Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 10:36

_Penotti schreef:
Ja is reactie op jou en ook algemeen :)

Ik heb vorig jaar wat zadels verkocht maar was ze vrij snel kwijt.
Maar ze waren ook als ik keek naar andere heel netjes geprijsd.
En mooie en duidelijke foto's. Dat mensen elk krasje of wat ook zien.
Ik heb ze allemaal op moeten sturen. Iets wat ik zelf dus dan weer nooit zou doen een zadel kopen opgestuurd.

Ik heb geen idee hoe je de zadels hebt gefotografeerd.
Al heb je soms ook gewoon pech hoor.
Ik zie hier in de buurt momenteel een zadel te koop, echt netjes geprijsd, mooi op de foto.
Ik twijfel steeds of ik het alvast moet kopen voor mijn nu nog te jonge paard. Met de gok dat ze er niet in past.
Maar waarom dat zadel nog niet weg is vraag ik me dan ook af. Pech denk ik.

Ik denk dat het grote probleem op dit moment de prijs is. Ik heb het zadel een half jaar geleden gekocht, altijd super netjes mee omgegaan, is als nieuw. Maar het model gaat de collectie uit, en is dus spot goedkoop in te kopen... De meeste mensen willen voor hun wintec nog maar 100-250 euro en daar lig ik duidelijk boven (het was €850 nieuw).

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:40

Ik weet niet waar je woont, maar in hellevoetsluis zit een winkel, horse top shop, en die doet 2 keer per jaar een tweedehands beurs organiseren. Je kan dan via de mail een formulier met een nummer aanvragen, op dat formulier zet je alle spullen die je verkoopt met de prijs erbij. Aan je spullen hang je een kaartje met je nummer en de prijs. Als de beurs voorbij is krijg je vanzelf bericht dat je je (overgebleven) spullen weer op kan halen. Je kan dan kiezen voor een tegoedbon van de winkel van 100% of 75% cash. Ik heb het ook een paar keer gedaan en zo toch van de meeste nette spullen afgekomen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:41

Als ik nu inderdaad een wintec zou willen zou ik ook voor de nieuwe heart gaan.
Of inderdaad het "oudere" model moet belachelijk goedkoop zijn.
Helaas werkt dat zo wel als er iets nieuws uitkomt.
Maar wel heel rot als je dat dan kwijt wilt.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-20 10:43

Samantha89 schreef:
Ik weet niet waar je woont, maar in hellevoetsluis zit een winkel, horse top shop, en die doet 2 keer per jaar een tweedehands beurs organiseren. Je kan dan via de mail een formulier met een nummer aanvragen, op dat formulier zet je alle spullen die je verkoopt met de prijs erbij. Aan je spullen hang je een kaartje met je nummer en de prijs. Als de beurs voorbij is krijg je vanzelf bericht dat je je (overgebleven) spullen weer op kan halen. Je kan dan kiezen voor een tegoedbon van de winkel van 100% of 75% cash. Ik heb het ook een paar keer gedaan en zo toch van de meeste nette spullen afgekomen.

172km is wel een stukje verderop, haha. Maar bedankt voor de tip!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:18

Ik kocht 'vroeger' wel vaak tweedehands. Maar na een aantal keer wat in veel slechtere staat binnen te krijgen dan geadverteerd, ging mij de lol er wel van af. (En dan betaalde ik geen bodemprijzen.)

Nu ik wat krapper zit is tweedehands kopen wel aantrekkelijk maar ik laat mij afschrikken door de vele oplichting verhalen. Merk spullen durf ik al helemaal niet meer te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 12:28

Ik verplaats dit topic naar Paardenpraat, daar past het beter.

Mlt94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:34

Herkenbaar! Ik heb een heleboel paardenspullen te koop staan vanwege verkoop paard.
Ik had een wintec wide zadel met toebehoren en al voor een hele redelijke prijs te koop staan en alsnog willen mensen €50 eraf en nog niet eens verzendkosten willen betalen! Uiteindelijk wel kunnen verkopen. Maar ook een heleboel andere spullen die te koop staan, waar ik niet de hoofdprijs voor vraag die ik gewoon niet verkocht krijg! Het meest waar ik mij nog aan erger zijn mensen waar je niks meer van hoord of zelfs spullen voor reserveert en gewoon nooit meer wat laten horen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:16

Vooral geduld hebben!
Ik had laatst 5 advertenties, was ook allemaal niet heel waardevol materiaal. Toen kwam er iemand die het allemaal wilde hebben, goede prijs gemaakt en alles in een keer weg; allebei blij.
Het is maar net dat er iemand moet zijn die het net nodig heeft en dat kost tijd.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:20

Herkenbaar. Ik dacht dan zal het ook wel makkelijk zijn om voor onze dochter tweedehands laarzen te kopen, maar daar werden dan nog prijzen voor gevraagd.. Moet eerlijk zeggen dat ik het merk met veel meer, kinder merkkleding ging vroeger ook veel beter, nu gaan ze in de zak mee voor het leger des heils omdat ze niet verkopen. Meubels zelfde verhaal, soms ook geluk hebben dat het door iemand opgehaald wordt. Hobbyspullen was voor een jaar of 4 voor bijna winkelprijs weg, nu moet je geluk hebben dat iemand ze überhaupt over wil nemen. Eigenlijk gek gezien het milieuvraagstuk, ik koop graag 2de hands en je zou denken dat meer mensen zich bewust worden van hergebruik, maar het lijkt alleen maar minder te worden.
Laatst bijgewerkt door MightyMike op 12-03-20 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:20

Nala schreef:
Samantha89 schreef:

172km is wel een stukje verderop, haha. Maar bedankt voor de tip!

