Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bontfire schreef:Misschien zou een haflinger wat voor je kunnen zijn? Of een kruising van een haflinger en/of Fries. Deze is misschien ook wel leuk voor je:
http://link.marktplaats.nl/m1529558796? ... nt=app_ios
IngeVDS schreef:Bontfire schreef:Misschien zou een haflinger wat voor je kunnen zijn? Of een kruising van een haflinger en/of Fries. Deze is misschien ook wel leuk voor je:
http://link.marktplaats.nl/m1529558796? ... nt=app_ios
Wat een lieverd idd!!
IsabelleN schreef:Wat leuk en spannend dat je een paard gaat kopen. Als je droomwens een Fries is, dan zou ik dat zeker doen. Elk goed en gezond paard kost geld, dan kan het maar beter eentje zijn die je al zolang wenst.
Gezondheid is inderdaad wel een issue bij dat ras. Goed laten nakijken door een paardenarts en bij een vertrouwd adres kopen. Wil je via Marktplaats iets aanschaffen dan zou ik wel wat speurwerk verrichten en reviews opzoeken. De voorpret is ook al leuk natuurlijk, dus veel plezier!
IngeVDS schreef:Shalimar schreef:Bij VW Horses zag ik een heel leuk friesje voorbij komen laatst die aan al je eisen voldoet. Ken de stal zelf verder niet. Misschien eens informeren?
Top, doe ik meteen
Jimbo schreef:Als je een lijstje hebt van stallen waar je wilt kijken is het misschien ook handig je instructie mee te nemen. Die kent jou en kan snel genoeg zien of een paard een goede combi met jou kan vormen.
Nickolay schreef:Even een kleine uitleg wat half pension in NL betekend. Dit is dat je zelf een gedeelte van de verzorging doet en daarmee korting op de stalling krijgt. Wat jij bedoelt is wat wij een bijrijdpaard noemen.
Heel veel succes met je zoektocht naar een geschikt eigen paard.
IngeVDS schreef:Nickolay schreef:Even een kleine uitleg wat half pension in NL betekend. Dit is dat je zelf een gedeelte van de verzorging doet en daarmee korting op de stalling krijgt. Wat jij bedoelt is wat wij een bijrijdpaard noemen.
Heel veel succes met je zoektocht naar een geschikt eigen paard.
Half pension wil zeggen dat ik op vaste dagen op hetzelfde paardje mag rijden (vrij, privé les of groepsles) en de helft van de stallingkosten betaal. In ruil betaal ik natuurlijk minder voor de lessen
Sxnnelenix schreef:Hoihoi,
ik werk al jaren met Friezen, het zijn leuke paarden maar vaak lomp. In omgang kunnen het echt draken zijn.... Juist omdat ik met Friezen werk, ben ik blij dat ik thuis een KWPN'er heb staan.De enige tip die ik je kan geven is, vraag iemand met ervaring in het aankopen van paarden zodat je meisjesdroom niet eindigt in een nachtmerrie. Verder wens ik je heel veel succes en bij vragen mag je altijd een PB sturen
Absolem schreef:Ja goede reclame dit ...
Dit hangt grotendeels van de bloedlijn af . en deels van de opvoeding .. maar de meeste friesen vallen best mee .