Zwanger en je paard(en), moeite met minderen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Zwanger en je paard(en), moeite met minderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 22:40

Je eigen perfectionisme zit je in de weg. Jij wilt zelf alles met je paard doen en bereiken. En je vind zelf dat dat zo hoort.

Geen idee hoe je dat moet leren los te laten. Het is natuurlijk de enige manier waarop je je paard kunt houden en dan is het boffen als je een goede verzorgster treft. Sterkte ermee!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 23:09

Lieve TS, alles gaat straks anders zijn, ook je paardenhobby. Het kan zijn dat je straks andere keuzes maakt betreffende hoe je alles organiseert etc. Of niet. Wees daar niet bang voor. Het leven is een constante verandering.

Hier de paarden aan huis en ik heb voor mijn gevoel alle tijd, ik doe 5x per week iets met mijn paard sinds mijn zoontje 4 maanden was. Meestal sochtends voor het werk (na het mesten) of savonds. Maar ik heb wat dat betreft een steunende partner en natuurlijk geen reistijd. Maar als het belangrijk voor je is dan vind je wel een weg, al dan niet in een aangepaste vorm.

Qua bijrijder lijkt het me verstandig als je voor jezelf focust op de voordelen in plaats van op de nadelen. En misschien ontdek je wel dat als je de teugels iets laat vieren, alles ook goedkomt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 23:17

Even plat gezegd ts: je wilt dus eigenlijk dingen die niet kunnen: en zwanger zijn en alles met je paard doen..dat kan niet. Simpel.
Daarover gaan zitten malen zoals je nu doet is dan ook totaal zinloos en een totale tijdverspilling. :)

Dus je kunt twee dingen doen: je paarden met vakantie sturen en een all in plek zoeken of de bijrijdster haar gang laten gaan, uiteraard volgens jou regels.

Wat je nu doet werkt niet. Je in je hoofd gek maken, je emoties wel herkennen maar ze toch laten 'winnen'.
Accepteer dat die jaloezie daar is, maar zeg meteen daarna tegen jezelf: het is fijn dat ik iemand heb, ik moet keuzes maken want daar heb je simpelweg voor gekozen door zwanger te raken.

Ik denk juist als ik het zo lees dat er een mooie leerschool voor jou inzit.. :j
Ik herken het wel van toen ik zelf jonger was, maar ben blij met het groeiproces waarin je ook leert om te genieten als dingen niet altijd 100% gaan zoals je wil, als blijkt dat je niet een superwomen bent die echt alles tegelijk en goed kan,(kids, paarden, sociaal leven, sport, partner...geloof me je gaat ergens aanpassingen moeten doen) en als mijn powerknol die vroeger amper door vreemden te rijden was nu met een kind van 12 door de bak stapt ben ik nu trots op mijn werk ipv jaloers dat ie het bij een ander ook doet. :D

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 23:23

Loslaten en accepteren zijn belangrijke skills. Hoe verwacht je dat het straks met je kindje gaat? (Oprechte vraag, geen aanval)

Nu is het je paard dat je niet uit handen wil en kan geven, maar gezien je moeite hiermee is het niet onwaarschijnlijk dat er straks een soortgelijke situatie komt met je kindje (partner die de luiers anders omdoet dan jij dat doet, of bij het kindje is als jij er niet bent en daar foto's van stuurt... Kinderdagopvang, peuterschool, basisschool, etc)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 23:33

Ik ben bijna 36 weken zwanger van nummer 2. Ik kan nog prima naar de wei lopen en brokjes voeren en de kraan opzetten voor water. Hooi lukt wat minder want ik voer grote balen met een net daar vraag ik hulp bij.

Wbt rijden/longeren en grondwerk. 1 paard staat volledig stil. Hij is een rescue en erg bang en onberekenbaar. Dochter rijd pony die ik voor haar zadel.
Mijn eigen merrie wordt af en toe eens door iemand gereden maar ik kan ook zelf wat grondwerk doen of longeren in de cirkel. Soms lukt dit goed andere dagen wat minder.
Als baby er is gaat hij gewoon in de wandelwagen mee naar de paarden net als nummer 1. Ik houd van mijn kinderen en we doen alles voor ze maar de paarden blijven voor hun leven en daar leren de kinderen mee leven.

kascar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 00:12

Hier een mama van drie kids en me altijd ontzettend gestoord aan die mensen die zeggen dat je dingen op moet geven als je kiest voor een zwangerschap. Ik was altijd vastberaden om ze het tegendeel te bewijzen en dat lukt me best aardig :) Ja, dingen worden anders, je maakt andere keuzes maar die keuzes maak je echt zelf en niet een ander. Ik heb het geluk een hele behulpzame partner te hebben die al jarenlang bekend is met mijn paardenleventje, de paarden passen hoe dan ook in onze dag, je moet even een nieuw ritme vinden maar waar een wil is, is een weg! Ik kon ook met moeite mijn paard uit handen geven en zat met alledrie na een paar weken weer in het zadel, en had echt niet de meest makkelijke baby’s. Ik ging vaak rijden in de avonden en weekenden, we planden het gewoon goed en wisselden elkaar af. Ieder z’n hobby en ik ben van mening dat als je jezelf gelukkig maakt met je paardenhobby, je ook een gelukkige moeder kunt zijn. Dus zie het niet te somber in, jij gaat dat gewoon doen! Even door deze tijd heen en alvast een beetje vooruitkijken naar de tijd dat je weer zelf kunt genieten van je paard! Ik ben dol op mijn kindjes maar ben net zo gek op mijn paard (en de uurtjes vrijheid die daarbij horen :) ) en dat zou ik nooit willen missen! Hele fijne zwangerschap gewenst!