n vieren een gesprek (geen discussie) met elkaar aangaan? Dan kun je van alle vier de kanten onderbouwen waarom je iets graag op een bepaalde manier doet en wat je angsten zijn. De onpartijdige personen kunnen dan angsten wegnemen of juist hun onderbouwing geven. Maar dat dit aan je gaat vreten, dat is duidelijk. Dit merkt het paard ook, want onbewust loop je op je tenen op stal.
Ik heb aangegeven op gegeven moment dat 2 kapiteinen op 1 schip niet werkt en dat als diegene zo stellig is dat ze maar 4 uurtjes buiten mag lopen en daarin niet wil herzien of schikken. (ik vind het prima 4 hele dagen en 3 korte) dat diegene het buiten en binnen staan maar moet regelen en ik dan wel hoor waar hoelaat ik wanneer moet zijn om ze erop en eraf te halen. Ik zou dan het voeren voor mijn rekening nemen. Ik merk dat dit toch best wel aan mij gaat vreten. Dat ik vind dat ze te weinig buiten staat onbewust en ik ben bang dat dit andersom ook zo is. Dat er toch elke keer weer op terug gevallen wordt als er wat aan de hand is. Snap je wat ik bedoel?
Ik heb aan mediator gedacht. Gewoon alles 1x goed uitspreken en dan erover ophouden. Maar dat voelt ook wel weer vergezocht. Of is dat het niet?