Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
beatje schreef:Ik ben dan de enigste die 4000 een belachelijk bedrag vind voor een 13 jarige die weinig kan met maan en staart exceem zonder papier ook nog is. Het zal aan mij liggen maar dat zou ik er niet voor neer leggen ik denk dat 2500 een redelijkere prijs is. Staart en maan ecxeem vraagt best een heel management wat ook nog best financieel wat kost.
Poekkie schreef:elizabeth85 schreef:Realiseer je ook dat eczeem met de jaren erger kan worden en dan heel veel geld gaat kosten. Exzeemdekens, koelgels, prednison en dexametason spuiten het heeft mij handen vol geld gekost,plus alles was ze kapot gemaakt heeft door overal tegen aan te schuren. Je koopt toch een zorgen paardje, en zeker als een paardje helemaal jou verantwoordelijkheid is kan dat emotioneel en finacieel veel van je vragen.
Hier ervaring met een zware allergie die zich gelijkaardig aan zomerexceem uit. goed voerbeleid, exceemdekens, paard op gewicht houden en veel beweging maken daar echt heel veel verschil bij. Zou dat met echte exceem ook niet zo onder controle te houden zijn?
Simbaa schreef:Aan de ene kant is het veel geld, aan de andere kant is de markt zwaar overspannen. Als ze verder gezond is, braaf en ook geschikt is voor een buitenrit is dit helemaal geen gekke prijs (helaas).
Gini schreef:Doet me denken aan dit topic: [PP] Discussie: gezocht superbraaf paard, maar mag ‘niks’ kosten
Je somt in je openingspost nu alleen maar de negatieve dingen op waardoor 4000 euro al snel te veel lijkt, maar wat is positief. Is het een braaf dier? Verkeersmak? Gemakkelijk mee weg te rijden? Lief van karakter?
Baileyxo schreef:Gini schreef:Doet me denken aan dit topic: [PP] Discussie: gezocht superbraaf paard, maar mag ‘niks’ kosten
Je somt in je openingspost nu alleen maar de negatieve dingen op waardoor 4000 euro al snel te veel lijkt, maar wat is positief. Is het een braaf dier? Verkeersmak? Gemakkelijk mee weg te rijden? Lief van karakter?
Ze is lief, maar zeker geen 'opstappen en weg rijden'-paard.. Van af de grond kan ik er op bekend terrein alles mee. Vreemd terrein niet geweest nog. maar erop, is een ander verhaal, en verkeersmak is ze ook niet. Er heeft dus al veel werk in gezeten, maar er zit dus nog heeeel veel meer in
Gini schreef:Doet me denken aan dit topic: [PP] Discussie: gezocht superbraaf paard, maar mag ‘niks’ kosten
Baileyxo schreef:Ze heeft heel veel potentie, maar een echt sport paard is het niet, meer tuiger-achtig, maar dan ook met korte hals, brede bouw, alles erop en eraan. Ze kan met heel veel werk wel echt wat worden hoor, neem als voorbeeld Guus van Jolanda Adelaar, maar er zit nu al zo veel tijd en ook geld in dat ik 4k gewoon weg wat veel vind. Ik wilde eigenlijk even polsen of dit meer aan mij lag of dat de eigenaar nu wat euro tekens ziet.
troi schreef:Volgens mij vind je het sowieso geen erg leuk paard. Dan is elke euro eigenlijk al teveel..
senna21 schreef:Dit soort wendingen zie je vaker bij lease of bijrijden.
Je hebt gekozen om het dier te leasen en zelf spullen aan te schaffen. Daarover hebben jullie geen bijzondere afspraken gemaakt.
Het is fijn dat jij en het paard gegroeid zijn in jullie samenwerking. Maar om vervolgens te concluderen dat jij daarom daar geld voor zou moeten krijgen, a.k.a. korting bij koop is niet afgesproken, is alleen jouw gedachte, en blijkbaar nooit besproken.
De eigenaar zal vermoedelijk een ander beeld hebben over jullie beider 'investeringen'/ aandeel in onkosten en de waarde van het paard.
Ik zou zeggen: bespreek het of laat het los.
Het zou zuur zijn als dit gedoe de afloop zou zijn van de goede tijd die jullie hebben/ hadden.