Help, ik weet het niet meer!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: Help, ik weet het niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:07

Ik ben dan de enigste die 4000 een belachelijk bedrag vind voor een 13 jarige die weinig kan met maan en staart exceem zonder papier ook nog is. Het zal aan mij liggen maar dat zou ik er niet voor neer leggen ik denk dat 2500 een redelijkere prijs is. Staart en maan ecxeem vraagt best een heel management wat ook nog best financieel wat kost.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:47

beatje schreef:
Ik ben dan de enigste die 4000 een belachelijk bedrag vind voor een 13 jarige die weinig kan met maan en staart exceem zonder papier ook nog is. Het zal aan mij liggen maar dat zou ik er niet voor neer leggen ik denk dat 2500 een redelijkere prijs is. Staart en maan ecxeem vraagt best een heel management wat ook nog best financieel wat kost.

Je bent niet de enigste die er zo over denkt !
Ik denk er net zo over !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:49

Gewoon bieden wat jij haar waard vind. Is dat 2500, dan biedt je dat. Als jullie er niet uitkomen dan kan je blijven leasen toch? Geen probleem dus allemaal.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:51

Poekkie schreef:
elizabeth85 schreef:
Realiseer je ook dat eczeem met de jaren erger kan worden en dan heel veel geld gaat kosten. Exzeemdekens, koelgels, prednison en dexametason spuiten het heeft mij handen vol geld gekost,plus alles was ze kapot gemaakt heeft door overal tegen aan te schuren. Je koopt toch een zorgen paardje, en zeker als een paardje helemaal jou verantwoordelijkheid is kan dat emotioneel en finacieel veel van je vragen.

Hier ervaring met een zware allergie die zich gelijkaardig aan zomerexceem uit. goed voerbeleid, exceemdekens, paard op gewicht houden en veel beweging maken daar echt heel veel verschil bij. Zou dat met echte exceem ook niet zo onder controle te houden zijn?

Bij ons helaas niet. Heb uiteindelijk mijn paardje in moeten laten slapen, omdat het niet te doen was ondanks dagelijks dexametason en prednison . En ik heb er echt alles aan gedaan qua voerbeleid, beweging en dekens. In de winter was het een pracht paard, zodra het boven de 10 graden was een drama, alles kapot van de jeuk, ook het hele lijf en niet te rijden door de jeuk...Zo hoeft het niet te gaan ik ken ook wel paarden met zomer eczeem wat goed onder controle te houden is.

Baileyxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 20:15

Simbaa schreef:
Aan de ene kant is het veel geld, aan de andere kant is de markt zwaar overspannen. Als ze verder gezond is, braaf en ook geschikt is voor een buitenrit is dit helemaal geen gekke prijs (helaas).

Nou dat is het punt dus, ze is wat zenuwachtig/schichtig , en zeker niet makkelijk. Verder durf ik niet te zeggen qua gezondheid eigenlijk

Baileyxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 20:20

Dank jullie voor de reacties. Ik wil alleen de eigenaar geen rotgevoel geven en ondankbaar overkomen maar aan de andere kant is 4000 euro echt wel serieus geld. Ik denk dat ik er nog maar eens goed ovrr na moet denken, en toch met de eigenaar moet gaan praten. En anders misschien de optie open houden, dat als ik graag mijn eigen paard wil, dat ik dan m'n horizon zal moeten verbreden en verder moet kijken dat wat er al voor m'n neus staat.

Nogmaals dank jullie :)

Baileyxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 20:26

Gini schreef:
Doet me denken aan dit topic: [PP] Discussie: gezocht superbraaf paard, maar mag ‘niks’ kosten
Je somt in je openingspost nu alleen maar de negatieve dingen op waardoor 4000 euro al snel te veel lijkt, maar wat is positief. Is het een braaf dier? Verkeersmak? Gemakkelijk mee weg te rijden? Lief van karakter?

Ze is lief, maar zeker geen 'opstappen en weg rijden'-paard.. Van af de grond kan ik er op bekend terrein alles mee. Vreemd terrein niet geweest nog. maar erop, is een ander verhaal, en verkeersmak is ze ook niet. Er heeft dus al veel werk in gezeten, maar er zit dus nog heeeel veel meer in

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:27

Het voordeel van dit paard is dat je de plussen en minnen kent van haar.
Met een vreemd paard koop je meer vraagtekens. Er staat ook veel 'brandhout' te koop.
Maar alleen jij kunt bepalen wat je kunt en wilt missen uit de portemonnee.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 20:34

Baileyxo schreef:
Gini schreef:
Doet me denken aan dit topic: [PP] Discussie: gezocht superbraaf paard, maar mag ‘niks’ kosten
Je somt in je openingspost nu alleen maar de negatieve dingen op waardoor 4000 euro al snel te veel lijkt, maar wat is positief. Is het een braaf dier? Verkeersmak? Gemakkelijk mee weg te rijden? Lief van karakter?