In Heinkenszand, (Zeeland) is een zaak in tweedehands paardenspullen, kun je ook inbrengen, ook een aardig eindje bij jou vandaan helaas.
ik heb er al heel veel gebracht en zo verkocht en ik koop er ook wel eens wat.
De zaak heet ; Op de bok, https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... search.php

Maanlicht

Re: Paarden spullen verkopen, aan de straatstenen niet kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:30

Ik krijg vrijwel alles wel verkocht, met name duurdere dekjes (Equestrian Stockholm, PS of Sweden en Lemieux) heb ik allemaal voor goede prijzen kunnen verkopen. Maar ik neem dan ook echt uitgebreid de tijd om alles helemaal schoon te maken (dat er geen haartje meer op zit) en mooie foto's te maken.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 15:31

Zou het ook niet komen doordat de verzendkosten de pan uit reizen?
Je bent al snel minimaal €6,75 kwijt aan verzendkosten.

Shari_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:06

laura1987 schreef:
Zou het ook niet komen doordat de verzendkosten de pan uit reizen?
Je bent al snel minimaal €6,75 kwijt aan verzendkosten.

Voor mij is dit vaak ook een afknapper, veel 2e hands spullen van duurdere merken worden misschien voor €10,- minder dan de nieuwprijs aangeboden, tja met de verzendkosten koop ik ze dan liever nieuw in de winkel.

Of ze vragen er nog zoveel voor dat ik ook denk laatmaar zo mooi ziet het er niet meer uit.

En zeker collecties die niet puur winter/zomer zijn maar bijvoorbeeld die qhp puff pads, die kan je dan bijna altijd wel een keer met 25% korting krijgen, ja dan zou ik ze echt niet gebruikt kopen voor 20% minder dan de nieuwprijs.

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:51

CRos95 schreef:
Heel herkenbaar! Welk model wintec verkoop je trouwens? Ik ken iemand die er nog naar op zoek is :)

Ik heb een zgan Wintec 500 dressuur 17,5 inch te koop. Stuur maar een pb bij intresse.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 14:34

Hier het zelfde probleem, een wintec zadel waar ik 50 euro voor vraag, niet 1 reaktie |(

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:16

Ik merk dat ik er geen zin in heb. Ik krijg het heus wel verkocht, want ik heb echt mooie spullen te koop (ben gestopt met dressuurrijden dus ik heb het echt over mooie dressuurshabraks, oa van eskadron enz, rondgenaaide lakhoofdstellen met blingbling, horseware (Rambo) dekens met liners, lak halsters, leren petrie laarzen, zgan supermooie zweetdekens, enz enz)
Maar mensen zijn zo irritant, willen eerst 6000 foto’s hebben, om vervolgens 5 euro te bieden op een gloednieuw eskadron shabrak of 50 euro voor een complete set Rambo dekens met 3 liners en een losse hals. Ja sorry hoor, ik heb wel wat beters te doen dat de hele dag spullen uit de stapels te trekken, honderden foto’s te maken, en dan niks meer te horen of een belachelijk bod te krijgen en dan nog moeite moeten doen om het te gaan versturen terwijl het niks oplevert. Het is gewoon niet leuk meer.
Terwijl ik echt heel veel spullen in top staat heb liggen. Gek genoeg bereik je gewoon niet het publiek wat daar serieus interesse in heeft, omdat je het voor die tijd al zat bent door al die idioten

Franciska15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 15:33

Ik heb de afgelopen drie maanden al mijn paardenspullen verkocht. Heb alleen nog een martingaal over. Denk dat kwaliteit en hoe het er nog uit ziet wel echt uit maakt. Een Pagony dekje wat nieuw 20,- kost zou ik ook gewoon nieuw kopen. Een Anky dekje daarentegen liever tweedehands.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 16:32

@Dorine92, dat zijn ook mijn bevindingen, zijn ook precies de spullen waar ik veel van heb. Eigenlijk te veel :o , probeer er daarom ook soms wat van te verkopen maar krijg er amper wat voor. Moet wel zeggen dat ik bijna al mn Eskadron spullen via marktplaats gekocht heb, zitten ook een aantal collector items uit oudere collecties bij waar toch nog redelijk voor betaald heb. Maar daar krijg je nu zeker niets meer voor.
Breng ook nog wel eens naar een 2e hands ruitersportzaakje. Volgens de eigenaresse gaat 2e hands doelgroep niet voor kwaliteit maar puur voor prijs, kiezen eerder een goedkoop en opzichtig India hoofdstelletje voor erbij dan een duurzaam merkhoofdstel voor een nette prijs. Laatste is meer mijn ding, zoek meer kwaliteitsproducten van de duurdere merken die amper of niet gebruikt zijn. Ben zelf heel netjes op mn spullen, maar laatst een paar Petrie laarzen gekocht die wegens te hoog gekocht te koop stonden, nieuw waren en maar 10x gedragen. Toevallig exact mn maten. Heel net bedrag geboden, foto's waren niet al te duidelijk en helaas te ver weg om op te halen, maar toch deal gesloten. Laarzen bleken eerder 10 jaar oud en behoorlijk afgedragen, alleen de zool was vernieuwd en bedekt onder en dikke laag schoensmeer om de slijtage te verdoezelen. Dat doen we dus niet meer. Laarzen pasten perfect en heb ze weer helemaal netjes gekregen, maar duidelijk te veel betaald achteraf voor de staat waarin ze waren. Was er dan gewoon eerlijk over geweest.