Ze is lief, maar zeker geen 'opstappen en weg rijden'-paard.. Van af de grond kan ik er op bekend terrein alles mee. Vreemd terrein niet geweest nog. maar erop, is een ander verhaal, en verkeersmak is ze ook niet. Er heeft dus al veel werk in gezeten, maar er zit dus nog heeeel veel meer in

Goh ja, ik lees eigenlijk nergens "wauw, dit moet mijn paard worden"-dingen. Zelfs al was ze maar 1000 euro, zou je haar dan echt willen? Lijkt mij dat je op zoek bent naar iets anders.

Baileyxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 20:53

Gini schreef:

Ze is lief, maar zeker geen 'opstappen en weg rijden'-paard.. Van af de grond kan ik er op bekend terrein alles mee. Vreemd terrein niet geweest nog. maar erop, is een ander verhaal, en verkeersmak is ze ook niet. Er heeft dus al veel werk in gezeten, maar er zit dus nog heeeel veel meer in[/quote]

Goh ja, ik lees eigenlijk nergens "wauw, dit moet mijn paard worden"-dingen. Zelfs al was ze maar 1000 euro, zou je haar dan echt willen? Lijkt mij dat je op zoek bent naar iets anders.[/quote]

Ze heeft heel veel potentie, maar een echt sport paard is het niet, meer tuiger-achtig, maar dan ook met korte hals, brede bouw, alles erop en eraan. Ze kan met heel veel werk wel echt wat worden hoor, neem als voorbeeld Guus van Jolanda Adelaar, maar er zit nu al zo veel tijd en ook geld in dat ik 4k gewoon weg wat veel vind. Ik wilde eigenlijk even polsen of dit meer aan mij lag of dat de eigenaar nu wat euro tekens ziet.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:00

Euro tekens is moeilijk te zeggen, ik denk dat ze er wel 4k voor zal kunnen krijgen. Maar het is zeker geen gunst.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:21

Dat is heel moeilijk om te zeggen, TS, of dit paard 4000 euro waard is. Je schrijft namelijk best wel gekleurd, dat is niet erg, dat is jouw mening, maar onbewust beïnvloed je zo ook onze mening. Snap je een beetje wat ik bedoel? Je bent niet uitermate lyrisch over het paard, dus dan gaan Bokkers hier al snel zoiets hebben van 'ja, dat is veel te veel'.

Als het paard daadwerkelijk zo veel potentie heeft om Guus van Jolanda Adelaar achterna te gaan, dan is 4000 euro natuurlijk een spotprijs.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:24

Volgens mij vind je het sowieso geen erg leuk paard. Dan is elke euro eigenlijk al teveel..

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 22:46

Baileyxo schreef:
Ze heeft heel veel potentie, maar een echt sport paard is het niet, meer tuiger-achtig, maar dan ook met korte hals, brede bouw, alles erop en eraan. Ze kan met heel veel werk wel echt wat worden hoor, neem als voorbeeld Guus van Jolanda Adelaar, maar er zit nu al zo veel tijd en ook geld in dat ik 4k gewoon weg wat veel vind. Ik wilde eigenlijk even polsen of dit meer aan mij lag of dat de eigenaar nu wat euro tekens ziet.

Hm, dat pleit juist meer voor die prijs. Want het is natuurlijk jouw tijd en jouw geld wat erin zit maar een andere koper ziet dat niet. Dus wellicht is de prijs toch reëel?

Heb je al even rondgekeken naar de vraagprijzen van paarden die je aan zouden spreken? Dan kun je een beetje vergelijken en een betere inschatting maken of je dit geld over hebt voor dit paard.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 23:00

Ja wat is het paard waard. Wat is het jou waard. Er zijn heel erg weinig mensen die een zwaar eczeem paard willen en ik denk nog minder die er dan dit bedrag voor willen betalen. Dus ik zou nog niet in paniek raken dat dit paard morgen verkocht is. Ik krijg een beetje het idee dat de eigenaar eens wil kijken hoe ver jij wil gaan qua prijs. Voor jezelf moet je ook heel goed weten of je er wel aan wilt beginnen , een zware eczemer. Mocht je het paard toch weer willen verkopen zit jij met het probleem. Ik ken een eczeem paard die ook alleen dat als probleem heeft en verder top braaf is.Leuk om te zien, leuke swing er in en leuke bewegingen. Maar eigenaresse doet er nu al 2 jaar over om het paard verkocht te krijgen. Paard is al wel wedstrijden gereden en ik denk ook verder in africhting dan jouw paard en heeft een stamboom en het kost iets meer dan de helft van jouw paard en ze raakt het niet kwijt. Is er voor het 2e jaar mee bezig.Je koopt een probleem en misschien heel veel leuke dingen maar dat weet je zelf het beste.

Baileyxo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-20 08:40

troi schreef:
Volgens mij vind je het sowieso geen erg leuk paard. Dan is elke euro eigenlijk al teveel..

Deze reactie vind ik dan weer jammer; en ook niet waar!

Ik ben dit paard gaan rijden toen ik in een depressie zat en thuis in een lastige situatie zat. Zij was de rede dat ik niet alleen weer naar buiten ging, maar ook weg van huis ging. Daardoor kwam ik steeds meer uit die negatieve spiraal, dat ik ook de rede waarom ze zo speciaal is voor mij dan. (Dat weet de eigenaar) Maar in de tussen tijd heb ik dus wel een nieuw harnachemet voor haar aangeschaft, meerdere dekens/materialen voor haar eczeem en dergelijke dus ja ik heb over de laatste jaren al flink wat geïnvesteerd, maar er zit ook nog heel veel werk/geld in. Dus ik vraag me dan af wat is realistisch?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:00

Dit soort wendingen zie je vaker bij lease of bijrijden.
Je hebt gekozen om het dier te leasen en zelf spullen aan te schaffen. Daarover hebben jullie geen bijzondere afspraken gemaakt.
Het is fijn dat jij en het paard gegroeid zijn in jullie samenwerking. Maar om vervolgens te concluderen dat jij daarom daar geld voor zou moeten krijgen, a.k.a. korting bij koop is niet afgesproken, is alleen jouw gedachte, en blijkbaar nooit besproken.
De eigenaar zal vermoedelijk een ander beeld hebben over jullie beider 'investeringen'/ aandeel in onkosten en de waarde van het paard.
Ik zou zeggen: bespreek het of laat het los.
Het zou zuur zijn als dit gedoe de afloop zou zijn van de goede tijd die jullie hebben/ hadden.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:10

Maar waarom zou je niet gewoon blijven leasen?? Is kopen voordeliger...?

Fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 09:25

Je zou is kunnen vragen aan ze waar ze het bedrag op hebben gebaseerd, hun zullen waarschijnlijk ook voor dat jij kwam veel kosten hebben gehad omdat die exceem heeft( dat weet ik niet natuurlijk)

Dat je er veel tijd in hebt gestoken en ze daardoor meer waard is kan, maar de vraag is als er iemand morgen voor komt is die dan verkocht?

Daarnaast is een paard dat jou door een moeilijke periode heen heeft geholpen emotioneel veel waard voor jou en dat weten ze waarschijnlijk.

Ik zou gewoon goed met ze om tafel gaan zitten en ook zeggen dat je ze niet wil beledigen maar het bedrag noemen wat jij ervoor zou willen geven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-20 10:00

senna21 schreef:
Dit soort wendingen zie je vaker bij lease of bijrijden.
Je hebt gekozen om het dier te leasen en zelf spullen aan te schaffen. Daarover hebben jullie geen bijzondere afspraken gemaakt.
Het is fijn dat jij en het paard gegroeid zijn in jullie samenwerking. Maar om vervolgens te concluderen dat jij daarom daar geld voor zou moeten krijgen, a.k.a. korting bij koop is niet afgesproken, is alleen jouw gedachte, en blijkbaar nooit besproken.
De eigenaar zal vermoedelijk een ander beeld hebben over jullie beider 'investeringen'/ aandeel in onkosten en de waarde van het paard.
Ik zou zeggen: bespreek het of laat het los.
Het zou zuur zijn als dit gedoe de afloop zou zijn van de goede tijd die jullie hebben/ hadden.

Dat vind ik ook. Het ging toch goed zo. Misschien is het voor het paard ook beter dat je hem niet koopt maar blijft leasen,want je vertelt dat je hem zou willen verplaatsen.En dat is niet altijd goed voor een paard ,zeker niet voor een met eczeem die vaak gevoelig zijn.